Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jeg fant ut at vi hadde ansiktsmaling på jobb i dag! Det måtte jeg drasse med hjem.

Desverre ble jeg også malt :)

Fine :D

Nå er E dårlig igjen. Høy feber, og i stad hadde hun 63 i respirasjonsfrekvens. Anstrengt var den også, i hvert fall litt. Ble litt bedre da hun fikk paracet, men hvis hun blir like dårlig igjen etterpå så tar vi nok en tur på legevakten. Så slapp er det lenge siden hun har vært, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, er det sånne kits med tegninger og oppskrifter de der malingsgreiene? Vi gjorde det engang og det var jo superenkelt!

Hvor mye koster det der du jobber?

God bedring til E! Terskelen for legevakta skal være lav. Håper hun er fort oppe på beina igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, er det sånne kits med tegninger og oppskrifter de der malingsgreiene? Vi gjorde det engang og det var jo superenkelt!

Hvor mye koster det der du jobber?

God bedring til E! Terskelen for legevakta skal være lav. Håper hun er fort oppe på beina igjen!

Takk! Paraceten hadde heldigvis god effekt. Blir legevakten dersom pusten hennes blir sånn som i stad. Det håper jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov hun da du målte respirasjonsfrekvens?

Ja. Eller, ikke langt i fra i hvert fall. Hun lå oppå meg, og halvsov i hvert fall.

Edit: Enten pustet hun fort, eller så pustet hun med apneperioder. Korte perioder av gangen hvor hun ikke pustet. Bare et par-tre sekunder, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine :D

Nå er E dårlig igjen. Høy feber, og i stad hadde hun 63 i respirasjonsfrekvens. Anstrengt var den også, i hvert fall litt. Ble litt bedre da hun fikk paracet, men hvis hun blir like dårlig igjen etterpå så tar vi nok en tur på legevakten. Så slapp er det lenge siden hun har vært, altså...

God bedring til nyyydelige lille E :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe. Herregud. Tenk å ha en pappa på 82 når du begynner på vgs. Kanskje han er dau til da liksom :shocked:  Det er rimelig spesielt. 

 

"Nei shit, er pappan din død! Så trist, hva skjedde?"

"Nei han bare døde av alderdom"

"Åja, jammen jeg mente pappan din, ikke bestefaren din"

 

....  :icon_redface:

 

Er ikke så gøy å fleipe med. Jeg var 21 når jeg mistet pappa. Han var 73. Hele barndommen var hvorfor bor du med besteforeldre, på ferie med de osv. Mobbing om at han ville gå i rulator opp kirkegulvet osv.

Men igjen å vokse opp med så gamle foreldre har gjort meg til en utrolig mer voksen person enn de jeg har gått i klasse med. Men jeg har fått andre livserfaringer som de fleste ikke har Mtp mye død osv. Så på godt og vondt er det å ha eldre foreldre. Jeg har aldri hatt mer enn to personer i slekt liksom, folk har oldeforeldre yngre enn mine foreldre. Mamma er eldste gjenlevende i hele slekta.

Men jeg vil selv aldri tenke meg å være så gammel å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så gøy å fleipe med. Jeg var 21 når jeg mistet pappa. Han var 73. Hele barndommen var hvorfor bor du med besteforeldre, på ferie med de osv. Mobbing om at han ville gå i rulator opp kirkegulvet osv.

Men igjen å vokse opp med så gamle foreldre har gjort meg til en utrolig mer voksen person enn de jeg har gått i klasse med. Men jeg har fått andre livserfaringer som de fleste ikke har Mtp mye død osv. Så på godt og vondt er det å ha eldre foreldre. Jeg har aldri hatt mer enn to personer i slekt liksom, folk har oldeforeldre yngre enn mine foreldre. Mamma er eldste gjenlevende i hele slekta.

Men jeg vil selv aldri tenke meg å være så gammel å få barn.

