Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

jeg klarte kunststykket å få xn til å tro at ungen var oppkalt etter han jeg. Hvis ikke hadde vi kranglet enda. Han ville kalle han Bastian, Sander eller Matheo. Det hadde bare ikke fungert for meg. I tillegg mente han at han bestemte ( han trodde også at guttungen automatisk fikk hans etternavn , ja, han er faktisk norsk ) siden han var pappaen og det var hans sønn , så da var alt duket for krig. Men i siste liten fikk jeg han til å tro at siden han har et sjeldent norrønt navn ville det være naturlig at ungen også hadde det. Nikolai "hjalp" jeg han å finne i slektsboka til familien hans.

Btw , adoptivfaren min heter Arnt , alle skjønte greia bortsett fra pappaen. Hurra, for kvinnelist!

Jeg hater å gi A til faren når han virkelig ikke vil. I dag var en sånn dag. Han gråt så han nesten ikke fikk puste og klamret seg til meg. Han var helt knust, på ordentlig. En ting er at det føles ut som et overgrep mot Ask, en annen ting er at det må være så uendelig kjipt for faren. Jeg får så vondt av begge to. Jeg er litt sånn "kjapt og brutalt" når det utvikler seg sånn , pappaen blir rådvill, så jeg må bare ta styringen og være kjip. Sorry, du må. Sees søndag, glad i deg også.

Blæh !! Folk som er utro eller går fra hverandre for bagateller burde fått juling når det er barn involvert. Jeg vet at vi aldri aldri hadde klart oss og at det er det beste for Ask, men det betyr ikke at det ikke er uendelig kjipt. Spesielt for Ask. Han vet jo ikke at alternativet faktisk er verre enn å vokse opp med et konstant savn etter en av de to viktigste personene i livet sitt.

Så hold sammen folkens, prøv så hardt dere kan :P *dagens moralpreken*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Ingen Eva-Gina eller Lydia Nalen? :cry:

Det er så deilig å ha navn klart altså :D

:lol: ! Neei... Kanskje neste unge?

Åh, gratulerer :D Deilig å få sånt på plass. Vi nærmer oss også. Prøver oss med noen kompromisser her, og har slutta å krangle :P Elefanten i rommet har gått sin vei :aww:

Takk! :lol: Åh deilig å slippe elefanten ja. :aww:

jeg klarte kunststykket å få xn til å tro at ungen var oppkalt etter han jeg. Hvis ikke hadde vi kranglet enda. Han ville kalle han Bastian, Sander eller Matheo. Det hadde bare ikke fungert for meg. I tillegg mente han at han bestemte ( han trodde også at guttungen automatisk fikk hans etternavn , ja, han er faktisk norsk ) siden han var pappaen og det var hans sønn , så da var alt duket for krig. Men i siste liten fikk jeg han til å tro at siden han har et sjeldent norrønt navn ville det være naturlig at ungen også hadde det. Nikolai "hjalp" jeg han å finne i slektsboka til familien hans.

Btw , adoptivfaren min heter Arnt , alle skjønte greia bortsett fra pappaen. Hurra, for kvinnelist!

:lol: ! Lurt. Jeg fikk det nok veldig enkelt sånn sett, siden om det blir gutt så har jeg gått med på Simen, som da er oppkalling etter svigerfar. Så regner med at så lenge jeg kom med alternativer han likte og kan se for seg, så gadd han ikke prøve å trume gjennom noe som helst.

Jeg hater å gi A til faren når han virkelig ikke vil. I dag var en sånn dag. Han gråt så han nesten ikke fikk puste og klamret seg til meg. Han var helt knust, på ordentlig. En ting er at det føles ut som et overgrep mot Ask, en annen ting er at det må være så uendelig kjipt for faren. Jeg får så vondt av begge to. Jeg er litt sånn "kjapt og brutalt" når det utvikler seg sånn , pappaen blir rådvill, så jeg må bare ta styringen og være kjip. Sorry, du må. Sees søndag, glad i deg også.

