Maren Skrevet 9. September 2012 Rapporter Skrevet 9. September 2012 Vet ikke helt om dette er riktig sted å sette dette. Det jeg lurer på er: Hvordan lager man en sånn svart ramme rundt bilde du jobber med i Photoshop? jeg må ha det inn med t-skje så step by step forklaringer er bra Siter
Bananen Skrevet 9. September 2012 Rapporter Skrevet 9. September 2012 Om du har photoscape, er det mye enklere enn i photoshop. Ellers kan du laste det ned gratis. Siter
LindaM Skrevet 9. September 2012 Rapporter Skrevet 9. September 2012 Har du alt på en layer er det superlett. Dobbelklikk(eller høyreklikk -> Bledning options) -> stroke(helt nederst), og velg tykkelse, farge etc. husk at du må velge position til "inside" Har du ikke det må du enten gjøre alle layerene til en (høyreklikk på en av layerne -> flatten image). Eller, hvis du vil beholde alle layerene hver for seg: kopier alle layerne (marker hele bildet, edit -> copy merged), og lime inn (cmd + v / ctrl + v) den du kopierte helt øverst, så gjøre det samme som beskrevet ovenfor. Kan evt. også gjøres med hurtigtast: cmd + a / ctrl + a (markere alt), cmd + shift + c / ctrl + shift + c (for å kopiere), cmd + v / ctrl + v (for å lime inn). Hurtigtastene på pc er jeg usikker på, men regner med det er det jeg har skrevet. edit: dette er forresten noe jeg pleier å gjøre helt til sist. Siter
Maren Skrevet 9. September 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 9. September 2012 Har du alt på en layer er det superlett. Dobbelklikk(eller høyreklikk -> Bledning options) -> stroke(helt nederst), og velg tykkelse, farge etc. husk at du må velge position til "inside" Har du ikke det må du enten gjøre alle layerene til en (høyreklikk på en av layerne -> flatten image). Eller, hvis du vil beholde alle layerene hver for seg: kopier alle layerne (marker hele bildet, edit -> copy merged), og lime inn (cmd + v / ctrl + v) den du kopierte helt øverst, så gjøre det samme som beskrevet ovenfor. Kan evt. også gjøres med hurtigtast: cmd + a / ctrl + a (markere alt), cmd + shift + c / ctrl + shift + c (for å kopiere), cmd + v / ctrl + v (for å lime inn). Hurtigtastene på pc er jeg usikker på, men regner med det er det jeg har skrevet. edit: dette er forresten noe jeg pleier å gjøre helt til sist. hvor skal jeg dobbeltklikke/høyreklikke?? Siter
LindaM Skrevet 9. September 2012 Rapporter Skrevet 9. September 2012 På layeren du vil ha ramme rundt Siter
Maren Skrevet 9. September 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 9. September 2012 Takk fikk det til nå 1 Siter
Recommended Posts