Gå til innhold
Hundesonen.no

To blogger på ett webhotel? (wordpress)


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Jeg lurer på om jeg kan ha to forskjellige sider på samme webhotel? Jeg har jo hjemmesiden min på lolapagola.com, med hundeblogg og Casperting. Jeg har en annen blogg som ikke er hunderelatert, som hadde vært greit å få inn på samme sted. Og da skulle jeg gjerne importert alle innleggene. Men da vil vel alle innleggene blandes med bloggen på lolapagola.com?

Jeg vil ha to separate blogger/sider. Så det trenger ikke være likt design heller, det skal være to forskjellige sider, men ligge på samme webhotel. Hvis noen skjønner hva jeg mener.

Hva gjør jeg da? Kan jeg bare legge inn en til wordpress-pakke på samme webhotel? Blir det ikke rot i sakene? Og hvordan får jeg da en egen adresse til bloggen? f.eks blogg.lolapagola.com eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor man har sidene, hvem som hoster og hva de tilbyr. Selv kan jeg lage underdomene med ett trykk - da laster man opp wp i underdomene(lages mappe på hotell når du oppretter underdomenet) og så er det bare å legge inn likt som man gjorde første gangen (men da seff blogg.orgdomene.her) (samtidig opprette ny sql db er enklest slik at man har adskilte syns jeg)

One.com vet jeg ikke om har muligheter for underdomene gratis? - du får sjekke.

Tror du bare har mulighet for en DB også der. Da er det mulig å legge inn ny WP med annen prefix tror jeg.

Så med litt knoting, så tror jeg du kan legge wp i egen mappe i rota av wp (f.eks med "blogg" som navn på mappa) og sette annen prefix under innstalering. Da blir adressen naturligvis lola.com/blogg/ (men du slet jo på original-installering med dette?, hvorfor vet jeg ikke)

Edit: tydeligvis fungerer da "blogg" mappa som underdomene hos de så lenge den har en index fil i seg. Som det står på siden deres:

For å opprette et subdomene skal du legge en mappe i roten av ditt webhotell. Inne i mappen skal det ligge en index fil. For å se ditt subdomene i browseren kan du velge mellom følgende to muligheter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...