Blæh ! Folk som er utro eller går fra hverandre for bagateller burde fått juling når det er barn involvert. Jeg vet at vi aldri aldri hadde klart oss og at det er det beste for Ask, men det betyr ikke at det ikke er uendelig kjipt. Spesielt for Ask. Han vet jo ikke at alternativet faktisk er verre enn å vokse opp med et konstant savn etter en av de to viktigste personene i livet sitt.

Så hold sammen folkens, prøv så hardt dere kan :P *dagens moralpreken*

Huff - høres ufattelig kjipt ut. :hug: (så får vi diskutere hva som er "bagateller" en annen gang, for det er en veldig spennende diskusjon, både årsaker og hvordan det påvirker barn både å være skilsmissebarn og barn i "ulykkelige eksteskap")

Jeg er fremdeles såpass hårsår at jeg ikke vil ha innspill på navn fra andre enn Bonden. Mamma prøver seg stadig, men hun fikk ganske klar beskjed om at jeg ikke er interessert, og navneforslaget hennes (Vilde) er veldig fint og sånt, men det nok ikke er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige gullkorn fra Ask :lol: Og så bildene på fb, så tøff han er :D Den opplevelsesparken så morsom ut. Og skjønner at det må gjøre utrolig vondt når leveringen er på den måten :(

Her var mannen med på Sophia og Jaran med engang. Men, når vi ventet Sophia sa han at han ikke likte favorittnavnet mitt. Når Soph var 2 mnd gammel sa han plutselig at hey, det var egentlig ganske fint... Grrr :lol: Så jeg føler jeg "mangler" noe. Så vi skal ha en til, og hvis det blir jente får hun det navnet, og hvis det blir gutt har jeg navn klart til det også :ahappy: Jeg ser en rød tråd på guttenavnene, men ikke jentenavnene :lol: Unah og Tarje. Så, får vi en gutt neste gang så får vi se hvordan det livet blir :aww: Etter fire er det totalt stopp.

Idag smakte Jaran på avokadomos, herregud så godt han syntes det var :D Morsom tid altså.

Noen bilder fra ettermiddagen med Soph :ahappy: Jeg digger ungene mine :heart:

post-478-0-57050200-1373051526_thumb.jpg

Vi har ikke sett Rips på mange mange uker, så var stor stas når hun kom hjem forigårs :)

post-478-0-67155600-1373051579.jpgpost-478-0-84856800-1373051624.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokes innlegg passet godt i dag hva gjelder å holde sammen. Vi har nemlig vært ute for første gang siden gullet ble født! Følte oss trygge på at hun hadde det fint hos svigemor og hun LOVET å ringe om det var noe. Så vi har ruslet hånd i hånd på kaien, spist middag og vært på kino (The Lone Ranger, anbefales!). Og ganske riktig, det hadde gått strålende :D De hadde kost seg stort og hun hadde vært lett å legge. Deilig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J sov til 09.30 idag. (så trenger vi ikke si noe om hvor mye hun sov mellom 02.30-05.30)

En sta og tålmodig bestemor = en Johanne som ligger i vogna og sover MED smokk! :D

Godt det er flere som har nattugler.. :) Det er litt trøst i det å vite at man ikke er alene innimellom når man helst har lyst til å grave seg et hull i bakken for å få sove litt. :) Og dere har slitt med kolikk i tillegg... :flowers:

Elendig soving i natt også. 1 dl melk å helle på den halve posjonen med müsli som var igjen, ergo ingen melk å ha i kaffen... For ikke å snakke om bæsjebleia jeg nettopp skiftet på hun som hørtes ut som om hun fødet i 10 minutter. Seriøst. Hvorfor er mannen ALLTID utilgjengelig når de bleiene kommer? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A er jo ca 95. Nevø er over 110 og han kunne gjøre det meste med følge av voksne. Planen var at han skulle klatre med sambo i familieløypene,barn over 110 kan det, men på 5 timer rakk han ikke bli mett på barneløypene.

