Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg søker en aktiv forvert til en herlig blue merle Australian Shepherdvalp (hann).

Jeg ønsker han skal komme til aktive menneske® som vil trene og evt konkurrere med han. Om du/dere er utstillingsinteresserte, er det bare et pluss! :)

Ta kontakt på mail: [email protected]!

post-11300-0-46006300-1348864511_thumb.j

• Like 2
Skrevet

Signerer Shlush jeg!

Uff, *skal ikke ha hund enda, skal ikke ha hund enda!*

Men tror ikke det blir vanskelig å finne noen til den skjønningen der da :)

Jeg håper det rette hjemmet vil dukke opp raskt. ;)
Skrevet

Å jammen herregud da, så dårlig gjort å komme med denne nå! Jeg er valpesyk, ønsker meg en mer trenbar og brukbar hund, en turkamerat og selskap for Kuro... Det ENESTE som ikke passer er at jeg ikke har tid til valp, haha. Gudameg.

Skrevet

Det håper jeg også...situasjonen er ikke akkurat optimal nå.

Nei det skjønner jeg. Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Så nydelig! jeg er også veldig valpesyk om dagen og dette hjelper ikke akkurat på! :P lykke til, håper du finner et bra hjem til han! :) skulle veldig gjerne tatt han selv, men har desverre ikke mulighet for noe nå.

Skrevet

Så nydelig! jeg er også veldig valpesyk om dagen og dette hjelper ikke akkurat på! :P lykke til, håper du finner et bra hjem til han! :) skulle veldig gjerne tatt han selv, men har desverre ikke mulighet for noe nå.

Det ser ut til at jeg har funnet et hjem til han :) Krysser fingrene for at prøvetiden går bra :D

• Like 4
  • 3 weeks later...
Skrevet

Joey er tilbake i heimen, og jeg leter videre etter et godt hjem til han.

Han har nå vært i Norge i 1,5 mnd, og viser seg å være en trygg og tillitsfull valp. Vokser som juing, spiser som en hest, og er slik valper er; full av spillopper, gjør fantestreker og er husets klovn sammen med Kendra. (De deler på den tittelen)..

Han har vært vist på et valpeshow hvor han vant sin klasse, og fikk en flott kritikk.

Forsøker å trene litt, og han er veldig oppmerksom og glad i kjøtttboller! :D

Ingen som kan tenke seg en liten blå sjarmør?

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...