Lotta Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Da vi kom hjem fra butikken for en halvtime siden sto det en våt, logrende, og pjusket airdalehannhund bundet og forlatt i innkjørselen vår... Jeg har forsøkt å ringe Falck (som visst nok ikke tar inn hunder i vårt distrikt) og politiet, som var skremmende avvisende og likegyldige - de ville ikke engang ikke fortelle meg hvem som tar imot løshunder her fordi det koster penger... Så - er det noen som vet hvor denne fortapte gutten hører hjemme, eller som kan hjelpe oss videre så er jeg kjempetakknemlig! Takker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Om du har en kontakt måte så kan jeg legge det ut på FB. Har flere venner i det distriktet som evt kan spre det videre. Enten du nå vil ha mail eller mob. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotta Skrevet 29. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Om du har en kontakt måte så kan jeg legge det ut på FB. Har flere venner i det distriktet som evt kan spre det videre. Enten du nå vil ha mail eller mob. Yepp - tusen takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Har du ringt Viking? I noen områder er det Viking som tar til seg løse hunder, og ikke Falcken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Dratini Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Kan jeg kopiere innlegget ditt og legge med mailadressen din og legge det ut på Facebook? Har flere bekjente i det området... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotta Skrevet 29. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Det viste seg å være "Falken" (dvs Falck) - de får ikke ta inn hunder uten på oppdrag fra politiet, og politiets råd til meg var å slippe bikkja løs. Skal ikke rippe opp i den samtalen - men det er intet mindre en uaktuel galskap for meg å slippe en frysende, kald og våt, diger airedale hannhund løs i tur- og saueområde etter mørkets frembrudd med langt kobbel på slep.... At politet var mer opptatt av penger og ressurser enn dyrets og eiernes trygghet og velbefinnende gjør meg rødglødende rasende. (Hvilket sannsynligvis vakthavende i politiet har registrert allerede...) 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Få sjekket hunden for chip er greit å gjøre først. Er det en rasehund er den høyst sannsynlig id merket. http://www.dyreidentitet.no/sok.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotta Skrevet 29. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Kan jeg kopiere innlegget ditt og legge med mailadressen din og legge det ut på Facebook? Har flere bekjente i det området... Takk for at du spør - jeg er fryktelig lite fan av facebook, men om det virker så er det verdt det... Meeen, epostadresse over hele cyberspace - går det an å få det til å virke på annet vis så er det flott! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotta Skrevet 29. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Få sjekket hunden for chip er greit å gjøre først. Er det en rasehund er den høyst sannsynlig id merket. http://www.dyreidentitet.no/sok.html I know - men tilgangen på chip-lesere er heller begrenset her, dessverre. Håper å slippe å kjøre på langtur med dyret for å ta ham med tilbake hit igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Yepp - tusen takk! Mail til går fint - vi er logget på her! har spredd videre. Gi beskjed om/når det dukker opp eier så ikke den forblir på FB Om noen andre legger ut: husk¨å før dato på toppen av innlegget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 I know - men tilgangen på chip-lesere er heller begrenset her, dessverre. Håper å slippe å kjøre på langtur med dyret for å ta ham med tilbake hit igjen... Hør med Falck.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotta Skrevet 29. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Hør med Falck.. Tror du de kommer hjem til meg med chipleseren sin? Som sagt - jeg har snakket med Falck, de ville også avvente og er flere mil herfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Hva med å ringe oppdrettere av rasen og høre om noen har solgt en hannvalp til der du bor? http://www.norskterrierklub.no/nb-NO/oppdrettere_airedale.aspx 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 det er vel ikke så mange av rasen ? Hva med oppdrettere , fb siden til rasen etc. Herregud, jeg hadde også blitt pissed hadde jeg fått den beskjeden av politiet... Edit : treg på tastene, ser justicia har foreslått det samme ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipadda Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Tror du de kommer hjem til meg med chipleseren sin? Som sagt - jeg har snakket med Falck, de ville også avvente og er flere mil herfra. Jeg fant hund i fjor på denne tiden, å falck var her innen en time å fikk avlest chippen, 2 timer senere fikk vi tak i eier som var på ferie - å etterhvert fikk vi også tak i passerne å levert tilbake. Aldri hørt at Falck ikke tar inn/leser av chip i området. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Tror du de kommer hjem til meg med chipleseren sin? Som sagt - jeg har snakket med Falck, de ville også avvente og er flere mil herfra. Å kjøre ett par mil er vel verdt innsatsen i ett forsøk på å finne eieren. Hvorfor sitter du her og ikke i bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotta Skrevet 29. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Hunden er trygt tilbake hos eieren sin. 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Godt å høre Men den holdningen til politiet, den er skremmende. Det virker som at det er deres løsning hver gang noen finner en hund, "slipp den løs". Jadda, det blir så bra, så. La bikkja jage vilt/sau/unger og/eller bli påkjørt. Kjempeflott 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Så bra hunden er tilbake hos eigar igjen Men syns det er skremmande korleis politiet reagerer på slike saker... Når eg fant ein Jack Russel terrier på rømmen i vår, så verka politiet veldig hyggelege og glade for at eg ringte og gav beskjed. Eigar hadde greit nok ringt rett før meg, men allikavel. Dei var i vert fall hyggelege 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 29. September 2012 Rapporter Share Skrevet 29. September 2012 Så bra at den ble forent med eier! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts