Gå til innhold
Hundesonen.no

En sort engel på Julaften:)

Mud

Recommended Posts

Må bare stikke innom for å skryte litt av svartingen min (igjenn! :roll:)

Lokeliten har ikke hatt tid til å møte alle i famlilien enda:vi bor spredt,mange har allergi og jeg er generellt dårlig på oppmøte i familietreff eller å bare stikke innom..

Men på julaften måtte han selvfølgelig være med å feire jul med 3 barn (hvorav den yngste er 3år og aktiv),ei blandingstispe (shæfer/elghund)på 5 mnd som var usikker på store voldsomme hunder.4 katter,og 7voksne inkl matmor..

Barna løper rundt hele tiden og de voksne stresser rundt hele tiden og det er i det hele tatt et høyt støynivå med blokkfløyter ,fjernstyrte biler og hyl, skrik og kjefting når vi ankommer.

Lille Thinka hadde søkt tilflukt i gangen og var rasende når min store svarte kom inn,så hun ble satt ut i hagen i første omgang imens min lille Loke (som visstnok var litt ufin mot barn iflg de som hadde han før meg)gjorde seg til bestevenner med alt på 2 bein. Minsten gikk tilslutt rundt med repeatknappen på:Loooke ,Loke ,loke,Looooke... Tilmed å få en blokkfløyte tutende omtrent inni øret var visst helt greit bare han fikk kos og oppmerksomhet.

Så bar det ut for å skvære opp med stakkars Thinka og jammen ble ikkke de perlevenner på rekordtid :) ! Loke la seg rett ned og lot Thinka kommer bort og etter det var det gjort...De ble observert senere på kvelden imens de lå ved siden av hverandre og tygde på griselabber (gave fra Lotte som måtte bli igjenn hjemme)

I det hele tatt gjorde han stor suksess med bare 2 ubetydelige unntak:kattene ( de ER til for å jages) og juletreet (et tre er et tre og til for å markere på)..

Måtte bare skryte uhemmet av min deilige hund og rekke tunge til alle de som advarte meg mot å kjøpe en usett kasteball av en omplasseringsbelger:han er perfekt og et sort lite gullfunn!

Forstatt God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille Loke :)

Måtte bare skryte uhemmet av min deilige hund og rekke tunge til alle de som advarte meg mot å kjøpe en usett kasteball av en omplasseringsbelger:han er perfekt og et sort lite gullfunn!

Forstatt God Jul!

Endelig har Loke kommet til en som kan denne typen hund

:)/ Heldige Loke... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härligt :lol: Jag har verkligen gillat Loke sedan första gången jag träffade honom (och belgare är väl i allmänhet inte riktigt min grej...) och jag förstår verkligen att du känner dig lyckligt lottad som har fått tag på en sådan guldklimp. Skönt att han har kommit till någon som vet om att uppskatta och uppfostra honom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härligt :lol: Jag har verkligen gillat Loke sedan första gången jag träffade honom (och belgare är väl i allmänhet inte riktigt min grej...) och jag förstår verkligen att du känner dig lyckligt lottad som har fått tag på en sådan guldklimp. Skönt att han har kommit till någon som vet om att uppskatta och uppfostra honom.

Takk ;) Du er ikke alene om å ikke like Belgere,sånn ca alle jeg kjenner var en smule skeptiske til kjøpet for å si det sånn :wink:

Men de fleste synes nå at det var et godt kjøp..de ville bare ikke hatt han selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...