Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger avsindig billig dekken til valp!


Pim
 Share

Recommended Posts

Vi har bitteliten bebishund, men er masse-masse på tur likevel, vi! :D Det går strålende, hun virkelig koser seg på tur; men vi har et problem. Tynn goldenvalpepels + direkte dritjævlig trønderhøstvær er ikke helt optimalt, og det blir flere turer i sekken enn nødvendig rett og slett fordi det blir for kaldt for henne. Nå i helga skal vi på telttur igjen, men tenkte å være lure og skaffe et dekken. Det bør være sånn passelig varmt, og gjerne vanntett da pelsen hennes er helt ubrukelig ennå :P Ser for meg at et slags regndekken med fleecefòr e.l. hadde vært ypperlig.

Men hvordan får man tak i et rimelig dekken, til en drøyt 3 mnd gammel valp på ca 9 kg som vokser som om hun får betalt for det? Hadde vært greit om hun kunne hatt det en måneds tid, og at det ikke var dyrere enn at det med god samvittighet kan stues ned i kjellerboden i 6-7 år i påvente på ny forfrossen goldenbebis :D

Bonus: seee så fin bebisen vår er :baby::heart:

538573_10152102715875217_1262807874_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hooks.no/Dekken%20mm? Billig iallefall, avsindig billig er det kanskje ikke :P Men kan jo hende de har noe på europris f.eks? Ellers synes jeg ofte det er tilbud på klær til små hunder på div. dyrebutikker, du kan jo ta deg en tur til byen og se :-)

Ellers er jo ikke de små størrelsene fra dogman dyre heller, det har de på felleskjøpet b.la. Varme og vanntette.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte en ullgenser til barn som hadde krympet i vask til gordonsettervalpen vår. Hun var født i desember og hadde ikke særlig med pels til å være ute på fjellet i februar. ;) Kanskje kjenner du noen med barn som har en gammel ullgenser du kan få?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... eller en arm på en gammel ullgenser for voksne?

... eller lage noe av et fleecepledd?

... eller, om du strikker selv, kjøpe tjukt garn og store pinner, og strikke en enkel genser på null komma svisj selv?

... eeeeller stikke på byen og sjekke tilbud på hundebutikkene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er likesågreit å kjøpe den fra Hööks :P Men de er små i str, hun på butikken her måtte ha 50 til sin dachs, det er ca det min voksne setter bruker :P Så det er greit å stikke innom butikken og prøve de der. Jeg kjøpte Bris sitt litt for stort, da fikk han brukt det noen uker. Men de vokser sykt mye i den alderen der, så at det skal passe i en mnd kan være et stort krav, hehe :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Europris hender har billige dekken. Rusta i sverige har nettbutikk som selger rimelige dekken. Ting&Tang, alle sånne billig butikker syns jeg ofte har billige regndekken med fleecefor, ikke all verdens kvalitet men koster en drøy hundrelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et par dager på deg så kan du få låne ett av meg. Har et som Monti brukte som liten. :) Regndekken med enkel flis inni. Monti var også fryyysepinne som liten, men holdt seg varm med dette.

Dette:

291704_10150355437227225_1234874318_n.jpg

(Herreguuuuuud så misunnelig jeg er på goldenbebis forresten!)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips og gode idéer! Vi droppa ullgenseridéen; god idé, men det blir nok forferdelig tungt etter noen minutter i regn (selv om det impregneres er jo ullgensere ofte ganske grove, i alle fall de jeg eier :P ) og vi har ingen ekstra ullgensere for tida, hehe. Eller noen varme gensere til overs i det hele tatt faktisk. Og, siden vi skal på tur om to dager tok vi ikke sjansen på å få låne dekkenet til Monti, selv om det var et veldig hyggelig tilbud, soelvd! :flowers:

Etter litt kjøring rundt på de ulike butikkene i og utenfor byen (inkl Europris og Hööks, to butikker jeg ikke hadde vært innom uten tips herifra!) ble det ny, superduper Arcteryx-jakke på meg! :D 40 % på sportsbua i dag! :bananas:

Ja, også fikk Scala et vanntett vinterdekken fra Hööks. 179 kr, stort nok til å være passe en stund framover (det er den aller største størrelsen jeg klarte å vri rundt kroppen hennes på en måte som ikke var i veien for bevegelser, så hun kan i allefall doble vekta i den :rofl: ), og varm nok til å gi mening litt framover. Og hvis hun vokser ut av den på vips komma svisj, så gjør det ingenting det heller. For jeg har allerede en mistanke om at hun ikke blir den siste goldenbebisen vår, så det er bare å pakke ned valpestash i boden og la det vente i noen år :whistle:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor det ble av Kalas? (Joda, det er så riktig tråd, så)

ÅÅååh! Jada, men hun er der :) Da vi skulle hente Kalas - i bilen 10 minutt unna oppdretter, faktisk - kom mannen på at hun ikke kunne hete Kalas :huh: Siden han er hedmarking sier han det "kall-as" (heftig trykk på kall) og jeg sier det "Ka-laas" - med tjukk L fordi L-ene mine har en tendes til å være feilfødte. Så da flyttet vi på S-en, så ble det Skala og lettere for oss begge å si (og si likt). Og så byttet vi s mot c slik at det ble Scala fordi det er et programmeringsspråk og mannen syns det er kult :ike:

Jeg savner fortsatt litt Kalas-navnet (hun heter Kalas på stamtavla, da), men Scala er faktisk lettere å si. Så ja, Scala er Kalas. Og noen ganger holder hun kalas midt på natta :shifty:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...