Gå til innhold
Hundesonen.no

Siri Eveline's EFIT 01. november


SiriEveline
 Share

Recommended Posts

Her kommer en ganske så kjedelig EFIT fra meg, har vært en helt vanlig dag på jobb.. også sovnet jeg tidlig så det ble lite bilder på kvelden.

06.00 - tid for tannpuss

017.JPG

07.00 - tar imot biler og noterer hvor de er parkert

018.JPG

08.00 - tar meg en brødskive

019.JPG

09.00 - sjekker opp i leiekontrakter

020.JPG

10.00 - kollegaen min har vært på butikken og kjøpt godis til meg

021.JPG

11.00 - lite å gjøre så jeg spiller Bubbleshooter

022.JPG

12.00 - tar imot bestillinger over hele landet, da må stasjonslisten bruker flittig

023.JPG

13.00 - bilen begynner å komme inn fra leie igjen

024.JPG

14.00 - kunde kommer inn med ny skade :( men var veldig glad for superforsikringen

026.JPG

15.00 - glemte jeg bilde, men reiste hjem fra jobb

16.00 - har jeg hentet julegaver på posten og handlet gavepapir og bånd

027.JPG

17.00 - lager tomatsupper fra bunnen av028.JPG

18.00 - spiser tomatsuppe med egg! Nam nam!

029.JPG

19.00 - funnet senga og ser på Covert Affairs, sovnet like etterpå

030.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel gå greit for en dag :) Tomatsuppen så veldig god ut, hvilken oppskrift bruker du? Jeg har gitt opp å lage tomatsuppe egentlig, får det aldri til så det blir godt :lol:

Jeg synes også du skal legge ut tomatsuppeoppskrift :)

Bruker oppskriften til Grete Roede.

Det er to gule løk som finhakkes og stekes lett i litt olje. Har også oppi endel urter, balsamikum, timian og persille tror jeg.

Deretter tilsetter man ca en liter vann med to grønnsaksbuljonger.

Tilslutt heller man oppi to bokser med hakkede tomater og lar dette putre en liten stund.

Og tilslutt kjører jeg det en runde i blenderen, og et tips er egentlig å vente til suppen har kjølt seg endel ned, hvis ikke må man holde hardt på lokket så det ikke spruter tomatsuppe overalt. Evt. kan man jo bruke stavmikser om man har :)

Egentlig en veldig enkel oppskrift, og det tar forholdsvis kort tid. Jeg pleier å starte med å hakke løk og steke den, mens den freser litt så finner jeg frem resten av ingrediensene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hørtes god ut, den skal jeg prøve :) Så kan vi ta med Robert og Chico på tomatsuppetur i skogen :)

Hørtes ut som en knall plan!

Tenkte kanskje å ta meg turen til klubbmesterskap i lavland i munsterklubben imorgen, og da tenkte jeg at det passet å ha med tomatsuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, den godisen var søt! Hva er det? :D

Tomatsuppe, nam! Takk for middagstips i dag :D

Aner ikke hva det er, var en brun pose som het Smilies. Kollegaen min kjøpte den på Esso :P

Tomatsuppe er veldig godt! Og de som tenker på vekta, så er den tomatsuppen der 100% ja-mat, det vil si at man kan spise så mye man vil uten å tenke på at den legger seg noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg legge til så det blir suppe jeg legger på meg av? :P add some seterrømme? Klump smør? :P

Og sleng i ting du liker, pasta, kokt egg, skinke osv.

Når det er sagt så er ikke denne suppen fullverdig som en middag alene, da må man føye til f.eks. pasta og kokt egg som jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink med denne dietten, Siri! :flowers:

Jeg har jo ikke tatt bilde av Daimen jeg spiste mens jeg lagde tomatsuppe :P Men jeg har funnet ut at det er lov å skeie ut innimellom, det går kanskje litt saktere nedover. Men nå er kun målet mitt at vekten skal nedover hver uke, om det er 100gram eller 1 kilo spiller ingen trille :)

Og takk for ros!

Så flink du er med kostholdet og sånt (litt godis er jo lov ;) ), og lager hjemmelaget tomatsuppe!

Også har du begynt med julegaver... Skulle ønske jeg var så flink!

Må takke for ros her også, og ja, litt godis er lov!

Fikk inspirasjon til å bruke familiebildet vi tok i sommer til julegave, så jeg bestilte A4 utskrift av bildene sammen med ramme. Og en venninne får bok fra Canis siden gavekortet mitt holdt på å løpe ut og hun digger å lese om treningsmetoder og sånn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...