Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Så fint at alt er bra med den lille :) Pass på deg selv og følg rådet med å ta det med ro :) Jeg skjønte heller ikke de greiene med mensmurringer, det har man vært borti ganske ofte fra før av, så man tenker ikke så nøye på de :P

Takk! :) Ja, skal ta det med ro - eller hvertfall droppe det fysisk tunge og høre litt mer på kroppen når den faktisk sier at nok er nok. Mensenmurringer er jo "helt vanlig" så har ikke brydd meg. Er jo så vant til det fra før :lol: Skumleste er jo at jeg nevnte det i en bisettning. "kjenner forresten at ting skjer i kroppen min, har mye murringer" DA våknet jordmor gitt og ble streng. Ble helt satt ut jeg.

Liker jordmora da - hun er søt og hyggelig og sjekket urinprøva MED en gang jeg kom inn døra, så vi skulle slippe å vente mer enn absolutt nødvendig på svar der. :lol: Tror hun var omtrent like spent som meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsk oss lykke til på røntgen i morgen! Håper på fine og friske lunger! :)

Lykke til :hug:

Det var den - ikke noe utslag på noe :D Så da måtte vi jo finne noe nytt å bekymre oss for :lol:

Nei, ikke flere bekymringer nå. Ligg på sofaen og kos deg med te og kjeks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke flere bekymringer nå. Ligg på sofaen og kos deg med te og kjeks!

Neida, vi nekter å bekymre oss altså. Var bare at vi begge begynte å le av at første blodtrykksmålingen var veldig høy på overtrykk og andre var litt forhøyet på undertrykk. Ingen grunn til bekymring på tallet altså - bare var så innmari typisk at nååå måtte det komme noe nytt. :lol:

Masse sofahviling, får "ny" sofa over helgen som forhåpentligvis er bedre å ligge i enn denne, kose hunder, surre litt i fjøset med bare lette ting og ta livet med ro resten av tiden. Det er hvertfall plana. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, vi nekter å bekymre oss altså. Var bare at vi begge begynte å le av at første blodtrykksmålingen var veldig høy på overtrykk og andre var litt forhøyet på undertrykk. Ingen grunn til bekymring på tallet altså - bare var så innmari typisk at nååå måtte det komme noe nytt. :lol:

Masse sofahviling, får "ny" sofa over helgen som forhåpentligvis er bedre å ligge i enn denne, kose hunder, surre litt i fjøset med bare lette ting og ta livet med ro resten av tiden. Det er hvertfall plana. :lol:

På tide å RUGE nå!

Og la Bonden skaffe avløser for deg i fjøset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å RUGE nå!

Og la Bonden skaffe avløser for deg i fjøset.

Jeg er avløsern :icon_redface: Men jeg trenger å drive med noe konkret altså - for å henge sammen inni hodet mitt. Men foring med kraftfor, skrape møkk og kose kalver er ikke tungt, finnes ikke. :ahappy: Og orker jeg ikke en dag så sender jeg melding om det - lover. Det som jeg har gjort til nå er å kjøre forutlegger - et diiigert monster av en maskin med nesten 1 tonn rundball oppi, hvor jeg må bruke hele meg og litt til for å vri på styringa, samt at denne bare dumper rundballen i klaser bortover forbrettet, så jeg må dra ut og fordele med høygaffel - det er fysisk tungt. Men dropper jeg. :) Har skulka på det å dra ut, hatt med Bonden om kvelden, men har måttet dra ut og fordele en del på morgenen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avløsern :icon_redface: Men jeg trenger å drive med noe konkret altså - for å henge sammen inni hodet mitt. Men foring med kraftfor, skrape møkk og kose kalver er ikke tungt, finnes ikke. :ahappy: Og orker jeg ikke en dag så sender jeg melding om det - lover. Det som jeg har gjort til nå er å kjøre forutlegger - et diiigert monster av en maskin med nesten 1 tonn rundball oppi, hvor jeg må bruke hele meg og litt til for å vri på styringa, samt at denne bare dumper rundballen i klaser bortover forbrettet, så jeg må dra ut og fordele med høygaffel - det er fysisk tungt. Men dropper jeg. :) Har skulka på det å dra ut, hatt med Bonden om kvelden, men har måttet dra ut og fordele en del på morgenen uansett.

Bare husk å ta mest hensyn til babyen. Den trenger at du holder deg frisk og uthvilt - både nå og senere.

Jeg har hatt prematurt barn - og det anbefales IKKE. Mest for babyens del - og mye for mors og fars del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk å ta mest hensyn til babyen. Den trenger at du holder deg frisk og uthvilt - både nå og senere.

Jeg har hatt prematurt barn - og det anbefales IKKE. Mest for babyens del - og mye for mors og fars del.

