trulte Skrevet 11. September 2012 Rapporter Share Skrevet 11. September 2012 Emeric (9 mnd) har antageligvis fått kennelhoste (tørrhoster til han brekker seg), men ingen av de andre hundene hoster eller viser tegn til noe galt. Skal selvfølgelig holde E borte fra andre hunder, og ikke ta han med på trening o.l men hva med de andre, er det greit at de er på trening? Eller kan de være smittebærere uten å vise symptomer? Skal/må han holdes helt i ro så lenge han hoster, eller kan han "styre" aktiviteten selv med f.eks løping i hagen eller bør jeg holde han i band så han ikke tar seg en runde? Allmenntilstanden hans virker bra, ikke feber, spiser og drikker som normalt. Eneste symptomet er litt hosting innimellom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 11. September 2012 Rapporter Share Skrevet 11. September 2012 Holde han i ro betyr ingen vill herjing, løping osv. Og mener vel de skal holdes borte i 14 dager etter symptomfrihet pga smittefare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulte Skrevet 11. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. September 2012 Ja, forstår jo at om han skal holdes helt i ro så er det helt i ro, men det er jo det jeg lurer på; trenger han å holdes i ro? Leser så mye forskjellig rundt omkring. Har ikke vært i kontakt med vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 11. September 2012 Rapporter Share Skrevet 11. September 2012 Skal selvfølgelig holde E borte fra andre hunder, og ikke ta han med på trening o.l men hva med de andre, er det greit at de er på trening? Eller kan de være smittebærere uten å vise symptomer? Alle hundene må holdes unna andre hunder. De kan være smittebærere. Hunden skal holdes i ro 2-3 uker, noen sier 3-4 uker. Jeg ville holdt hunden helt i ro så lenge den viser symptomer, så kan den heller styre litt mer etter hvert, men ikke noe hardt arbeid og lange turer på en stund nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulte Skrevet 11. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. September 2012 Alle hundene må holdes unna andre hunder. De kan være smittebærere. Ok, regnet nesten med det. Hunden skal holdes i ro 2-3 uker, noen sier 3-4 uker. Jeg ville holdt hunden helt i ro så lenge den viser symptomer, så kan den heller styre litt mer etter hvert, men ikke noe hardt arbeid og lange turer på en stund nå. Takk. Får bare holde oss i ro, og vente på bedring da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 11. September 2012 Rapporter Share Skrevet 11. September 2012 Hvis den ikke blir bedre kan det være lurt å dra til vet for å få hostesaft og evnt andre ting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 11. September 2012 Rapporter Share Skrevet 11. September 2012 Jeg har gitt Bisolovon til Hermes, som har hatt hoste nå. Det er slimoppløsende, og fås reseptfritt på apotek. Jeg gir barnedose, etter anbefaling fra veterinær. Hvis det virker som hunden din har en del slim i luftveiene, kan det kanskje anbefales, men hør med veterinær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 11. September 2012 Rapporter Share Skrevet 11. September 2012 Vi gikk til veterinær her i England og han sa at når han er symptomsfri kan vi vente en ca to dager og så ta han med ut igjen (altså greit å være sammen med andre). Litt bekymringsverdig at det er så forskjellig? Nå har vi vært heldige og hatt minimal versjon da, men smitten er jo vel fremdeles den samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulte Skrevet 12. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. September 2012 Takk for svar, alle sammen! Virker som Emeric har fått en "mild" variant, bare litt hosting, ingen feber og virker i helt fin form :-) Merker heldigvis ingenting på de andre hundene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts