Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Når jeg går inn i tråder jeg har lest før nå, kommer jeg bare til første siden? Ikke siste jeg leste på. Fra mobilen. Ble bare plutselig sånn igår, jeg har ikke rørt noen innstillinger eller gjort noe nytt med telefonen... Irriterende. Hjelp??

• 2 weeks later...
Skrevet

trykker du på riktig knapp? :) den lille prikken tar deg til siste uleste, trykke på trådnavnet gir deg starten av tråden.

evnt mener jeg at du skal trykke på høyre side liksom, var prikker før :P når du ser på mobilversjonen og har lista med tråder, trykk helt yil høyre på det området ish..

genialt fforklart av syk admin :P

• 2 months later...
Skrevet

Samma her, på tapatalk. Ser bare de første 2 sidene, får ikke lest noe mer. Selv om det står at det er skrevet nytt.

Skrevet

Det var ikke sånn før for et par dager siden... Da kan jeg jo ikke lese sonen fra mobilen lenger da :( Og nå ser jeg jaggu (sitter på pc) at ikke noe redigering funker, ikke smileyer, sette inn bilde ++

Skrevet

Det var ikke sånn før for et par dager siden... Da kan jeg jo ikke lese sonen fra mobilen lenger da :( Og nå ser jeg jaggu (sitter på pc) at ikke noe redigering funker, ikke smileyer, sette inn bilde ++

Jeg vet det :) Det skjedde igår etter en oppdatering på sonen. Eneste som fungerer er full modus på mobilen, det gjorde jeg igår.

redigerer fungerer ikke for noen helt "ordentlig" etter oppdateringen heller.

Har poket Espen med en lang kjepp :aww:

Skrevet

Jeg vet det :aww:

Ok, og hvordan bruker man fullmodus? Går inn via internett istedet for tapatalk? Og sonen redigerer innleggene mine, fjerner halparten av det jeg har skrevet... Og endrer på smileysene mine...

Skrevet

På tapa? For nå har vi oppdatert alt på serveren og det fungerer helt fint på min tlf.

Det fungerte ikke hos meg like over sju i allefall. Akkruat nå har jeg jeg ikke tlf tilgjengelig, så om det fungerer nå vet jeg ikke.

Skrevet

trykker du på riktig knapp? smile.png den lille prikken tar deg til siste uleste, trykke på trådnavnet gir deg starten av tråden.

evnt mener jeg at du skal trykke på høyre side liksom, var prikker før :P når du ser på mobilversjonen og har lista med tråder, trykk helt yil høyre på det området ish..

genialt fforklart av syk admin :P

Og hva mener du med riktig knapp? Når jeg leser på tapatalk på uleste innlegg kan jeg ikke velge hvor på tråden jeg vil trykke. Jeg kan trykke på tråden eller ikke.

Skrevet

har du vurdert å reinnstallere tapatalk? For problemet skal være rettet, vi har oppdatert på sonen software og alt så er ingenting som gjør at du skal få feilen nå.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med ausse, mener du da australsk gjeterhund? I Norge finner vi australsk kelpie, working kelpie, australsk gjeterhund og australsk cattledog. I tillegg er australsk gjeterhund delt i show- og arbeidslinjer. Alle er gjeterhunder med litt forskjellig opprinnelse og bruksområder. Den beste måten å finne informasjon om en rase på er å sjekke raseklubben i hjemlandet dens.  Begge kelpierasene vil jeg si er en del mer energisk og både fysisk og mentalt mer krevende enn australsk gjeterhund. Working kelpie mer enn australsk kelpie. Australsk gjeterhund er mildere og mer brukt som familiehund, men krever fortsatt en del aktivisering.
    • Ja og nei. De har medfødte instinkter, men de lærer masse kommunikasjon de første 8-10 ukene i valpekassa med mor og søsken. Etter det er det også viktig med sosialisering med voksne, trygge hunder som viser dem hva som er normal oppførsel.
    • Er de ganske like i gemytt og væremåte?
    • Kan en hund fødes uten hint til hvordan den oppfører seg til andre hunder? Spør for en jeg kjenner.
    • Skye terrier skiller seg jo en del ut fra de andre her, både i utseende og type. Jeg kjenner de ikke veldig godt, så anbefaler å sjekke raseklubben i hjemlandet. De andre har jeg møtt en del av. De er jevnt over ganske egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Hvis du er vant til gjeterhund så tror jeg det kan bli en ganske brutal overgang. Det er ikke bare å "jobbe mer og hardere", det er rett og slett en helt annen type hund og mye som ikke vil kunne fungere på samme måte. En utfordring er for eksempel å ha de løse. Pinscher er vagt mildere enn terrierene. Dansk-svensk gårdshund er også en pinscherhund, som er veldig lik brasiliansk terrier og parson russel, men mildere i gemyttet. Jeg har kjent folk som har kunnet kalle inn sine pinschere og dsg fra jakt på vilt. Pinscherene er også større enn manchesterterrier. Det er nok i stor grad trenbarhet, jaktinstinktet og selvstendigheten som skiller terrierene fra gjeterhundene, og i litt ulik grad. De er ikke interessert i å gjøre deg til lags eller høre på hva du sier, de er avlet for å jobbe selvstendig og jakte på og drepe smådyr. Du kan ikke regne med å kunne ha dem løs utenfor inngjerdede områder eller under tett kontroll. Jeg har f.eks. sett mange i konkurranse- og treningssammenheng, men veldig sjelden løse i skogen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...