Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandingsvalp?!?!?!

Taz

Recommended Posts

Denne annonsen blir diskuret over det hele nå ser jeg. Syns det er fantastisk dumt å ta så mye for blandinger. Og dessuten trenger de færreste av oss ulvejagende hunder :lol:

Det eneste positive med annonsen er vel at de skriver hvilke egenskaper de mener hundene kommer til å få, så folk er klar over det før de syns hunden er søt og kjøper.

Forresten var de visst blanding av Leonberger og en tyrkisk vokterrase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også denne annonsen. Og jeg sendte mail til selgeren fordi jeg syntes det virka merkelig.

Han sa at hundene er blanding av leonberger og tangal (tyrkias nasjonalhund vistnok). Den høye prisen var vist fordi tangal er den eneste rasen i verden som kan takle en ulv alene, uten hjelp av andre hunder.

Synes det hele hørtes merkelig ut ..

Det finnes da andre vokterraser, og jeg regner med at disse ikke er noe veikere enn denne tangalen...

Og jeg tror ikke han mener ulvejeger i den forstand at de sporer opp og dreper ulver, han mener vokterhund. Som skal leve med saueflokken og beskytte sauene mot rovdyr.

Det var ihvertfall det jeg forsto ut ifra mailene jeg fikk.

Og javist, en vokterhund kan gjøre sin nytte den. Vi lever jo tross alt i et land med rovdyr, og selvom sikkert ikke halvparten av de såkaldte "ulvedrepte" sauene faktisk ER drept av ulv er det jo uansett nyttig å ha hunder som kan passe på dem.

Jeg mener vokterhunder er en fin ting, spesielt siden man i dette landet tydeligvis ikke kan ha gjetere.... :roll:

Men igjen, snodige saker. Jeg hadde aldri godde å betalt 15 000 for en blandingshund. Renrasa vokterraser ligger på rundt 10 000 kr, så i mine øyne ser dette ut som overprising..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at hundene er blanding av leonberger og tangal (tyrkias nasjonalhund vistnok). Den høye prisen var vist fordi tangal er den eneste rasen i verden som kan takle en ulv alene, uten hjelp av andre hunder.

Rart...Hvorfor ikke bare importere denne tangal rasen i stedenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere.. Jeg tror "Tangal" bare er sprøyt. Litt kvass med utsagn her nå' date=' men jeg finner ingen info eller bilder av rasen, og har aldri hørt om den før. Sier som i sangen, "tror det ikke før jeg får se det".[/quote']

men var det ikke kangal den het da? var det jeg leste først hvor jeg fant en diskusjon om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vel prisen var litt vel drøy, ja..

Hehe. Ulvejagende liksom. Vi er jo SÅ plaget med ulv her i Norge, bare noen som finner de få individene plagsomme. Jeg skjønner bønder som får sauene revet i filler, det er ikke det.

Men.. Hmm.. Hørt om Irsk Ulvehund kanskje? :lol: Det tar ikke ulv, men.. Det er en grunn til at den ikke gjør det lenger, for det er ike behov for jobben mer. Og å opprette ny "rase" for å gjøre det skjønner jeg ikke helt vitsen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som om selgeren hadde mer peil på markedsføring enn hund. "kom og kjøp! kom og kjøp! Unike bikjer' date=' bare èn igjen til super pris blabla" :roll:[/quote']

A spesial price for you my friend.

Kunne virklig ikke dy meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehey!Enda en herlig kjøter i nabolaget!Det værste er at en kompis av meg heter Mustafa og er fra Drammen (Lille tyrkia) og han hadde vært troende til å legge ut en slik annonse bare på pur F.... :lol:

Sånn for å få gjort narr av Chi fjortisene og ulvehysterikerne på en og samme gang..Men nå var det ikke hans tlf nr så da er det vel ikke han :wink: .Han er jo ikke akkurat den eneste i drammen som heter Mustafa når jeg tenker etter :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhh en normal hund på størrelse med ulv kan jo fint klare å hamle opp med en ulv alene(som regel så vil jo ulven stikke av, for den er sky)

men er det snakk om en flokk med ulver så vil nokk en hvilken som helst hund(uansett rase) slite en smule med å klare seg ja.

Men for å være helt ærlig så hadde jeg aldri i verden betalt mere enn 3000,-for en blandingshund uansett hva den er blandet av.

Synes det er utrolig at folk i det heletatt får solgt hunder til 4000 og oppover uten at dyret har noen som helst papirer som en kan sjekke sykdommer bakover i slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket veldig rart...

Hmm, hvem ringer på en slik annonse...? :?

Gretne sauebønder eller folk som gjerne vil ha en stor og tøff hund for å føle at de har litt større baller..

Og kanskje noen flere da.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om noen som hadde kjøpt en hund som var 1/18 dels Chi. De skulle forsikre hunden, men man får ikke forsikret blandingshunder for mer enn 5000 og det skjønte de da ikke for den var da tross alt 1/18 dels CHIHUAHUA liksom. :wink::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...