Prøvde å ta litt humor med det, jeg har selv alt annet enn unge foreldre, og iallefall ikke besteforeldre. Eller samboer, eller noe som helst egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er ung alder noen av grunnene til at jeg ville ha barn tidlig selv. Det er selvsagt ulemper, men selv er jeg så uendelig glad for at jeg har ung mor og far. Og Tuva har jo hele tre oldeforeldre også. :) De kommer antageligvis til å være her i maange år enda, de er såpass unge og spreke at de har masse energi til barnebarna, etc. For meg er det kjempeviktig. Og jeg får ha de lenge, lenge. For andre er kanskje andre ting viktige. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad jeg er der jeg er i livet før det kommer barn. Har mye ugjort og uferdig i livet enda, men for første gang i mitt liv har jeg solid fast grunn under føttene og en samboer son står stødig som fjell. Det hae ingenting med alder å gjøre, kunne befunnet meg i den situasjonen for 10 år siden og det kunne tatt 10 år til

Men jeg er veldig glad for at jeg ikke har hatt et barn med på ferden hit.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig bakterieinfeksjon i halsen. Infeksjonsprøver og streptokokktesten var negative, men legen mente det var fordi det er tidlig enda. Så da blir det antibiotika i ti dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt god bedring til E! Han trodde ikke det kunne være virus da?

Ang alder så er det som med antall tenker jeg. Det er ingenting som er bedre enn det andre, bare annerledes. Med måte selvsagt, å være 52 eller 13 trenger ikke være bare positivt, men det er sikkert de som fikser det veldig bra også.

Jeg er 36 nå, om jeg ville hatt en til så måtte det ha blitt snart liksom, men jeg hadde ikke latt alderen stoppe meg. Det er plusser og minuser med alt, man må bare gjøre det som føles riktig for en selv. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, er det sånne kits med tegninger og oppskrifter de der malingsgreiene? Vi gjorde det engang og det var jo superenkelt!

Hvor mye koster det der du jobber?

God bedring til E! Terskelen for legevakta skal være lav. Håper hun er fort oppe på beina igjen!

Jepp. Og heldigvis enkel å få av :lol:

Koster 190 kr ca? Jeg ble sittende hele ettermiddagen og male diverse barn :)

Edit : god bedring til E!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt god bedring til E! Han trodde ikke det kunne være virus da?

Ang alder så er det som med antall tenker jeg. Det er ingenting som er bedre enn det andre, bare annerledes. Med måte selvsagt, å være 52 eller 13 trenger ikke være bare positivt, men det er sikkert de som fikser det veldig bra også.

Jeg er 36 nå, om jeg ville hatt en til så måtte det ha blitt snart liksom, men jeg hadde ikke latt alderen stoppe meg. Det er plusser og minuser med alt, man må bare gjøre det som føles riktig for en selv. :)

Nei, hun sa at siden det var såpass hovent og med så mye puss osv så var hun nesten 100 % sikker på at det er bakterieinfeksjon. Men hun ble jo dårlig i går, og har ikke vært dårlig i det hele tatt. Infeksjonsprøvene gir ikke nødvendigvis utslag såpass tidlig.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til lille E! Stakars liten :console:

Snakk om å gå fra ******* til himmel! Jeg vet ikke helt hva jeg gjorde i går, eller om det bare skjedde, men hun skrek ingenting i går, sov i 7 timer i strekk uten ammepause i natt. Våknet til en smørblid lita tulle som smilte ordentlig for første gang. (Sånn på respons og ikke ufrivillig med mageknip :P ) :heart: Gav henne flaske før vi la oss, vet ikke helt om hun skjønte greia, men hun fikk i seg 30 ml, og det er jo ikke så mye? Kunne til og med legge henne i egen seng mens hun var våken og hun sovnet av seg selv uten å måtte bysses på! Hurra! Håper det fortsetter :D

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fortsatt god bedring til E! Også så fint å lese at det løsnet Charleen!

