Gå til innhold
Hundesonen.no

Bryllupsgavetråden


Artemis
 Share

Recommended Posts

Ble litt inspirert av disse andre gavetrådene, og lurer på om dere har noen lure tips til fine og kanskje til og med unike eller personlige bryllupsgaver?

Til de av dere som har giftet dere: hva satte dere mest pris på å få?

Jeg skal i et bryllup neste sommer, og er så usikker på hva jeg skal gi. Jeg kjenner paret veldig godt, så jeg bruker gjerne litt tid på å finne en gave som blir satt pris på. Er jo lenge igjen foreløpig, men tenker at det er greit å være tidlig ute hvis det tar lang tid å få tak i gaven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig å svare på...alle gaver ble vi fryktelig glade for, og ikke minst alle de hyggelige, personlige hilsningene og kortene! Var i det hele tatt rimelig overveldende bare det at folk var der og feiret oss, og attpåtil ville gi oss ting =P Og det er aldri feil med ting man ønsker seg ;) hmm, nå er jeg vanskelig =P men ok, det er jo litt ekstra stas med spesielle gaver som kunst/kunsthåndverk og unike ting som er produsert i småskala; og selvfølgelig hjemmelagde ting, det var superstas! Selv votter av pyreneerpels fra søstra mi sin bikkje var jo noe eget :P Også personlige gaver var ekstra hyggelig; vi fikk bla litt hundeleker/-utstyr og turutstyr, noen designklassikere (jeg er designer) og ikke minst et hoppeslott =D (vi er barnslige).

Hvis det finnes en ønskeliste, men man ikke har lyst til å kjøpe noe direkte derfra, kan det være minst like lurt å gi noe som er "ned den samma gata". Evt billetter til noe gøy!? =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupsgaver synes jeg er kjempevanskelig. Har et vennepar vi skal i bryllup til etterhvert, der lurer jeg på om jeg skal kjøpe det samme som svigesøster fikk til jul: Et smykke med gravert inn bilde av den da nyfødte datteren. Bare at det her blir av paret. Men det er nok mest til henne. Det jeg synes er fint med de er at det er personlig, man ser fint bildet men det skriker på ingen måte ut, det er litt anonymt for det.

Ellers tror jeg at den gaven som er blitt aller best mottatt her er når vi satte oss ned og lagde et slags svææært "klippekort". Mannen her var forlover, så vi brukte endel tid og energi på det. Limte inn personlige bilder, skrev noen velvalgte ord og la med "kort" på feks barnepass en kveld (de har 5 stk og trengte det :lol:), "middag med gode venner"-kort, etc. Sånne idéer synes jeg ofte blir litt kleine og rare, spesielt om det ikke blir gjennomført. Og var veeeldig spent på hvordan det ble mottatt. Det var ikke så vanskelig å se at de likte det. Så ga vi et eller annet "skikkelig" ved siden av - så hadde vi både noe som kostet litt men var upersonlig og noe som var personlig.

Og ellers, om noen vil gi meg bryllupsgave når jeg gifter meg så har jeg lyst på en sånn kokebok man kan bestille på etsy der det på forsiden står "Olsen familiy recipes" :lol: Koooselig gave når vi skal starte familielivet sammen og har fått samme etternavn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kjenner begge to syntes jeg det er kult å finne en "common thing" som sånn litt tøysete gave ved siden av, men som er veldig personlig. Jeg var den spleisende venninna for to venner en gang i tiden, og i begynnelsen måtte jeg alltid bli med henne til kommende typen for å se på film - vi så nesten bare på varg veum. Så de får Varg Veum ultimate collection ved siden av en seriøs gave, ingen tvil :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mamma til å male et bilde i det siste bryllupet vi var i. Et bilde over 3 lerret i farget jeg visst de likte og som passet til det de allerede hadde. De ble veldig glad og nevner enda det bilde hver gang vi treffes omtrent. Jeg fikk mamma til å male på 2 ringer som "gikk inn i hverandre" nederst i hjørnet for å symbolisere ekteskapet og at det var en bryllupsgave. Det er vell det beste jeg noen gang har gitt bort i hvert fall. Det stod ikke på ønskelisten og de ble veldig glad så da er jeg fornøyd. :)

Hvis du har mulighet til å fikse noe sånn selv eller kjenner noen som kan det så kan kanskje det være noe? Selvfølgelig hvis du tror de hadde likt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere fine forslag her. Jeg har vært innom tanken på å tegne et bilde av dem, men jeg vil uansett gi noe annet utenom. Godt jeg har god tid å tenke på! Paret har hverken barn eller hund, så det er ikke noe jeg kunne gitt i tilknytning til det heller. Hmpf. :P

Billetter og slikt synes jeg i utgangspunktet er en fin gave, istedenfor å få ørten tekanner eller hva det nå er man pleier å gi i bryllupsgave( :P ), men akkurat i dette tilfellet så vil jeg gjerne gi noe mer varig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd, jeg er fattig og skal i bryllup 15. desember :P . Tenkte å hekle to par grytekluter med fint mønster, om de bruker dem eller ikke får være opp til dem, men håndlaget blir det hvertfall.

Intialene deres og et fint mønster kanskje? Eller noe annet som kan relateres til dem og deres bryllup? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...