Gå til innhold
Hundesonen.no

Enda en navnetråd.


MaritaS
 Share

Recommended Posts

Nå er det nesten 100% sikkert hvilken hund som blir min, og da gikk det opp for meg at jeg har egentlig ikke snøring på hva den skal hete.

Hunden det er snakk om er av rasen akita og det er en brindle (tigret) hann (Jada, Anette.. jeg vet at jeg sa jeg hadde veldig lyst på en hunn, men så ble det en hann fordi jeg var nummer 5 i køa og av 14 valper var det bare fire utstillingstisper, det var to langhårede :P)

Navnet burde strengt tatt være på japansk, og da er det jo kanskje litt begrensa hvor mange forslag jeg trur sonen kan komme med, men tenker på navn som kan passe en tiger.. som f.eks "Tiger", så får jeg bare noen av japanerne i klassen til å oversette det ;)

Link til en random brindle akita for inspirasjon (eller se valpetråden til Monica)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så god på japanske navn... Men kanskje noen av disse har en fin klang hvis de oversettes?

Stripe/a/en/ete

sterk/sterkest/styrke

kraftig/kraftfull

mektig

http://www.20000-names.com/male_japanese_names.htm

Ellers kan du jo bruke navnet til den legendariske Akitaen? Hachico :)/> (se historie: http://www.happy-lucky-dog.com/amazing-dog-story.html )

Ser ut som den listen har en del fine, skal se igjennom den. Fant igjen noen av forslagene til Tes der også. Tusen takk :D/>

Hachiko utgår fordi omtrent *alle* akitaer heter det, merkelig nok.

Har tenkt litt på et dyretema? Kuma betyr jo bjørn, så kunne kanskje vært noe. Tiger utgår fordi alle tiger-akitaer heter Tora.

Ookami betyr ulv, men tenker at det kanskje er litt for likt Kuma når man sier det høyt?

Også har vi kitsune som betyr rev, men det starter på K og hodet mitt sier at jeg ikke vil ha to hunder som starter på samme bokstav.

Planen min var at om jeg fikk den hvite skulle den hete Obake, som oversettes til Ghost, men ser ut som det blir en tiger i stedet og da er jeg på bar bakke :P/>

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...