kia Skrevet 28. November 2012 Rapporter Share Skrevet 28. November 2012 Jeg har et sprøsmål ang. en 14 år gammer Wheaten terrier-tispe. Hun har fått mange små fettkuler rundt på kroppen som ifølge veterinær ligger til rasen og er helt ufarlige. Hun har også fått et par flottbitt opp gjennom årene som vi har fjernet selv. I går oppdagen jeg en ny kul ved snuten og lurer på om andre har erfaringer fra lignende? Det ser hverken ut som et flottbitt eller en vorte. Jeg vet at hun har klødd mye ved å gni snuta mot sofaen/sengekantene, noe hun ikke har brukt å gjøre før så jeg lurer på om det kan komme fra denne vorten/flottbittet. Det ser ut som en liten grop i midten, derfor jeg synes det er vanskelig å se om det kan være en flott som sitter der.. Legger ved 3 bilder, så kanskje noen her inne har noen gode råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 28. November 2012 Rapporter Share Skrevet 28. November 2012 Jeg ville sagt flått. Prøv forsiktig med en pinsett å dra den ut, og se om den er bevegelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 28. November 2012 Rapporter Share Skrevet 28. November 2012 Min erfaring er at flott kan man gripe tak i med neglene og dra ut uten at hunden reagerer, mens hvis du gjør det samme med en vorte så sier hunden klart i fra! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 28. November 2012 Rapporter Share Skrevet 28. November 2012 Om du ser små, svarte bein som ligger inntil huden på "vorta" så er det nok en flått. Bildene er litt uklare, men jeg synes det ser mer ut som ei vorte av et eller annet slag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gidske Skrevet 28. November 2012 Rapporter Share Skrevet 28. November 2012 Om det er flått kan det også være at hunden har klort av seg kroppen, og at kun hodet sitter igjen. Jeg ville ikke pille når huden er så hoven, da kan det bli et sår. Om det er en flått der så detter den av av seg selv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 28. November 2012 Rapporter Share Skrevet 28. November 2012 Anselig alder på hunden din. Får jeg spørre hvor den kommer fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shira Skrevet 1. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2012 Om det er flott eller ikke, vet jeg ikke. Men Sean (wheaten 9 år) som vi hadde fikk mange vorter, som vet mente var helt normal. Han hadde det på flere plasser på kroppen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts