Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Har et lite bleiespørsmål til dere med små babyer.

Hvilke bleiemerke i str 3-4 kg og oppover finnes uten trykk og farver på?

Skal lage en bleiekake til barnebarnet vårt som kommer om ikke lenge, og har handlet inn bleier.

Meeen da jeg kom hjem med bleiene under armen, fant jeg ut at jeg ikke hadde sjekket om de var hvite og uten mønster på..

Gidder ikke åpne eska og sjekke, for jeg får bytta den om den er uåpna.

Det er Pampers babydry, den minste str.

Skal lage noe ala disse:

http://www.google.no/search?num=10&hl=no&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1311&bih=615&q=bleiekake&oq=bleiekake&gs_l=img.3..0l4j0i24l6.1631.3491.0.4556.9.8.0.1.1.0.271.1081.3j3j2.8.0...0.0...1ac.1.zY-tONQznaY

Og da blir det ikke pent med mønster på bleiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite bleiespørsmål til dere med små babyer.

Hvilke bleiemerke i str 3-4 kg og oppover finnes uten trykk og farver på?

Skal lage en bleiekake til barnebarnet vårt som kommer om ikke lenge, og har handlet inn bleier.

Meeen da jeg kom hjem med bleiene under armen, fant jeg ut at jeg ikke hadde sjekket om de var hvite og uten mønster på..

Gidder ikke åpne eska og sjekke, for jeg får bytta den om den er uåpna.

Det er Pampers babydry, den minste str.

Skal lage noe ala disse:

http://www.google.no/search?num=10&hl=no&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1311&bih=615&q=bleiekake&oq=bleiekake&gs_l=img.3..0l4j0i24l6.1631.3491.0.4556.9.8.0.1.1.0.271.1081.3j3j2.8.0...0.0...1ac.1.zY-tONQznaY

Og da blir det ikke pent med mønster på bleiene...

Pampers har ofte mønster. Coop sine bleier har nesten ikke mønster, bare bittelitt foran. Billige er de og! Får kjøpt ganske store pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite bleiespørsmål til dere med små babyer.

Hvilke bleiemerke i str 3-4 kg og oppover finnes uten trykk og farver på?

Skal lage en bleiekake til barnebarnet vårt som kommer om ikke lenge, og har handlet inn bleier.

Meeen da jeg kom hjem med bleiene under armen, fant jeg ut at jeg ikke hadde sjekket om de var hvite og uten mønster på..

Gidder ikke åpne eska og sjekke, for jeg får bytta den om den er uåpna.

Det er Pampers babydry, den minste str.

Skal lage noe ala disse:

http://www.google.no/search?num=10&hl=no&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1311&bih=615&q=bleiekake&oq=bleiekake&gs_l=img.3..0l4j0i24l6.1631.3491.0.4556.9.8.0.1.1.0.271.1081.3j3j2.8.0...0.0...1ac.1.zY-tONQznaY

Og da blir det ikke pent med mønster på bleiene...

Pampers ville jeg bytta, de har masse mønster. Coop sine mener jeg har en helt hvit bakside i alle fall, så om du ruller de smart ser de hvite ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 37... ukene går så sakte :P

Er det veldig viktig å vaske alt nytt babytøy? Det ser jo så nytt og fint ut nå. Vasker jeg det, kommer det ut krøllete fullt av hundehår. :(
(Alt vi vasker gjør det...) Det må hun jo bli vant til etterhvert, men nå ser jo tøyet så pent ut - vil ikke 'ødelegge' det før jeg må :P

(Og hvordan er det hos dere, er det bare her i hus vi har det problemet?)

Og Raksha: Jeg glemte å spørre deg hva du mente med ulltråd rundt benet mot kilinger og kramper. Har ikke prøvd!

Hvor stramt og hvor putter man det evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 37... ukene går så sakte :P

Er det veldig viktig å vaske alt nytt babytøy? Det ser jo så nytt og fint ut nå. Vasker jeg det, kommer det ut krøllete fullt av hundehår. :(

(Alt vi vasker gjør det...) Det må hun jo bli vant til etterhvert, men nå ser jo tøyet så pent ut - vil ikke 'ødelegge' det før jeg må :P

(Og hvordan er det hos dere, er det bare her i hus vi har det problemet?)

Og Raksha: Jeg glemte å spørre deg hva du mente med ulltråd rundt benet mot kilinger og kramper. Har ikke prøvd!

Hvor stramt og hvor putter man det evt?

Har du tørketrommel? Da blir du i hvert fall kvitt masse av hundehårene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 37... ukene går så sakte :P

Er det veldig viktig å vaske alt nytt babytøy? Det ser jo så nytt og fint ut nå. Vasker jeg det, kommer det ut krøllete fullt av hundehår. :(

(Alt vi vasker gjør det...) Det må hun jo bli vant til etterhvert, men nå ser jo tøyet så pent ut - vil ikke 'ødelegge' det før jeg må :P

(Og hvordan er det hos dere, er det bare her i hus vi har det problemet?)

Og Raksha: Jeg glemte å spørre deg hva du mente med ulltråd rundt benet mot kilinger og kramper. Har ikke prøvd!

Hvor stramt og hvor putter man det evt?

Vi vasker alt i alle fall. Fordi alle gjør det og sier det skal gjøres. *Kjempeflink til å ta egne beslutninger* :lol:

Sier som Marthe, her tar tørketrommelen MASSE hår. Vi tømmer filteret etter hver gang og det er fullt av hundehår hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke, og har ikke plass til tørketrommel. :(

Men er det noe det nye tøyet er insatt med som ikke er bra? Isåfall er det kanskje ikke like ille på ulltøy? :)

Jeg har i alle fall fått beskjed fra flere hold om å vaske alt. Ikke bare nytt, men alt som har liggi i skap/skuffer en stund. Så vi vasker også det vi har arvet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg revet meg i håret en stund, men jeg skulle egentlig ha kjøpt noen ordentlige dåpsgaver til mine to fadderbarn. Har en gutt og en jente. Minsten nærmer seg ett år, storesøster er to. Jeg tenkte det gjerne kunne være noe nyttig, som varer. De har det meste fra før egentlig, særlig sparebøsser og smykker er noe de har nok av... Så tips, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke, og har ikke plass til tørketrommel. :(

Men er det noe det nye tøyet er insatt med som ikke er bra? Isåfall er det kanskje ikke like ille på ulltøy? :)

Dere har ikke på opp på vaskemaskinen heller?

Ok, nå har jeg revet meg i håret en stund, men jeg skulle egentlig ha kjøpt noen ordentlige dåpsgaver til mine to fadderbarn. Har en gutt og en jente. Minsten nærmer seg ett år, storesøster er to. Jeg tenkte det gjerne kunne være noe nyttig, som varer. De har det meste fra før egentlig, særlig sparebøsser og smykker er noe de har nok av... Så tips, anyone?

Mitt fadderbarn fikk bla. Eventyrbok med de "gamle og gode" eventyrene. Dette var noe moren også ønsket at hun skulle få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt fadderbarn fikk bla. Eventyrbok med de "gamle og gode" eventyrene. Dette var noe moren også ønsket at hun skulle få :)

Ja, har tenkt tanken, men de har allerede fått eventyrbok fra noen andre - og siden de er to, på så ulike stadier så skal det jammen ikke være lett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall fått beskjed fra flere hold om å vaske alt. Ikke bare nytt, men alt som har liggi i skap/skuffer en stund. Så vi vasker også det vi har arvet.

Alt vi har arvet er vasket, så det er bare det nye det gjelder evt.

Dere har ikke på opp på vaskemaskinen heller?

Nei, der ligger stellematten for bleieskift. :teehe:

(Vi har en stor fin leilighet, men ikke vaskerom og bare et lite bad.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å skrive en utstyrsliste. Det er fryktelig vanskelig når man ikke har peiling på hva man trenger. Føler at det er en del ting som er nice to have, mens andre er need to have.. Litt overveldende oppgave, så jeg utsetter det litt til...

Seng kan vi låne etter niesene mine, bilstolen var den som kom bra ut i forbruker test. Vognen blir den som "alle" jeg kjenner har, så kom ikke å ødlegg noe med å si noe negativt om emmaljunga city cross, for da kommer besluttningsvegringen tilbake :P

Alle stellebord er grisestygge! Er det fordi de er så praktiske? Jeg tror jeg går for en vanlig kommode med skuffer og kjøper sånn matte å ha oppå. Eller er det upraktisk? Ser de fleste stellebordene bare har hyller uten skuffer og det er sikkert en grunn til at det er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt tanken, men de har allerede fått eventyrbok fra noen andre - og siden de er to, på så ulike stadier så skal det jammen ikke være lett! :P

Den store sangboken? ;) En klassiker som er helt fantastisk om man er glad i å synge for barna.. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å skrive en utstyrsliste. Det er fryktelig vanskelig når man ikke har peiling på hva man trenger. Føler at det er en del ting som er nice to have, mens andre er need to have.. Litt overveldende oppgave, så jeg utsetter det litt til...

Alle stellebord er grisestygge! Er det fordi de er så praktiske? Jeg tror jeg går for en vanlig kommode med skuffer og kjøper sånn matte å ha oppå. Eller er det upraktisk? Ser de fleste stellebordene bare har hyller uten skuffer og det er sikkert en grunn til at det er sånn?

