Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningstråden

Recommended Posts

Skrevet

Mener vi hadde en sånn tråd, men finner den ikke igjen. Så, har du vært flink og trent (deg selv!)? Skryt uhemmet her!

Jeg begynner. :P

Denne uken har jeg hatt to gode økter på treningssenter, og vært en kveld i klatrehallen med Whoopsis (eller Maria som hun egentlig heter). :)

Skrevet

Jeg begynte på treningssenter for et par uker siden :) Begynner å bli en ordentlig slask, med økt vekt og dårlige knær, så da var det absolutt på tide :P Synes jeg har vært veldig flink hittil :) Skal prøve å gå på spinning minst en gang i uka, og muligens prøve meg på yoga en gang i uka. På mandag har jeg meldt meg på gruppetrening med kettlebells, og gruer meg veldig :P Ellers skal jeg trene litt vekter og sånn sammen med samboeren :)

Synes treningssenteret her er helt supert! Får masse hjelp og oppfølging.

Skrevet

Jeg har trent styrke mandag og onsdag, og utholdenhet tirsdag denne uken :) Fornøyd med det.

Link til treningsbloggen min: www.Anetrening.blogg.no Alltid glad for kommentarer! (Bildet i bikini, er ikke meg! Eller er det? Kanskje jeg skal si det er det? *Gni seg i hendene*. Nei, dessverre!)

Målene mine er kortsiktig å få en mer stram og derfinert kropp, deretter er det å gjennomføre Bergen city marathon som er til våren 2013. Og i 2014(ikke bestemt hvilket år enda, men langsiktig målhvertfall!) har jeg lyst å stille i bikinifitness :)

Skrevet

Vært dårlig med trening her gitt.. Annet enn lange turer.. gikk jo 1,5 mil to dager forrige uke, samt en mil på søndag, så det er vel greit nok.. Men jeg må skjerpe meg på styrken!

Har lyst til å melde meg inn på treningssenter, men det koster jo penger.. ALT KOSTER PENGER! *rage*

• Like 1
Skrevet
Jeg har trent styrke mandag og onsdag, og utholdenhet tirsdag denne uken :) Fornøyd med det.

Link til treningsbloggen min: www.Anetrening.blogg.no Alltid glad for kommentarer!

Målene mine er kortsiktig å få en mer stram og derfinert kropp, deretter er det å gjennomføre Bergen city marathon som er til våren 2013. Og i 2014(ikke bestemt hvilket år enda, men langsiktig målhvertfall!) har jeg lyst å stille i bikinifitness :)

Du TULLER ? Shit!

Skrevet

Ane: Er det første bildet der av deg? I såfall; holy shit!

Haha, om du mener dama bikini, nei, ikke enda! :D

Du TULLER ? Shit!

Bikinibildet er ikke meg, om det er det du "shitter" deg over! Haha :D

Skrevet

Ordna litt på bloggen jeg, vil ikke at folk skal tro det er meg(så blir de skuffa, haha :D! Var kanskje skrevet slik at folk kunne tro det :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med ausse, mener du da australsk gjeterhund? I Norge finner vi australsk kelpie, working kelpie, australsk gjeterhund og australsk cattledog. I tillegg er australsk gjeterhund delt i show- og arbeidslinjer. Alle er gjeterhunder med litt forskjellig opprinnelse og bruksområder. Den beste måten å finne informasjon om en rase på er å sjekke raseklubben i hjemlandet dens.  Begge kelpierasene vil jeg si er en del mer energisk og både fysisk og mentalt mer krevende enn australsk gjeterhund. Working kelpie mer enn australsk kelpie. Australsk gjeterhund er mildere og mer brukt som familiehund, men krever fortsatt en del aktivisering.
    • Ja og nei. De har medfødte instinkter, men de lærer masse kommunikasjon de første 8-10 ukene i valpekassa med mor og søsken. Etter det er det også viktig med sosialisering med voksne, trygge hunder som viser dem hva som er normal oppførsel.
    • Er de ganske like i gemytt og væremåte?
    • Kan en hund fødes uten hint til hvordan den oppfører seg til andre hunder? Spør for en jeg kjenner.
    • Skye terrier skiller seg jo en del ut fra de andre her, både i utseende og type. Jeg kjenner de ikke veldig godt, så anbefaler å sjekke raseklubben i hjemlandet. De andre har jeg møtt en del av. De er jevnt over ganske egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Hvis du er vant til gjeterhund så tror jeg det kan bli en ganske brutal overgang. Det er ikke bare å "jobbe mer og hardere", det er rett og slett en helt annen type hund og mye som ikke vil kunne fungere på samme måte. En utfordring er for eksempel å ha de løse. Pinscher er vagt mildere enn terrierene. Dansk-svensk gårdshund er også en pinscherhund, som er veldig lik brasiliansk terrier og parson russel, men mildere i gemyttet. Jeg har kjent folk som har kunnet kalle inn sine pinschere og dsg fra jakt på vilt. Pinscherene er også større enn manchesterterrier. Det er nok i stor grad trenbarhet, jaktinstinktet og selvstendigheten som skiller terrierene fra gjeterhundene, og i litt ulik grad. De er ikke interessert i å gjøre deg til lags eller høre på hva du sier, de er avlet for å jobbe selvstendig og jakte på og drepe smådyr. Du kan ikke regne med å kunne ha dem løs utenfor inngjerdede områder eller under tett kontroll. Jeg har f.eks. sett mange i konkurranse- og treningssammenheng, men veldig sjelden løse i skogen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...