Shlush Skrevet 15. April 2018 Rapporter Share Skrevet 15. April 2018 Dvergharen fødte på tirsdag 3 store unger. Hun hadde desverre ikke laget reir til dem så jeg måtte ta risikoen med å "gripe inn" å hjelpe henne. Da hun er en litt skeptisk frøken så viste jeg at hun kunne reagere negativt på stresset, men jeg måtte prøve ? Desverre gikk det ikke veien og ungene døde ? Slik kan det gå desverre! Vi prøver på nytt... Men der fine er at Frøken (viltblå) fødte ungene sine i mårres og hadde bygd et flott reir med mye ull ?? Noen bilder av far Fudge (madagaskar med satinpels) på luftetur og et bilde av mor. En kjapp titt i redet viste 4 unger og det er mulig det er flere ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 15. April 2018 Rapporter Share Skrevet 15. April 2018 Just now, Shlush said: Dvergharen fødte på tirsdag 3 store unger. Hun hadde desverre ikke laget reir til dem så jeg måtte ta risikoen med å "gripe inn" å hjelpe henne. Da hun er en litt skeptisk frøken så viste jeg at hun kunne reagere negativt på stresset, men jeg måtte prøve ? Desverre gikk det ikke veien og ungene døde ? Slik kan det gå desverre! Vi prøver på nytt... Men der fine er at Frøken (viltblå) fødte ungene sine i mårres og hadde bygd et flott reir med mye ull ?? Noen bilder av far Fudge (madagaskar med satinpels) på luftetur og et bilde av mor. En kjapp titt i redet viste 4 unger og det er mulig det er flere ?? det der skjedde hos oss også. Den kaninhoa hadde hatt unger før ,og det gikk helt fint, men med dette ene kullet gikk det dårlig. En morgen jeg kom ned i kaninbua var ungene født og mora hadde nappet pels men ikke laget noe rede. Ungene var i ferd med å bli kalde, så vi varmet dem og samlet sammen pelsen mora hadde dratt av seg og la ungene nedi der. Da vi kom ned senere, var alle døde (og noen drept). .:( neste kull gikk kjempefint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 19. April 2018 Rapporter Share Skrevet 19. April 2018 (endret) Tiden går litt saaaakte for tiden ? Men de utvikler seg sakte men sikkert. Endret 19. April 2018 av Shlush 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Kristine Lindbeck Skrevet 21. April 2018 Rapporter Share Skrevet 21. April 2018 Fjeldbus Fighter- Snuppa/Fighter er nå 9 uker ♡ Tre av 7 fra g kullet Elsker der så mye at 4 av de skal være igjen intil videre Disse tre er minne og den siste er fetten min sin. eller den er jo min men han har finni navn og har ansvar ♡ GussGulla Gleder meg til neste helg ♡ Lady er stor. Mokka er ikke like stor . håper de ikke får mer enn 8 mai hver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 21. April 2018 Rapporter Share Skrevet 21. April 2018 Så fine @Tine Kristine Lindbeck ?? Jeg er svak for japantegna jeg da, bare syns det er vanskelig å få riktig tegninger på de. Artig å beholde flere ? Her er ungene 1 uke i morgen, så nå går utviklingen litt fortere fremover... Håper jeg ? 8 stk, 2 viltblå, 2 svart og 4 viltgrå om jeg telte riktig ??og 3 med hvite tegninger (en av hver farge). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Kristine Lindbeck Skrevet 22. April 2018 Rapporter Share Skrevet 22. April 2018 takk. Første gang jeg får noe som ikke er helfarga syns de rr litt vel mye hvitt. men jeg må se hvordan de utvikler seg:) skal trosalt ha plass hjemme å ♡ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. April 2018 Rapporter Share Skrevet 22. April 2018 20 hours ago, Tine Kristine Lindbeck said: lus Fighter- Snuppa/Fighter er nå 9 uker ♡ Tre av 7 fra g kullet Elsker der så mye at 4 av de skal være igjen intil videre Disse tre er minne og den siste er fetten min sin. eller den er jo min men han har finni navn og har ansvar ♡ GussGulla Gleder meg til neste helg ♡ Lady er stor. Mokka er ikke like stor . håper de ikke får mer enn 8 mai hver Hva slags raser er dette? @Shlush søte selv som bittesmå kaninchens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Kristine Lindbeck Skrevet 22. April 2018 Rapporter Share Skrevet 22. April 2018 hoppe blaninger . Mor er 50 prosent belgisk hare. far er dvergvedder blanding med noe belgisk hare fra sinn far Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 23. April 2018 Rapporter Share Skrevet 23. April 2018 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Kristine Lindbeck Skrevet 29. April 2018 Rapporter Share Skrevet 29. April 2018 I dag kom endelig det første belgiske hare kullet <3 hele 8 styk <3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petitfleur Skrevet 2. Mai 2018 Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2018 Hei alle sammen Ville bare introdusere min fine Fleur på 5 år. Vet ikke hvilken rase hun er men regner jo veldig med at det er litt løvehode inni der hvertfall. Hun er en dame med skikkelig fart og personlighet, og stiller gladelig opp på bilder hver gang kameraet kommer frem. Vi driver å planlegger en liten valp som forhåpentligvis blir noe av om et års tid. Fleur vet ikke helt om hun gleder seg enda da hun har vært enebarn ganske lenge og trives best sånn. Håper alle våre kaninvenner der ute får en fin onsdag 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 2. Mai 2018 Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2018 Ungene spirer og gror ?? 