Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

Skrevet

Den er forøvrig 60 cm visst. Kan godt måle å sjekke om det er inkludert dag eller ikke Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet

Takk for klemmer :flowers:

Kjerringråd Marie ? :angel:

Har lest om og prøvd noen ja. Stoler mest på de jeg fant her, så satser på kos fremfor stress :ahappy: : http://www.kk.no/814347/sannheten-om-aa-fode

Jeg var også sånn type stressa, Marie. Redd for å miste den ABC-plassen som passet meg perfekt! Men stress gjør jo ikke ting bedre heller :hmm: Brukte de siste dagene på å hvile, husker jeg, samt trøkke i meg alt av kjerringråd (rømmegrøt med masse kanel, ananas osv). Hjalp sikkert ikke, men man fikk tiden til å gå. Og når riene først kom, så ble jeg jammen overrasket - selvom det er nettopp det man venter på! Krysser alt jeg har for at du slipper denne ventinga stort lenger!

På en måte godt å høre at du også var litt stresset, men så gikk det jo bra likevel. :)
Takk!

Skrevet
Hvilken som helst sammensatte vogn? Kan ta bilde av min.. Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2

ser gjerne av din :)

Maser på Yodel også altså - men regenr med hun har andre ting å gjøre på en mandags ettermiddag med to aktive gutter i hus enn å sjekke vogn for meg :lol: Spesielt siden termin ikke er før i august.

Skrevet

Ok, det står den skal være 60 cm, men inkludert sportsdelen som er den eneste som opprinnelig følger med (bagdel er tilleggsutstyr). Men når jeg måler er den 52 cm på det høyeste. Uten sportsdel er den 43 cm. post-172-13606036220404_thumb.jpg Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2

• Like 1
Skrevet
æsj, ser ikke noe bilde :( Men er ikke overrasket over at folk går fra ungene i stoler.. De sender jo ungene under sperrebåndende vi setter opp når vi kjører truck liksom. Noen ganger får jeg lyst til å spørre om de i det hele tatt bryr seg om dem.. Jeg er altfor glad i min. Ev totalt pushover..Han er bortskjemt :( 450 kr *grøss* Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 450? Vi brukte 400 på en dum kaptein sabeltann-skattekiste til nevøen vår til jul. Og det var på tilbud. Synes du fikk mye mer for pengene :lol:
Du ble lurt! https://sabeltannbutikk.no/?vis=visprodukt&pid=47 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Skrevet
Du ble lurt! https://sabeltannbutikk.no/?vis=visprodukt&pid=47 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Du også! Mannen sier vi betalte 350,- :lol: Men fremdeles veldig mye billigere *furte litt*. Jaja, sånn går det når tante og onkel ikke tar juleshopping før et par dager før jul og derfor må shoppe i dyre lekebutikker :getlost: *Notere ned at jeg må konsultere med Loke neste gang*

Skrevet

Jeg er på f5 i denne tråden, så nå må dere sette i gang. Ja til en het aften for alle som venter på å føde! :icon_redface:

• Like 1
Skrevet

Bruker lammeskinn i sengen, men har ikke vasket den siden det er et skinn Sophia hadde. Husker ikke om vi vasket det når vi fikk henne, men vært vasket mange ganger siden... Gulp lukter ikke godt etterhvert :P

• Like 1
Skrevet
Bruker lammeskinn i sengen, men har ikke vasket den siden det er et skinn Sophia hadde. Husker ikke om vi vasket det når vi fikk henne, men vært vasket mange ganger siden... Gulp lukter ikke godt etterhvert :P

Hva, tror du ikke det er digg å sovne til duften av sur gulp? :P Men du bruker ikke noe annet oppå lammeskinnet da, sant? Tisselaken eller noe sånt? Regner med at poenget er at skinnet skal ligge nært huden?

Skrevet
Hva, tror du ikke det er digg å sovne til duften av sur gulp? :P Men du bruker ikke noe annet oppå lammeskinnet da, sant? Tisselaken eller noe sånt? Regner med at poenget er at skinnet skal ligge nært huden?

