Gå til innhold
Hundesonen.no

Japan Photo superforsikring..


pippin
 Share

Recommended Posts

Ja det har seg jo sånn at vi for snart 2 mnd siden leverte inn kameraet vårt til reparasjon fordi vi ved et uhell hadde kjørtover det.

Vi fikk igår melding om at kameraet var totalskadd ETTER at vi hadde ringt dagen før og pusha de. Ekstremt treig behandlingstid og litt dårlig service synes jeg på det punktet.

Uansett, vi fikk igår melding om at vi kunne komme å hente et nytt kamera. Så vi drar inn til byen for å dra innom JP på Byporten, fordi vi vet at de der har 7D, som vi egentlig var ute etter. Det var enten 7D eller 60D, selv om jeg mener 60D ikke er tilsvarende 50D fordi kamerahuset blant annet er av plastikk osv, og derfor tåler mindre enn 50D. Så jeg mener 7D er det nærmeste i tilsvarende utstyr, og betlaer med glede mellomlegget på 1000 kr.

Da vi kjøpte kameraet for 3 år siden betalte vi 9000 for kamerahuset, så vi regnet med at det var det vi skulle få utstyr for. Dette står i forsikringen: "Forsikringsselskapet erstatter da skaden med annet tilsvarende utstyr. Erstatningsbeløpet kan dog ikke overskride det opprinnelige kjøpsbeløpet."

Altså TILSVARENDE utstyr. Dette tolker jeg som utstyr som er like bra som det utstyret vi leverte inn, eller tar jeg feil der?

Men da vi så snakket med damen i kassen, som virka litt usikker, sa hun at nei, vi kunne få utstyr til den prisen kamerahuset (50D) var verd IDAG. Vi ble sjokkert, fordi vi overhodet ikke regna med at det var SÅNN det skulle foregå utifra innholdet i forsikringsavtalen. 50D har jo gått ut av produksjon og verdien på et slikt hus idag var UNDER halvparten av det vi betalte den gang. Og DET kjenner jeg at jeg ikke helt villig går med på, fordi jeg da føler meg lurt.

Er det noen her som har brukt superforsikring fra Japan Photo og hatt behov for den på denne måten?

Jeg leste litt rundt på nett og det er flere som uten problemer har fått tilsvarende utstyr. Noen måtte vise til vilkårene før JP gikk med på det. Leste også at de idag har gjort om litt på vilkårene på forsikringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt min superforsikring hos JP to ganger - og har begge gangene fått utstyr som har tilsvart det jeg ødela i praksis og ikke i pris. Et kompaktkamera og et speilrefleks, har fått "oppgradert" begge ganger ettersom å gå ned på kvalitet var uaktuelt...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo oppdatere her også da. Jeg fikk nytt kamera uten noe tull da jeg dro til Japan Photo for 2. gang. Hun i kassen dagen før hadde ihvertfall ikke peiling, men glad det ordnet seg!

Fikk erstattet med et 60D noe som var som forventet, så nå er jeg fornøyd :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo oppdatere her også da. Jeg fikk nytt kamera uten noe tull da jeg dro til Japan Photo for 2. gang. Hun i kassen dagen før hadde ihvertfall ikke peiling, men glad det ordnet seg!

Fikk erstattet med et 60D noe som var som forventet, så nå er jeg fornøyd :)

Gleder meg til å se bilder! Og godt å se en erfaring på den forsikringen siden vi har samme forsikring selv :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...