MonicaT Skrevet 12. September 2012 Rapporter Share Skrevet 12. September 2012 Hei. Mener å ha hørt at godt trente hunder kan bære ca 1/3 del av sin egen vekt. Amigo veier ca 18 kg og kløven veier nå 5,5kg. Distansen er 3 km over blaut myr. Mener han gikk med det samme i fjor men er litt usikker. Noen synspunkter på vekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 12. September 2012 Rapporter Share Skrevet 12. September 2012 Jeg har hørt opp til 20% av kroppsvekt, men dette er helt sikkert et "snilt" tall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 12. September 2012 Rapporter Share Skrevet 12. September 2012 På godt trente, ferdigvokste hunder så kan man fint la de bære 1/3 av sin egen kroppsvekt. 3 km er ingen vei, uansett om det er våt myr eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 12. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. September 2012 Takk. Da får han bære den sånn. 3km er ingen lang vei men du verden som jeg hatet den i fjor. Håper det går bedre nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 13. September 2012 Rapporter Share Skrevet 13. September 2012 1/3 er grei vekt på vanlige turer, så lenge hunden er godt trent. Skal man gå skikkelig langt(over flere dager osv) og/eller i veldig tungt/vanskelig terreng så ville jeg ha tatt av litt vekt og kanskje lagt meg på 1/4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts