Gå til innhold
Hundesonen.no

BSBK 2012


Fjollebolle
 Share

Recommended Posts

Da var vi tilbake etter en lang, men veldig fin dag! :D Jolie, som en av to med ck, tok certet og ble BIR for Arne Foss med en helt fantastisk kritikk, hele (men spesielt siste linje) gjorde vel at smilet mitt holdt på å gå rundt.. :ahappy:

En super junior av høy kvalitet. Super holdning. Helt korrekte proposjoner. Utmerket kjønnspreg. Står i full balanse. Vakkert feminint hode og uttrykk. Velbårne ører på den større siden. Utmerket hals og overlinje. Passe benstamme. Bra haleføring. Beveger seg godt fra alle hold. Velstelt pels. Ikke i full pels, men utmerket struktur. Supert temperament. Velvist. Slik skal en junior se ut.

Hun ble også plukket ut i gruppen, men ikke plassert. Veldig stolt av lille jollebollen, som forøvrig definitivt var mer våken på slutten av dagen enn det jeg var :lol:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte på radøy idag, men slenger inn resultatene her jeg :)

oppdretteren til Hector var dommer, så jeg stilte selvfølgelig ikke Hector.

Vi kom hjem med BIM-cert på min søster sin tispe.

2bhk-cert og BIS3-Junior på søs sin juniorgutt

og BIM og BIR valp :) Heeelt greit ;)

Ny utstilling imorgen! er spent! :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme. Og sier bare hipp hipp hurra. :P:bananas: :bananas: :bananas:

Idag gikk NESTEN alt som jeg bare kunne drømt om egentlig. :P

Først inn var Stella, ene tispevalpen fra vårt første kull. Jaggu spesielt og stå der og vite at "Jepp, denne har JEG avlet frem" med litt hjelp av Sasha. Hehe... Inn i ringen imot ei anna tispe i 6-9mnds klassen. Det skiller sånn ca 2uker mellom de to, og den andre tispen har gjort det grådig godt. Hun har mottatt mange BIM og gjort det veldig godt. Så jeg tenkte i mitt stille sinn, jaja, der røyk BTK plassering. Men neida, Stella vant klassen sin og ble til slutt 2BTK. :D Strålende fornøyd med debuten til 7mnd gamle frøknen. Kjempegode kritikker og hun gikk som om hun aldri har gjort annet før. Det var knall gøy. :D:jump:

Så var det Santos sin tur. Spenningen var stor, for han ser ikke mye bra ut nå. Han røyter noe hinsides. :P

Inn i ringen mot en annen junior hann, men Santos han gikk til beste junior hann med CK. :D Jay...

Inn i beste hannhund, sammen ikke mindre enn 6 andre hannhunder. Og med 7 stykker der, hvor mangen av de alt var NUCH, var ikke forventningene om plassering veldig høy for knerten på 1år. Men jodag, han seilte seg inn til en finfin 4BHK bak 3NUCHer, altså han fikk enda ett CERT. :D :D :D:bananas: :bananas:

Så var det enda en igjen, Sasha. Her var spenningen så stor at jeg var gråååådig nervøs. :P Hun er ikke stilt siden Nesbyen ifjor høst tror jeg det var. Hun har jo hatt valper, og ja jeg var generelt veldig spent. Inn i ringen, med vel aner ikke hvor mange vi var. :P 4 tror jeg kanskje, eller 5, 1 a 2. :P Og hun seilte opp til en finfin 2.plass i sin klasse, MED CK henne å :bananas: :bananas: Så da var det inn i beste tispeklasse. Her var det 5 som hadde fått CK, så igjen var ikke forventningene til plassering veldig stor. Hehe, snakk om å ha troa :P Men jodda, hun plasserte seg også som 4BTK, med res cert. :jump: Det er debuten sin det tenker eg etter 1års pause. :jump: :jump:

Dagen idag har bare vært såååå kanon :w00t:

Jeg er egentlig veldig :w00t: :w00t: :w00t: hehe :D

Må legge til

Er du full a bihulebetennelse, så ikke stille for han Lorenzo dommeren. Han sender deg med GLEDE en 3tusen runder rundt i ringen. Jeg er HELT skutt etter å ha stilt 3hunder.