Ja, er liksom det. hvis man har tisselaken over så mister det vel en god del av poenget :P En av de andre ekspertene får svare på dette, men jeg brukte det bare "rett på"

Skrevet
Dere, bruker dere/planlegger dere å bruke lammeskinn i senga? Ville dere vasket det før bruk?

Vi har vasket lammeskinnet vi fikk av svigers. Det skal hun ha i vuggen. Lammeskinnsposen derimot har vi ikke vasket, damen i butikken sa i alle fall at det ikke var nødvendig og det står ikke noe om det er "bruksanvisningen". Og ja, det skal vel ligge rett på. Men til lammeskinnsposen har vi nok en gulpeklut under om hun blir en gulper :P

Deilig dag! Halvannen time skogstur/sette seg og ta bilder av det vakre dyret-tur. Så LP-trening i kveld. Jeg hadde så vondt i bekkenet at jeg ikkeklarte gå fvf rett frem, men pytt sann. Det var deilig og verdt det :D

Skrevet
Vi har vasket lammeskinnet vi fikk av svigers. Det skal hun ha i vuggen. Lammeskinnsposen derimot har vi ikke vasket, damen i butikken sa i alle fall at det ikke var nødvendig og det står ikke noe om det er "bruksanvisningen". Og ja, det skal vel ligge rett på. Men til lammeskinnsposen har vi nok en gulpeklut under om hun blir en gulper :P

Deilig dag! Halvannen time skogstur/sette seg og ta bilder av det vakre dyret-tur. Så LP-trening i kveld. Jeg hadde så vondt i bekkenet at jeg ikkeklarte gå fvf rett frem, men pytt sann. Det var deilig og verdt det :D

Er du klar over hvordan de -kan- gulpe når de først er igang ?! med mindre du polstrer ungen i kluter så jah :lol: Vi hadde en periode der vi kalte S for fontena... :lol:

Skrevet
Er du klar over hvordan de -kan- gulpe når de først er igang ?! med mindre du polstrer ungen i kluter så jah :lol: Vi hadde en periode der vi kalte S for fontena... :lol:

Altså. Tenker ikke på sånn klut på 10x10 cm da :P Sånn gassklutopplegg. Ti i høyden om jeg må :lol: Men jeg har egentlig ikke bestilt gulpebaby, så det er bare om det kommer feilvare - just in case.

Skrevet
Gassklut/brettebleier er gull. Hilsen en med stor-gulper..

Brettebleier var virkelig gull verdt husker jeg i verste gulpetiden. Må handle inn det, hadde helt glemt det der- Takk :) Grøss. Det der skal jeg frivillig igjennom igjen :lol:

Skrevet
Brettebleier var virkelig gull verdt husker jeg i verste gulpetiden. Grøss. Det der skal jeg frivillig igjennom igjen :lol:

Men er det forskjell på tøybleier og gasskluter egentlig? De ser jo helt like ut :P Om det er noen trøst hadde svigesøster to gulpebarn og det tredje nå har enda ikke gulpa 3 mnd gammel :P

• Like 1
Skrevet
Så var det den greia med at lammeskinnet hadde en funksjon :lol:

Åja, stemmer det! Tapetsere ungen med libresse goodnight da, så det ligger som en fin hvit løvemanke rundt ansiktet :ahappy:

• Like 1
Skrevet
Åja, stemmer det! Tapetsere ungen med libresse goodnight da, så det ligger som en fin hvit løvemanke rundt ansiktet :ahappy:

God idé! Du burde starte barnebutikk, så gode idéer som du har :lol:

Marie, hadde nesten glemt det! Men jeg drømte om deg den halvtimen jeg sov i ettermiddag. Og du kan slappe HELT av. Du føder før overtidstimen. Og ikke bare gjør du det, du får føde på ABCD! De har laget en egen avdeling som er enda finere - bare for deg. Om jeg er sanndrømt, vel og merke... :D

• Like 3
Skrevet
God idé! Du burde starte barnebutikk, så gode idéer som du har :lol:

Ikke sant? Den skal hete Bodils Bumboy Boutique, og spesialisere seg på dusjkrakker og bindkrager :lol:

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...