Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandingsvalp?!?!?!


Taz

Recommended Posts

Denne annonsen blir diskuret over det hele nå ser jeg. Syns det er fantastisk dumt å ta så mye for blandinger. Og dessuten trenger de færreste av oss ulvejagende hunder :lol:

Det eneste positive med annonsen er vel at de skriver hvilke egenskaper de mener hundene kommer til å få, så folk er klar over det før de syns hunden er søt og kjøper.

Forresten var de visst blanding av Leonberger og en tyrkisk vokterrase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også denne annonsen. Og jeg sendte mail til selgeren fordi jeg syntes det virka merkelig.

Han sa at hundene er blanding av leonberger og tangal (tyrkias nasjonalhund vistnok). Den høye prisen var vist fordi tangal er den eneste rasen i verden som kan takle en ulv alene, uten hjelp av andre hunder.

Synes det hele hørtes merkelig ut ..

Det finnes da andre vokterraser, og jeg regner med at disse ikke er noe veikere enn denne tangalen...

Og jeg tror ikke han mener ulvejeger i den forstand at de sporer opp og dreper ulver, han mener vokterhund. Som skal leve med saueflokken og beskytte sauene mot rovdyr.

Det var ihvertfall det jeg forsto ut ifra mailene jeg fikk.

Og javist, en vokterhund kan gjøre sin nytte den. Vi lever jo tross alt i et land med rovdyr, og selvom sikkert ikke halvparten av de såkaldte "ulvedrepte" sauene faktisk ER drept av ulv er det jo uansett nyttig å ha hunder som kan passe på dem.

Jeg mener vokterhunder er en fin ting, spesielt siden man i dette landet tydeligvis ikke kan ha gjetere.... :roll:

Men igjen, snodige saker. Jeg hadde aldri godde å betalt 15 000 for en blandingshund. Renrasa vokterraser ligger på rundt 10 000 kr, så i mine øyne ser dette ut som overprising..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at hundene er blanding av leonberger og tangal (tyrkias nasjonalhund vistnok). Den høye prisen var vist fordi tangal er den eneste rasen i verden som kan takle en ulv alene, uten hjelp av andre hunder.

Rart...Hvorfor ikke bare importere denne tangal rasen i stedenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere.. Jeg tror "Tangal" bare er sprøyt. Litt kvass med utsagn her nå' date=' men jeg finner ingen info eller bilder av rasen, og har aldri hørt om den før. Sier som i sangen, "tror det ikke før jeg får se det".[/quote']

men var det ikke kangal den het da? var det jeg leste først hvor jeg fant en diskusjon om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vel prisen var litt vel drøy, ja..

Hehe. Ulvejagende liksom. Vi er jo SÅ plaget med ulv her i Norge, bare noen som finner de få individene plagsomme. Jeg skjønner bønder som får sauene revet i filler, det er ikke det.

Men.. Hmm.. Hørt om Irsk Ulvehund kanskje? :lol: Det tar ikke ulv, men.. Det er en grunn til at den ikke gjør det lenger, for det er ike behov for jobben mer. Og å opprette ny "rase" for å gjøre det skjønner jeg ikke helt vitsen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som om selgeren hadde mer peil på markedsføring enn hund. "kom og kjøp! kom og kjøp! Unike bikjer' date=' bare èn igjen til super pris blabla" :roll:[/quote']

A spesial price for you my friend.

Kunne virklig ikke dy meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehey!Enda en herlig kjøter i nabolaget!Det værste er at en kompis av meg heter Mustafa og er fra Drammen (Lille tyrkia) og han hadde vært troende til å legge ut en slik annonse bare på pur F.... :lol:

Sånn for å få gjort narr av Chi fjortisene og ulvehysterikerne på en og samme gang..Men nå var det ikke hans tlf nr så da er det vel ikke han :wink: .Han er jo ikke akkurat den eneste i drammen som heter Mustafa når jeg tenker etter :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhh en normal hund på størrelse med ulv kan jo fint klare å hamle opp med en ulv alene(som regel så vil jo ulven stikke av, for den er sky)

men er det snakk om en flokk med ulver så vil nokk en hvilken som helst hund(uansett rase) slite en smule med å klare seg ja.

Men for å være helt ærlig så hadde jeg aldri i verden betalt mere enn 3000,-for en blandingshund uansett hva den er blandet av.

Synes det er utrolig at folk i det heletatt får solgt hunder til 4000 og oppover uten at dyret har noen som helst papirer som en kan sjekke sykdommer bakover i slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket veldig rart...

Hmm, hvem ringer på en slik annonse...? :?

Gretne sauebønder eller folk som gjerne vil ha en stor og tøff hund for å føle at de har litt større baller..

Og kanskje noen flere da.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om noen som hadde kjøpt en hund som var 1/18 dels Chi. De skulle forsikre hunden, men man får ikke forsikret blandingshunder for mer enn 5000 og det skjønte de da ikke for den var da tross alt 1/18 dels CHIHUAHUA liksom. :wink::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...