Yep - lover. Vil ikke risikere noe - så om ikke murringene gir seg fort så blir jeg sykemeldt altså. Men må hvertfall prøve å bare trappe ned og se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse stress for å rekke å komme hit i tide, jobbe seg gjennom el tantrum gigante fordi den lille herren nekter å dra opp sine egne bukser, og så sitter vi her da, nesten tjue min over tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du tenker fornuftig jeg rak! viktig å unngå de tunge takene, men å være litt i bevegelse - lett og uten stress og press- er helt sikkert bare sunt for dere begge (med mindre jm og lege sier noe annet da). Lykke til Mari!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Espen og Charleen! Da min eldste, Ane, var 6 mndr var vi en uke på Kreta i juni. Det gikk fint fordi det ikke var så skrekkelig varmt, men det ble mye baby og lite syden, likevel. Dessuten hadde jeg henne ved brystet ved letting og landing, men hun var likevel smertepåvirket av trykket i cabinen. Nå er jo turen bestilt, men husk likevel på at det er alt for varmt for en baby å være med på stranden, selv under parasollen. I tillegg til varmen, er det ofte mye mygg, så når temperaturen blir behagelig om kvelden, dukker myggen opp. Vil ikke være den som ødlegger for dere, men hadde jeg visst at det var syden dere tenkte på, hadde jeg sagt fra for lenge siden.

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Disse-barna-har-ikke-glede-av-Syden-turen-7240023.html

Håper dere får en fin tur, men det er greit å vite om dette, likevel :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna litt småforvirra i dag halv elleve og måtte ringe mannen og spørre om han hadde gitt Tuvis mat på morgenen, men nei, det hadde han ikke. Så hun sov fra 20.15-10-.30 uten mat :o *Overskuddsdag med så masse søvn* :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram med saueskinn, ullvotter, -lue, -booties og -jakke for å sove ute i vogn! I går sov hun inni pappas hoodie (genialt btw, hode inni hetta og trekk igjen glidlåsen -vips så har du sovepose til sommer MED Pappalukt! -hun så ut som Darth Vader :D ), med kortermet body..

I natt sparket hun av seg dyna, tisset seg ut og var en svært kald baby som ville ha nattmat :(.. Ergo, nettshopping etter soveposer i dag.. Og jeg som trodde vi hadde så vi klarte oss en stund nå -jeg tror mannen tror jeg kjedeshopper av kjedsomhet :lol: .

Tuva begynner å bli mye enklere å få til å sovne på dagtid! :D Sover nesten alle lurer ute i vogn (når vi ikke går tur i skogen med Ergo), har hittil måttet trille for å få henne til å sovne, nå holdt det med rugging litt frem og tilbake på verandaen (for første gang). Hun sover 30 minutter hver lur, 4 ganger om dagen. Hun driver å forsyver sovingen litt nå, så trooor vi snart kan kutte ut siste luren i 5-tiden så hun går ned til 3. Deilig med litt rutiner! Og deilig med litt tid for meg selv på kvelden, det tok 4 måneder det, over all forventing for min egen del, jeg hadde forventet at dette kom til å ta lang tid. Jeg trodde ikke hun skulle fikse det så fort av seg selv. Å sovne tidligst halv ti til å sovne halv åtte tok henne tre dager, ting ordner seg selv når man ikke stresser med det :)

Jeg håper dog hun fikser litt på innsovningen for natten snart, jeg får ikke lagt henne med mindre hun sover GODT i armene mine. Jeg sitter gjerne inne på rommet i 1-1,5 time, først amming, så sovner hun ved brystet og må sove der en stund før jeg kan legge henne. Veldig hyggelig, slik egentlig (jeg nyter det mens jeg kan, eller no, jeg kommer sikkert til å savne det en eller annen gang i fremtiden), men alikevel. Takk gud for iPhone! :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å lese, elzorro!

Dagens klaging :

Grønn i dag jeg. Ble alt for mye i går, sagt fra meg fjøs i kveld og har sovet et par timer. Så i dag er jeg bare rugemaskin. Hadde vært fint å få i seg mat kanskje men det kommer vel når hodepinen slipper (spenningshodepine, ikke farlig, bare vondt og imun mot paracet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lengter litt tilbake til rugedagene innimellom, helt sant! De dagene man bare måtte ta det med ro. :) Sett på noen filmer og popp en seriøs bolle med popcorn, det hadde jeg gjort! :)

Mari! Statusrapport prontissimo!

Og hvordan går det med halsen til tøtta, Martine?

Jeg sitter på et mørkt soverom med en sovende T i armene mine :) Entertain me, please! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva skal jeg si? Det gikk egentlig ganske drit. Altså, resultatene får vi ikke før om et par dager, evt over helga, men opplevelsen var ikke noe morsom.

H har et par skikkelige kjipe opplevelser på sykehus, så jeg har forsøkt å forberede ham godt med å snakke mye om det. At han skulle ligge rolig på en benk, at legen skulle ta bilde, at om han var flink så kanskje han fikk premie og alt det der. Og det virket han å ta veldig greit, men når vi kom dit så skulle han jo ikke ligge på en benk, men stå opp mot en vegg, og da ble han skeptisk med en gang. Og når han har bestemt seg så har han bestemt deg, han er ikke et føyelig barn min kjære sønn. Så vi endte med å måtte blåholde på ham, noe som gjorde ham redd i tillegg, og det føltes bare som et gigantisk tillitsbrudd. :( Veldig kjipt.

