Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Etter å ha lest gjennom flere raser, så har valget endelig falt på papillon. Da kjørte vi på å finne en god oppdretter, og vi fant en.

I denne skrivende stund er han bare 6 uker, og skal flytte inn hos oss snart. Både store og små (mennesker) her i huset gleder, og tiden går svært treg... Vi venter og venter til mandag 26. november - for da er det tid for å hente valpen.

Navndiskusjon har ikke vært lett, nei. Til slutt ble vi enige om navnet Boble, og han skal hete Boble til daglig.

20 - tjue - dager igjen til henting... :ball:

Hans navn er Taspitir's Lystige Laban. (Foto: Linda Kjeksrud)

post-11437-0-78288700-1352235793_thumb.j

• Like 3
Skrevet

Gratulerer! :D

Takk :)

Gratulerer.... :) Herlig navn da :D

Takk :) Jeg måtte le da sønnen min kom med det forslaget, men samtidig synes jeg at navnet var kult. Endelig er vi ferdig med den diskusjonen :jump:

Skrevet

Grattis med en finfin rase. Forbered dere på mye moro fremover. Hilsen hun med en liten fransk frynsemus som piler rundt og jager IKEA-rotte i dette sekund. :D

Skrevet

Grattis med en finfin rase. Forbered dere på mye moro fremover. Hilsen hun med en liten fransk frynsemus som piler rundt og jager IKEA-rotte i dette sekund. :D

Takk takk :) Så gøy, jeg ser at vi har mye gøy å se frem til :)

Skrevet

Gratulerer med fin Boble! :)

Så søt! :D Gratulerer med valp :)

Gratulerer :D Kjempesøt valp og søtt navn! :D

Takk og takk :) Er ganske stolt over navnevalg i ettertid :D

Kjempeskjønn! Gratulerer med ny valp!

Takk takk :)

Skikkelig kult navn da! :D Gratulerer, han var kjempesøt!

Ja, kult, ikke sant? :D Takk :)

Nydelig liten Boble :D .

Og nå er det bare 17 dager igjen! :hyper:

Skrevet

Takk og takk!

Tålmodigheten har jeg visst mistet, klarte ikke å vente om 1 1/2 uke. Valpen er nå 8 uker gammel, og jeg er på toget for å hente han nå. Bilder kommer i kveld! Gleder meg sinnsykt! :D

Skrevet

Han har vært overraskende svært renslig, men det har dessverre skjedd 'et par' uhell med tissing på gulv. Dette skyldes menneskelig svikt, og det gjelder å kunne lese og oppfatte signaler svært raskt! Ellers så er det regelmessig tisseturer etter mat/drikke, sove og leke. I dag har han forstått det med sitte-kommando, og jeg er helt solgt! Den største utfordringen er å finne bæsj ute i mørket for å plukke den opp. Min mann stod i kjøkkenvinduet og så på oss, og han sa at Boble var på den andre siden mens jeg satt på huk og lette etter ingenting. (Haha, jeg prøvde jo å finne bæsjen midt i lekeplassen, altså!) Finnes det noe mat som gjør at bæsj blir selvlysende, så fortell meg! :bananas:

Etter et par dager så har mine forventninger blitt slått - han er nydelig, og samtidig så intelligent at han kan faktisk lese oss, spesielt barna som er på 4 og 8 år! :wub: :wub: :wub:

Til sist så har jeg faktisk prøvd å ta iallefall minst ett flott bilde, men mislykket og mislykket! Jeg trenger altså råd og tips til å ta et flott bilde av både stå og sitte. Selve kameraet vet jeg helt klart hvordan jeg skal bruke, men han bare :running: ! Her er det iallefall de to beste bilder jeg har tatt!

Her på togturen etter å ha endelig hentet valpen!

Boble1.jpg

Og her har jeg prøvd å ta et fornuftig bilde (!):

Boble2.jpg