Sett av goood tid, en hel dag. De har cafe der og et eget område som man kan grille på ( det er griller der ) . Sikkerhets kurset ( det er det og leie av utstyr man betaler for virker det som) tok ca 1 time, så vi var faktisk der i 6 timer og for eldstemann ( snart 7) sin del kunne vi vært der i 6 timer til...

Edit: mesteparten av løypene er i skogen rundt og over fosser etc. Bra skotøy ( ikke gummistøvler ) er lurt. Gjerne skift. De har også Shirehester der!

Tusen takk for utfyllende svar :) Da tenker jeg at vi tar oss en tur dit i sommer :D

Hallingmarken var stor suksess i går. Min sønn har arvet sin mors karuselldilla, og han løp rundt på tivoliet for å teste alle sammen. I tillegg vant han en stor AngryBird-bamse (+ to mindre bamser), som var så heldig å få være med sønn på karusellturene ;) Til slutt fikk han sukkerspinn, etter å ha mast en god stund. Sukkeret kikket inn, og han holdt det gående lenge!

Ny sykkel fikk han også. Den har han med til søskenbarna sine, og skal trene masse i dag vissnok.

Jeg er alene hjemme i dag. Veldig rart egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere som har nattugler.. :) Det er litt trøst i det å vite at man ikke er alene innimellom når man helst har lyst til å grave seg et hull i bakken for å få sove litt. :) Og dere har slitt med kolikk i tillegg... :flowers:

Elendig soving i natt også. 1 dl melk å helle på den halve posjonen med müsli som var igjen, ergo ingen melk å ha i kaffen... For ikke å snakke om bæsjebleia jeg nettopp skiftet på hun som hørtes ut som om hun fødet i 10 minutter. Seriøst. Hvorfor er mannen ALLTID utilgjengelig når de bleiene kommer? :huh:

:hug: Huff for en morgen!

Og enig i at det hjelper å høre om andre. Lett å føle at man er den eneste i verden som "ikke får det til" ellers. Jeg har følt meg skikkelig syk de siste dagene av søvnmangel. Og de bleiene må man egentlig være minst to for å få skiftet! Med ben som spreller og hender som kommer faretruende nær katastrofeområdet... Heldigvis har det gått bra hittil! :P

Men i dag er jeg heldigvis ikke med i klubben. Hun var litt vanskelig å legge, men sov til gjengjeld fra 23- 04.50! :D Med smokk! Etter litt mat da sov hun til 07.30. Jeg er et nytt menneske idag!

Lill mobilen klarer ikke laste bildene, men de er sikkert så herlige som de pleier! :)

Soelvd, det høres helt fantastisk ut!

Loke: :hug: Tipper de koser seg veldig bare leveringen er overstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Huff for en morgen!

Og enig i at det hjelper å høre om andre. Lett å føle at man er den eneste i verden som "ikke får det til" ellers. Jeg har følt meg skikkelig syk de siste dagene av søvnmangel. Og de bleiene må man egentlig være minst to for å få skiftet! Med ben som spreller og hender som kommer faretruende nær katastrofeområdet... Heldigvis har det gått bra hittil! :P

Men i dag er jeg heldigvis ikke med i klubben. Hun var litt vanskelig å legge, men sov til gjengjeld fra 23- 04.50! :D Med smokk! Etter litt mat da sov hun til 07.30. Jeg er et nytt menneske idag!

Lill mobilen klarer ikke laste bildene, men de er sikkert så herlige som de pleier! :)

Soelvd, det høres helt fantastisk ut!

Loke: :hug: Tipper de koser seg veldig bare leveringen er overstått?