Urinprøve var fin, fosterlyd perfekt. Litt høyt blodtrykk g mye murringer så må kutte ned på jobb. Men det er helt greit for er fryktelig sliten nå.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har forresten baby snudd seg med hodet ned alt. Og jordmor mente at hun ligger så langt nede at der blir hun. Var helt overbevist om at hun lå andre veien for jeg kjenner bare gniende/pressende bevegelser oppe, ikke spark liksom, ikke noe spark mot ribbeina kun press. Men hun er aktiv og finfin fosterlyd og alt var bra der. :ahappy: Magen vokser nøyaktig som den skal i følge kurven hun har begynt på. Flink liten bebis det. :aww:

Hatt mye (!) mensenmurringer i det siste - så fikk i grunnen ganske greit beskjed om at dersom jeg ikke ville risikere noe med tanke på prematur fødsel så MÅTTE jeg droppe endel jobb. Og kjenner jo at kroppen protesterer veldig om dagen - har hatt fjøset morgen og kveld hver dag i 3 uker nå, og kjent lenge at det er for mye men tenkt at det bare er jeg som er sutrete og det får være måte på klaging og pingling. Så på en måte var det veldig greit å få såpass klar beskjed fra jordmor, selv om det skremte meg litt, for jeg har ikke tenkt over at mensenmurringen er noe å bry seg om. Har nok endel kynnere - magen er stort sett stram og hard, men har bare hatt noen få ganger hvor det har vært ordentlige tak liksom. Er de jeg har vært på vakt for, ikke murringen.Men murringene var visst mer å bry seg om.

Så da blir det å ta det mer med ro, sagt fra meg morgenstellet, og Bonden er med om kvelden og tar det tyngste (det har han vært lenge ellers hadde jeg aldri klart det pga bekken) så skulle jeg se om det roet seg med murringer hvis ikke må jeg ha en fulltidssykemelding resten av svangerskapet. Det vil jeg egentlig ikke, for jeg trenger å gjøre noe annet enn å bare gå hjemme... Vrient det der... Men blir uendelig godt å slippe morgenstellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har forresten baby snudd seg med hodet ned alt. Og jordmor mente at hun ligger så langt nede at der blir hun. Var helt overbevist om at hun lå andre veien for jeg kjenner bare gniende/pressende bevegelser oppe, ikke spark liksom, ikke noe spark mot ribbeina kun press. Men hun er aktiv og finfin fosterlyd og alt var bra der. :ahappy: Magen vokser nøyaktig som den skal i følge kurven hun har begynt på. Flink liten bebis det. :aww:

Hatt mye (!) mensenmurringer i det siste - så fikk i grunnen ganske greit beskjed om at dersom jeg ikke ville risikere noe med tanke på prematur fødsel så MÅTTE jeg droppe endel jobb. Og kjenner jo at kroppen protesterer veldig om dagen - har hatt fjøset morgen og kveld hver dag i 3 uker nå, og kjent lenge at det er for mye men tenkt at det bare er jeg som er sutrete og det får være måte på klaging og pingling. Så på en måte var det veldig greit å få såpass klar beskjed fra jordmor, selv om det skremte meg litt, for jeg har ikke tenkt over at mensenmurringen er noe å bry seg om. Har nok endel kynnere - magen er stort sett stram og hard, men har bare hatt noen få ganger hvor det har vært ordentlige tak liksom. Er de jeg har vært på vakt for, ikke murringen.Men murringene var visst mer å bry seg om.

Så da blir det å ta det mer med ro, sagt fra meg morgenstellet, og Bonden er med om kvelden og tar det tyngste (det har han vært lenge ellers hadde jeg aldri klart det pga bekken) så skulle jeg se om det roet seg med murringer hvis ikke må jeg ha en fulltidssykemelding resten av svangerskapet. Det vil jeg egentlig ikke, for jeg trenger å gjøre noe annet enn å bare gå hjemme... Vrient det der... Men blir uendelig godt å slippe morgenstellet.

Så fint at alt er bra med den lille :) Pass på deg selv og følg rådet med å ta det med ro :) Jeg skjønte heller ikke de greiene med mensmurringer, det har man vært borti ganske ofte fra før av, så man tenker ikke så nøye på de :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...