Gå til innhold
Hundesonen.no

Sorthvitt bilde på farget bakgrunn.


Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan lager dere feks hunden sorthvit og bakgrunnen i farger?? Ser ikke ut som det er så mye klipping og liming i det prosjektet, men jeg vet ikke...

Har Paint shop pro, så om noen med det kan svare hadde det vært fint. :wink:

Skrevet
Hvordan lager dere feks hunden sorthvit og bakgrunnen i farger?? Ser ikke ut som det er så mye klipping og liming i det prosjektet, men jeg vet ikke...

Har Paint shop pro, så om noen med det kan svare hadde det vært fint. :wink:

Nå kjenner ikke jeg Paint shop men i Photoshop har du et markeringsverktøy som du kan markere ut selve hunden med. Det heter Marquee tools, lasso tools eller magic wand. Så kan du lage en ny side med den bakgrunnsfargen du vil og dra hunden over i den nye siden. Evt så kan man i Photoshop markere ut bakgrunnen og slette det og legge inn et nytt lag med farge i bildet.

Dette finnes sikkert som verktøy også i PSP - sjekk ut verktøylinjene dine og se.. Evt så har disse programmene en hjelpe-funksjon som er flott å bruke når du står fast.

Men når du jobber med dette så bør du forstørre bildet opp mye sånn at det blir nøyaktig når du kutter..

Skrevet

Nå kjenner ikke jeg Paint shop men i Photoshop har du et markeringsverktøy som du kan markere ut selve hunden med. Det heter Marquee tools, lasso tools eller magic wand. Så kan du lage en ny side med den bakgrunnsfargen du vil og dra hunden over i den nye siden. Evt så kan man i Photoshop markere ut bakgrunnen og slette det og legge inn et nytt lag med farge i bildet.

Dette finnes sikkert som verktøy også i PSP - sjekk ut verktøylinjene dine og se.. Evt så har disse programmene en hjelpe-funksjon som er flott å bruke når du står fast.

Men når du jobber med dette så bør du forstørre bildet opp mye sånn at det blir nøyaktig når du kutter..

Egentlig ikke det jeg tenkte på, men har lånt et bilde fra Lili sin side med hesten hennes (håper det er greit)

miirox(2)lite.JPG

Hvis dere skjønner hva jeg mener???

Skrevet

Ok.. misforstod litt hva du mente.. Bra med et bilde som viser det du mener. Flott bilde forresten.

I photoshop ville jeg markert ut enten hesten eller bakgrunn - lagt det i et eget layer (lag) og så jobbet med det laget som skal bli sort/hvitt. Da ville jeg gått på det som i PS heter layer og valgt å justere på hue/saturation.

Har du noe lignende i PSP? Kjenner du igjen noen av betegnelsene fra mitt program?

Skrevet
Ok.. misforstod litt hva du mente.. Bra med et bilde som viser det du mener. Flott bilde forresten.

I photoshop ville jeg markert ut enten hesten eller bakgrunn - lagt det i et eget layer (lag) og så jobbet med det laget som skal bli sort/hvitt. Da ville jeg gått på det som i PS heter layer og valgt å justere på hue/saturation.

Har du noe lignende i PSP? Kjenner du igjen noen av betegnelsene fra mitt program?

Ja kjenner igjen betegnelsene, skal prøve imorgen og se om jeg klarer.

Har sendt en PM til Lili som har fixet det bildet med hesten også og purt hvordan man gjør det, veldig kul effekt syntes jeg. =D>

Skrevet

Ja kjenner igjen betegnelsene, skal prøve imorgen og se om jeg klarer.

Har sendt en PM til Lili som har fixet det bildet med hesten også og purt hvordan man gjør det, veldig kul effekt syntes jeg. =D>

Fant denne på nettet nå - ser ut som en fin beskrivelse av hvordan du gjør akkurat disse tingene:

http://www.hedalen.no/vevkurs/psp/

Lykke til!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...