Jeg tror ikke prøvene vil vise noe unormalt, de blir tatt bare for å utelukke. Men jeg skal si fra når vi vet noe uansett. :)

Takk for lykkeønskninger og at dere husket på oss! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh stakkars lille H :(:hug: Krysser alt som er for at prøvene viser to friske fine lunger og han slipper mer sykehus på mange mange mange år!

Oppe igjen en tur, ble ikke film og popcorn, men ba bonden kjøpe med cola og potetgull, så siden jeg slutta å spy i 13tiden så prøver jeg meg på litt potetgull og cola. Se om det blir nede. Film/tv orker jeg ikke enda. Satser på at formen er hundre ganger bedre i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lengter litt tilbake til rugedagene innimellom, helt sant! De dagene man bare måtte ta det med ro. :) Sett på noen filmer og popp en seriøs bolle med popcorn, det hadde jeg gjort! :)

Mari! Statusrapport prontissimo!

Og hvordan går det med halsen til tøtta, Martine?

Jeg sitter på et mørkt soverom med en sovende T i armene mine :) Entertain me, please! :)

E er mye, mye bedre! Ikke feber en gang. Litt varm innimellom, men ikke mer enn det. Hun blir fort sliten, men innimellom slagene så er det full fart. Så antibiotikaen har fungert raskt :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva skal jeg si? Det gikk egentlig ganske drit. Altså, resultatene får vi ikke før om et par dager, evt over helga, men opplevelsen var ikke noe morsom.

H har et par skikkelige kjipe opplevelser på sykehus, så jeg har forsøkt å forberede ham godt med å snakke mye om det. At han skulle ligge rolig på en benk, at legen skulle ta bilde, at om han var flink så kanskje han fikk premie og alt det der. Og det virket han å ta veldig greit, men når vi kom dit så skulle han jo ikke ligge på en benk, men stå opp mot en vegg, og da ble han skeptisk med en gang. Og når han har bestemt seg så har han bestemt deg, han er ikke et føyelig barn min kjære sønn. Så vi endte med å måtte blåholde på ham, noe som gjorde ham redd i tillegg, og det føltes bare som et gigantisk tillitsbrudd. :( Veldig kjipt.

Jeg tror ikke prøvene vil vise noe unormalt, de blir tatt bare for å utelukke. Men jeg skal si fra når vi vet noe uansett. :)

Takk for lykkeønskninger og at dere husket på oss! :heart:

Så utrolig kjipt! Jeg er så glad for at A merkelig nok liker leger , den ene gangen det ble gråt holdt jeg på å grine selv. Klem til H! Og mammaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter. :heart: Ja, det var seriøst hjerteskjærende. :(

Men vi har storkost oss etter barnehagen i dag iallfall, så jeg håper det veide opp litt. Vi dro ut rett etter henting og var ute og lekte til klokken var over halv sju. Stor stas. Ble litt stress med mat og legging når vi kom hjem, men Wasa Crisp&Cereals on the go til middag og brødskive til kvelds var verdt noen fine leketimer sammen. :)

Forresten kan jeg hilse fra H og si at makrell i tomat og brunost gjør seg svært godt på samme brødskive. Nom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh stakkars lille H :(:hug: Krysser alt som er for at prøvene viser to friske fine lunger og han slipper mer sykehus på mange mange mange år!

Oppe igjen en tur, ble ikke film og popcorn, men ba bonden kjøpe med cola og potetgull, så siden jeg slutta å spy i 13tiden så prøver jeg meg på litt potetgull og cola. Se om det blir nede. Film/tv orker jeg ikke enda. Satser på at formen er hundre ganger bedre i morra.

Æsjass, jeg glemte litt hodevondt.. Tenkte du "bare" var grønn og ikke snakket i den store telefonen... Men Cola og pottis er en god erstatter! :)

Tja, hva skal jeg si? Det gikk egentlig ganske drit. Altså, resultatene får vi ikke før om et par dager, evt over helga, men opplevelsen var ikke noe morsom.

H har et par skikkelige kjipe opplevelser på sykehus, så jeg har forsøkt å forberede ham godt med å snakke mye om det. At han skulle ligge rolig på en benk, at legen skulle ta bilde, at om han var flink så kanskje han fikk premie og alt det der. Og det virket han å ta veldig greit, men når vi kom dit så skulle han jo ikke ligge på en benk, men stå opp mot en vegg, og da ble han skeptisk med en gang. Og når han har bestemt seg så har han bestemt deg, han er ikke et føyelig barn min kjære sønn. Så vi endte med å måtte blåholde på ham, noe som gjorde ham redd i tillegg, og det føltes bare som et gigantisk tillitsbrudd. :( Veldig kjipt.

Jeg tror ikke prøvene vil vise noe unormalt, de blir tatt bare for å utelukke. Men jeg skal si fra når vi vet noe uansett. :)

Takk for lykkeønskninger og at dere husket på oss! :heart:

Æsjass!!! Stor klem til DEG! Dette kan jo ikke ha vært moro for mammahjertet...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...