Lola Pagola Skrevet 11. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2012 Er så heldig/uheldig å ha oppvarmet gulv der jeg bor. Og siden jeg foreløpig ikke har bil er det greit å kjøpe mat når anledningen for skyss byr seg, så praktisk å ha en ekstra sekk stående (vogh kan jeg ikke gi lenger, får vel maks plass til 1 kg i fryseren ). Men så kom jeg på at det kanskje ikke er så lurt å ha sekken på gulvet når det er oppvarmet hele tiden? Har ingen gulvflater som ikke er oppvarmet. Kan jo sette den oppå en eske eller noe kanskje, men den blir vel likevel oppvarmet kanskje. Men spiller det noen rolle egentlig, eller er det slik at det kommer til å klekkes masse biller og edderkopper og høner inni sekken? edit: aa aa aa naa tuller sonen med meg igjen! Kan noen som er normale sitere meg? edit2: nå utullet den meg. Siter
lucy Skrevet 11. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2012 Jeg har hatt tørrfôr på oppvarmet gulv (dvs laveste varme) og aldri funnet hverken biller, edderkopper eller høner i sekken. Men helt optimal oppbevaring sånn i lengden er det vel ikke. Du har ikke noe bodplass eller noe, så kan du ha litt i leiligheten, og resten i bod/kjeller.. Siter
Lola Pagola Skrevet 11. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Oktober 2012 Jeg har hatt tørrfôr på oppvarmet gulv (dvs laveste varme) og aldri funnet hverken biller, edderkopper eller høner i sekken. Men helt optimal oppbevaring sånn i lengden er det vel ikke. Du har ikke noe bodplass eller noe, så kan du ha litt i leiligheten, og resten i bod/kjeller.. Gulvvarmen kommer til å være primærvarmen om vinteren, så kommer sikkert til å være på middels varme eller noe. Eller, hvis jeg har en sekk stående kan jeg jo bruke varmeovnen mest, men gulvvarmen må være på siden det bare er fliser der. Har ingen andre steder å ha det, har 20 kvm og that's it Han bruker omtrent en måned på en sekk. Siter
SusanneL Skrevet 11. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2012 Gulvvarme er ikke så varmt, så nei - kan ikke tenke meg det påvirker tørrfôr i det hele tatt. (Gulvvarmen er jo ikke noe høyere enn inne-temperaturen, vel?) Jeg har alltid hatt gulvvarme - både i matboden der sekkene står i påvente av bruk, samt på kjøkkenet hvor fôrtønna står og brukes daglig. Men jo, har jo opplevd melormer i fôret èn gang - dog tror jeg at jeg ville hatt dette oftere dersom varmen var skylden... (har hatt noen hundre fôrsekker stående, liksom..). Susanne Siter
Anette Skrevet 12. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2012 Fikk en sekk for ødelagt pga varme i gulvet. Fikk heldigvis ny av eukanuba. Nå står det i plastdunker som har litt klaring. Siter
turbogutten Skrevet 12. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2012 Har inntrykk av at det spørs litt på type for også, men disse er spesifisert at skal holdes kjølig:) Siter
Annegru Skrevet 12. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2012 Du kan evt. sette sekken på en liten krakk eller noe? Sånn at du har litt klaring... Og så så jeg plutselig for meg et strutseegg klekke og en stoooor strutsebaby tittende ut av fôrsekken og et stakkars prikkedyr som må løpe og gjemme seg Siter
tulip Skrevet 12. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2012 Kan ikke ekstrasekken stå på yttersia i en fôrdunk da? Og den du bruker kan du ha i en plastkasse med hjul (da blir det klaring til gulvet) og ha under senga, sofa el. Varmekabler varmer godt, sjekk selv ved å legge en matte el på gulvet, en time etterpå er det "glovarmt" under matta, men ikke der det er lutfsirkulasjon (dette tar jo med seg varmen opp mot taket). 1 Siter
Malamuten Skrevet 12. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2012 Sett det på en krakk eller på skohylla eller noe Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.