Utstyr er grusomt :P Glad vi endelig har sånn nogenlunde kontroll på den biten! Vi tok det fineste stellekommoden vi fant. Det kan man, som med de fleste stellekommoder, bygge om (altså ta ut badekaret) til vanlig kommode uten stellematte oppå når man ikke trenger det lenger. Det synes jeg er kjekt, for vi trenger kommode videre, ikke bare når vi har bleiebarn. 525676_10151189472147225_2136755759_n.jp

Og pssst, har bare hørt positivt om den vogna ;-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vi har arvet er vasket, så det er bare det nye det gjelder evt.

Nei, der ligger stellematten for bleieskift. :teehe:

(Vi har en stor fin leilighet, men ikke vaskerom og bare et lite bad.)

Broren min og samboeren (som har ei jente på 2 mnd) har ikke hund, men de vet ikke hvordan de skulle klart seg uten tørketrommelen. Det er utrolig mye klær som skal vaskes.

De har det også tragt på badet, og har derfor flyttet stellebordet til naborommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å skrive en utstyrsliste. Det er fryktelig vanskelig når man ikke har peiling på hva man trenger. Føler at det er en del ting som er nice to have, mens andre er need to have.. Litt overveldende oppgave, så jeg utsetter det litt til...

Seng kan vi låne etter niesene mine, bilstolen var den som kom bra ut i forbruker test. Vognen blir den som "alle" jeg kjenner har, så kom ikke å ødlegg noe med å si noe negativt om emmaljunga city cross, for da kommer besluttningsvegringen tilbake :P

Alle stellebord er grisestygge! Er det fordi de er så praktiske? Jeg tror jeg går for en vanlig kommode med skuffer og kjøper sånn matte å ha oppå. Eller er det upraktisk? Ser de fleste stellebordene bare har hyller uten skuffer og det er sikkert en grunn til at det er sånn?

Den vogna har vi også kjøpt. :)

Og kommode høres lurt ut.

Ellers er vel vogn, klær, seng, bilstol og stellemuligheter det aller nødvendigste. :)

Så kan man jo se ann behovet etterhvert også.

Edit: Marthe, det høres ikke helt oppmuntrende ut men det er ikke så mye vi får gjort noe med tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vogna har vi også kjøpt. :)

Og kommode høres lurt ut.

Ellers er vel vogn, klær, seng, bilstol og stellemuligheter det aller nødvendigste. :)

Så kan man jo se ann behovet etterhvert også.

Må bare legge til at kommode er lurt og praktisk. Men de snakker endel om fuktskader på sånne, så vi skal i alle fall være nøye med å holde det tørt.. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr er grusomt :P Glad vi endelig har sånn nogenlunde kontroll på den biten! Vi tok det fineste stellekommoden vi fant. Det kan man, som med de fleste stellekommoder, bygge om (altså ta ut badekaret) til vanlig kommode uten stellematte oppå når man ikke trenger det lenger. Det synes jeg er kjekt, for vi trenger kommode videre, ikke bare når vi har bleiebarn.

Og pssst, har bare hørt positivt om den vogna ;-)

Den der var jo ikke så værst! Vi har ikke plass til stellebordet på badet, så den må stå på barnerommet, så da trenger vi ikke balje (for det blir vel mye søl). Jeg ønsker meg stort bad med plass til alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var jo ikke så værst! Vi har ikke plass til stellebordet på badet, så den må stå på barnerommet, så da trenger vi ikke balje (for det blir vel mye søl). Jeg ønsker meg stort bad med plass til alt!

For å si det sånn, for oss var det der vi hadde plass. Og den smatt AKKURAT :lol: Er det ikke veldig upraktisk med stellekommode/bord et annet sted enn der man har vannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er greit å huske på om man har eldre barn/nysgjerrige hunder&katter er at de "åpne" stellekommodene er ikke tingen.... Her fant vi det fort ut forrige gang med en unghund og en katt som åpnet dører og hadde fest med vaskekluter&stellekremer, hehe. Vi blir å bruke en vanlig kommode, og sette en sånn stellesak oppe på bare :)

Vi trengte aldri å ha stellekommoden i nærheten av der vannet var, null problem å væte klutene først feks. Vi gikk fort over til våtservietter for babyer uten parfyme, fordi det var så inn i helsikenes mye å vaske i maskinen til slutt :lol:

Ja, her har jeg også hørt at alle klærnene alltid skal vaskes før bruk (uten parfymert vaskemiddel, da babyhuden er veldig sar!) Jeg aner ikke hva dere har prøvd Marie, men prøve å kjøre vaskemaskinen alene et par tre ganger? Så ikke vaske noe annet enn babytøy? Det pleier å fungere her når maskinen har litt mye hår.

Emmaljunga City Cross er en kjempevogn :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...