Liker! :)

Hvordan i alle dager fikk dere henne til å ta smokk? I wanna know! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker! :)

Hvordan i alle dager fikk dere henne til å ta smokk? I wanna know! :icon_confused:

Takk :)

Bestemoren hennes som er sta som fy (og ikke minst uthvilt) satt med smokken hver dag. Hun fikk god hjelp av at J mener alt skal i munnen. Bare holdt den så langt inn som hun godtok det, så knakk hun koden tilslutt.

(NUK de har på apotek)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her brekker Jaran seg bare av smokken, og mener det er djevelens verk. Blæ, så uendelig kjekt dt hadde vært innimellom :)

Idag var vi på 3 og halv timers gåtur. Sliten både store og små! Fy som vi koset oss.

Jaran sov for det aller meste i bæreselen :ahappy:

1010287_10151671984660256_813755812_n.jp

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny rekord: 22-03, 03.30 - 08.30 :o Uten smokk inatt.

Illsint av sult på morgenen idag stakkars. :lol:

Med søvn innabords er jo babytiden virkelig noe å nyte. :heart:

Edit: Ergo virker bra! Er det noe å kjøpe istedet for bæremeis til høstens lange turer i skogen? Eller hva ville dere kjøpt til en baby på 6 mndr og oppover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny rekord: 22-03, 03.30 - 08.30 :o Uten smokk inatt.

Illsint av sult på morgenen idag stakkars. :lol:

Med søvn innabords er jo babytiden virkelig noe å nyte. :heart:

Edit: Ergo virker bra! Er det noe å kjøpe istedet for bæremeis til høstens lange turer i skogen? Eller hva ville dere kjøpt til en baby på 6 mndr og oppover?

Ergo... Vi har to bæremeis, men Sophia på 2 og halvt foretrekker å sitte i ergo på ryggen faktisk.... En 6 mnd gammel baby har ikke styrken i kroppen til å holde seg selv oppe i en bæremeis, og på ergo sitter de litt tettere, mye mer støtte igjennom hele kroppen og beina får en mer naturlig vinkel :) Vi snur litt på knapper nå og skal kjøpe en ergo til etterhvert faktisk :P Sophia sitter mye bedre på ryggen i den, og den går opp til 18 kg. Hun er bare 11,5 :P Lars synes også at han bærer bedre i den. Han var veldig skeptisk til å begynne med, fordi han mener bæremeis er en viktig manneting når man har barn, man er nå veldig enig i at ergo er bedre (for oss altså, andre kan jo ha andre erfaringer.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder, Lill!

Jeg hilste på en Helljar i går! En L mer enn Mari sin og 2 år eldre, men like lys i luggen og en liten Emil. Han var litt skeptisk til Yari med en gang, men det gikk veldig over. Satt og pratet med henne og holdt pinner for henne oppi grøfta. Så for meg en viss sonenbaby om noen år, de var faktisk ganske like :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Lill :) Vi har vært litt gærne og latt henne ligge naken å sprelle under en parasoll idag. Selv om jeg har lest at man helst skal holde seg inne til ungen er 2 år omtrent...

Hun storkoste seg! Også skal hun få bananmos til "middag". Øivind og jeg var borte og badet i sted også, mens Johanne ble passet av Bestefar. Fine dagen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så kult, Loke! Jeg blir alltid litt glad når jeg hører om andre Heljarer eller Helljarer. Ikkeno artig å ha særingnavnet heller. :)

Jeg lurker for tiden fordi hverdagen er stappfull av kaos og ny hund. Men jeg leser det dere skriver og nyter fine bilder. :)

Spesielt glad er jeg for å lese om flere timer søvn i strekk! Nå begynner det å løsne for jentene. Krysser fongre for at det fortsetter!

Ergo er babytingen som har fått desidert mest bruk her i huset. Den er fantastisk. Vår har blitt brukt helt opp til 2,5 års alder, funker helt sikkert nå også, men da må Marimannen bruke den tror jeg, for H veier vel 16-17 kilo. Puh!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...