Endret av Sasha&Kiara
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, og gratulerer så mye alle sammen! :D

I dag var det spesial og Jolie vant juniorklassen og endte opp med resCert og nok en super kritikk for dommer Pietro Bottagisio:

"15 months. Exc. size. Typical head. Feminine expression. V.g. mask. Dark expressive eyes. Exc. chiseling, flat cheeks. High set ears that could be more triangular in shape. Complete scissor bite. Exc. pigmentation. Lacks underjaw. Exc. parallells for age. Long neck. Exc. body. Exc. withers and topline. Exc. croup. Exc. front and hind angulations. Exc. bone and catfeet. Exc. quality of coat. Very good colour. Starting with dark overlay. Friendly temperament. Exc. presentation. She is a super mover with a perfect covering of the ground."

Vi har bare hatt en strålende helg, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med lillemor sin innsats :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toki som hater bønes gikk ut med blå i unghund klassen, men synes hun gikk bedre denne gangen enn de andre gangene hun ble stilt på bønes.

Så kanskje neste gang går det enda bedre.. :)

Mayra endte opp på 3BTK med Cert :banana: . Så nå har hun 2 små Cert.. :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen :D

Belgerspesial i dag, og lilletroll fikk BIM valp i dag også, med en strålende kritikk :) T gjorde sitt beste for at dommeren skulle få reise hjem ren og pen :icon_redface: Fikk handlingen langt bedre til i dag, så da er vi godt fornøyd :)

8,5 months, male of excellent size. In top condition of coat. With a very friendly and open minded temperament. Long and dry head, at the moment slightly line/like(?) in chiseling looking. Good head plane for the age, elegant stop, roman nose. Expressive eyes, excellent ear carriage, triangular shape, flat cheeks, complete scissor bite. Good reach of neck, excellent body, excellent topline and proportions. Perfect chest and forechest. Excellent angles, excellent bone and cat feet. Huge coat, perfect repr. for the age. Very nice dog with good proportions. Happy and young movement. Very promising!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk ^_^

Toki som hater bønes gikk ut med blå i unghund klassen, men synes hun gikk bedre denne gangen enn de andre gangene hun ble stilt på bønes.

Så kanskje neste gang går det enda bedre.. :)

Mayra endte opp på 3BTK med Cert :banana: . Så nå har hun 2 små Cert.. :D

Grattis!

T gjorde sitt beste for at dommeren skulle få reise hjem ren og pen :icon_redface:

La merke til den, herlig :lol: Er definitivt ikke det verste de kan gjøre i ringen da :P Og gratulerer igjen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har gjort det godt, spesielt til Eli Andrea og Fjollebollen :D

Hun har jo gjort det over all forventning!! Dere er knallflinke begge to, og gjør en kjempejobb med å gjøre oppdretter/deleier kjempestolt.

Ellers er jeg veldig fornøyd med helgens "innsanking".

Jolie's grå bror ble i går 2.BHK med CERT på spesialen :D Og min søte lille gode prinsesse Gigi avsluttet utstillingssesongen med storeslem og ble BEST IN SHOW på rasespesialen!! Fantastiske resultater, fantastiske mennesker og rett og slett en helt fantastisk helg på hjemmebane!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har gjort det godt, spesielt til Eli Andrea og Fjollebollen :D

Hun har jo gjort det over all forventning! Dere er knallflinke begge to, og gjør en kjempejobb med å gjøre oppdretter/deleier kjempestolt.

Ellers er jeg veldig fornøyd med helgens "innsanking".

Jolie's grå bror ble i går 2.BHK med CERT på spesialen :D Og min søte lille gode prinsesse Gigi avsluttet utstillingssesongen med storeslem og ble BEST IN SHOW på rasespesialen! Fantastiske resultater, fantastiske mennesker og rett og slett en helt fantastisk helg på hjemmebane!

Gratulerer med en fantastisk avslutning på ett flott år i utstillingsringen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en fantastisk avslutning på ett flott år i utstillingsringen :D

Tusen takk, ja det har blitt litt å fylle peishyllen med i år *hihi*

Det beste av alt er jo at oppdrettet begynner å stikke de lange nesene sine frem her og der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har gjort det godt, spesielt til Eli Andrea og Fjollebollen :D

Hun har jo gjort det over all forventning! Dere er knallflinke begge to, og gjør en kjempejobb med å gjøre oppdretter/deleier kjempestolt.

Ellers er jeg veldig fornøyd med helgens "innsanking".

Jolie's grå bror ble i går 2.BHK med CERT på spesialen :D Og min søte lille gode prinsesse Gigi avsluttet utstillingssesongen med storeslem og ble BEST IN SHOW på rasespesialen! Fantastiske resultater, fantastiske mennesker og rett og slett en helt fantastisk helg på hjemmebane!

Gratulerer så mye nok en gang! :D Årets andre BISS på vakre, gode miss Giggles, og det er hun sannelig verdt! :wub:

Og tusen takk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...