17 dager gamle ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 11. Juni 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Juni 2018 I dvergharekullet et det kun 1 av 3 som har vokst opp, kjipt men slik er det av og til. Håper på bedre lykke på neste kull ? men han som er igjen (desverre en hann) er skikkelig herlig ? Blandingskullet er blitt 8 uker og forlater redet en etter en ? av 7 stk er det 5 hanner og 1 hunner... Håper på mer hunnkaniner etterhvert. Hehe... Nye avlsplaner er det derimot og jeg satser på dvergharer og forhåpentligvis hermelin rex ?? Og avslutter satinprosjektet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Kristine Lindbeck Skrevet 11. Juni 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Juni 2018 kjipt at du mista så mage. kjenner til hanne problemet. av 7 fikk jeg 2 huer. hvor en var delevis blind så hun bor hos ei veninne. I natt mista jeg 7 belgiske hare blandinger. de er søk vekke. Trolig noen som har vært og henta de. En lå igjen. den minste av de. så den har flytta til en anne, så nå har hun 9. litt for mange til en første gangs mor, men jeg håper det går bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 13. Juni 2018 Rapporter Share Skrevet 13. Juni 2018 På 11.6.2018 at 11:17 PM, Tine Kristine Lindbeck skrev: kjipt at du mista så mage. kjenner til hanne problemet. av 7 fikk jeg 2 huer. hvor en var delevis blind så hun bor hos ei veninne. I natt mista jeg 7 belgiske hare blandinger. de er søk vekke. Trolig noen som har vært og henta de. En lå igjen. den minste av de. så den har flytta til en anne, så nå har hun 9. litt for mange til en første gangs mor, men jeg håper det går bra Oi, hvordan kan de bare forsvinne? ? Håper på bedre lykke på neste kull ? Da vil jeg gjerne ha tre huer ? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Kristine Lindbeck Skrevet 13. Juni 2018 Rapporter Share Skrevet 13. Juni 2018 Akkurat nå, Shlush skrev: Oi, hvordan kan de bare forsvinne? ? Håper på bedre lykke på neste kull ? Da vil jeg gjerne ha tre huer ? hehe nei det lurer nå jeg på å. sist gikk hun amok og drepte alle. mrn nå var 7 av 8 borte. så om det har vært mennesker som har blada seg inn vet jeg ikke. Vet ikke om jeg parrer henne opp igjen i år. Sliter så med høy at jrg tør ikke og ha for mange Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Kristine Lindbeck Skrevet 15. August 2018 Rapporter Share Skrevet 15. August 2018 Ting går skjelden som planlagt når man har kaniner På godt og vondt. Etter at hare ungene ble borte kjenner jeg at jeg må ha litt pause fra de harepusen. Og har valgt og lagt hun ut for fôrhjem. Det skal ikke væra så lett det. Flere vil kjøpe hun og bruke hun som avels kanin. men det tørr ikke jeg. Så hennes skjebne er usikker. Når alt hadde roa seg ned , trodde jeg blir Kevin syk og må avlives. Samme dag som kevin avlives kommer det 3 små jenter hos Tuna. Tyv parring. Hele tia sakt at det skal ikke jeg ha. men så vokser de seg til da 3 store fine jenter. 8 uker sendere har jeg nå bestemt meg for at hun ene skal få bli. Så hils på neste års avels huer. Fra venstre: Lykke- Fjeldbus Hjertens Lykke Av Novux. Indra -Fjeldbus Indra og Rose - Fjeldbus Hjertens Brann. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 20. August 2018 Rapporter Share Skrevet 20. August 2018 Dverghareunger ❤️ Stort kull (6 stk, 5 overlevende!) 2 russertegnede, 2 brun zobel white og en brun zobel (desverre med hvit labb). 3 hunner og 2 hanner ? Herlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anooni Skrevet 30. August 2018 Rapporter Share Skrevet 30. August 2018 Vi har henta hjem han her, fra Ganzie her inne Dexter er en tillitsfull og snill liten fyr, og hundene har overrasket meg skikkelig med å leke jeger på alt som er mindre enn katt, til å tydeligvis forstå at denne saken er familie 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirapusen Skrevet 30. August 2018 Rapporter Share Skrevet 30. August 2018 Han her har flyttet inn hos meg for en periode. Reddet av dyrebeskyttelsen sammen med mor og søsken, men har nå blitt kjønnsmoden og begynt å slåss med broren sin. Skal kastreres til uka Veldig søt men litt sky fyr. Får gå løs i stua så lenge jeg er hjemme, gud så mye energi! Når jeg ser hvor mye han spretter rundt får jeg vondt i magen av hvordan venninna mi som barn hadde kaniner i små dyrebutikk-bur... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 30. August 2018 Rapporter Share Skrevet 30. August 2018 4 timer siden, Anooni skrev: Vi har henta hjem han her, fra Ganzie her inne Dexter er en tillitsfull og snill liten fyr, og hundene har overrasket meg skikkelig med å leke jeger på alt som er mindre enn katt, til å tydeligvis forstå at denne saken er familie Fine Dexter Så godt at han har blitt godkjent av hundene også 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anooni Skrevet 4. Oktober 2018 Rapporter Share Skrevet 4. Oktober 2018 Gutten vår ble kastrert i går, og har også flyttet inn for vinteren. Blitt kaldt om nettene, og da er det ikke så hyggelig å vite at det sitter en ute og kanskje fryser Løper løs i huset når vi er hjemme, og har eget kaninsikkert rom på 16 kvm hvor han holder til ellers Blir å få være utendørs på dagen de dagene været tillater dette. Vært skikkelig elendig vær her så langt, så tror han synes det var helt ok å få komme inn! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anooni Skrevet 9. Oktober 2018 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2018 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 9. Oktober 2018 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2018 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 11. Oktober 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2018 På 9.10.2018 at 8:33 PM, Anooni skrev: Guri malla for en kjekkas han har blitt altså 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts