Gå til innhold
Hundesonen.no

Funnet gammel Ipod, hvordan får jeg sangene?


Kaja
 Share

Recommended Posts

Okei, jeg har tidenes ryddedag og fant min kjære gamle Ipod nano(?).

Problemet er at jeg vet ikke engang hvilken data denne ipoden er synkronisert med, og det aner meg at denne dataen antageligvis ikke lever lenger.

Inne på denne herlige lille saken ligger det veldig mye musikk man ikke finner noe annet sted, hvertfall ikke på nettet. Og mange av sangene finnes ikke på cd'er til salgs lenger (jeg hadde en meget sær musikksmak tidligere).

hvordan skal jeg nå få sangene ut av ipoden og inn på dataen? Når jeg kobler den til vil den bare synkronisere seg. Den har allerede klart å slette over 500 sanger før jeg oppdaget det (I FUCKING HATE APPLE!!) (er det mulig å få disse tilbake noe vis?)

Æsj altså. Er det håp for de resterende 54?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ser ingen grunn til at det ikke skal være lov. Det er bare apple som er vanskelige på sanger som ikke er kjøpt i iTunes. Opplevde akkurat det samme her på en sync med iPhone, alle "mine" sanger ble slettet. Det er ikke noe forbud mot å gjenopprette de.

Aldri brukt iPod jeg men hva skjer om du kobler den til UTEN å åpne iTunes og browser den som ekstern enhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lov faktisk.

Jeg virkelig hater apple og skal aldri eie et appleprodukt igjen. Makan til "makt" de har over produktene sine. Man har jo ikke lov å gjøre en ting..

Ser ingen grunn til at det ikke skal være lov. Det er bare apple som er vanskelige på sanger som ikke er kjøpt i iTunes. Opplevde akkurat det samme her på en sync med iPhone, alle "mine" sanger ble slettet. Det er ikke noe forbud mot å gjenopprette de.

Aldri brukt iPod jeg men hva skjer om du kobler den til UTEN å åpne iTunes og browser den som ekstern enhet?

Nei, det er ikke lov, og mener det ikke går på apple men mer på lisenslover på sanger og litt sånt? Husker ikke helt men husker det ble forsøkt når jeg gikk på vgs., og at det ikke var populært hos skolens IT avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nei, det er ikke lov, og mener det ikke går på apple men mer på lisenslover på sanger og litt sånt? Husker ikke helt men husker det ble forsøkt når jeg gikk på vgs., og at det ikke var populært hos skolens IT avdeling.

Joda det er lov å dele dine egne filer så mye du orker på egne enheter. Det er "alt" annet som i fildeling fra person til person som ikke er lov. Hva skolens ITavdeling måtte mene er jo internt for dem og har lite å si utenfor skolegården. mp3, aac osv kan være fullt lovlig ( og ulovlig ). Apple har gjort det sånn for å være vanskelige, det er ikke alt apple gjør som er med bakgrunn i lisenslovene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...