Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Tromsø 01. og 02. sept 2012


MaritaS
 Share

Recommended Posts

Kuma fikk seg en rød sløyfe av dommer Leif Ragnar Hjorth og beskjed om at "om han hadde hatt litt mer pels så ville han fått ck". Gutten var så fin og flink som han aldri har vært før. De gikk ikke opp på bord, men dommeren lente seg over for å sjekke hunden, det syntes Kuma var litt ekkelt og fikk derfor kommentaren "typisk temperament" :P

Mio fra Soldoggen ble BIR med CERT. Han er råfin!

I morgen er NKK-utstillingen, krysser fingrene for et CERT der, om ikke så tar vi det til neste år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly ble exc med ck, 1jkk, 1btk med stort cert og BIM.

Ikke Cacib, det "kunne hun dessverre ikke gi", og da velger jeg å tro at var KUN fordi Molly er for ung... :-p

Vet ikke hvilken fot jeg skal stå på... Så glad og fornøyd.

Molly tar det med knusende ro!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 fikk han Exc

Dag 2 Exc, 2BHK, CK, res cert og CACIB (fordi CERT-hunden var for ung for cacibben). Jeg var så lykkelig at Kuma fikk seg en femtimers fjelltur som belønning. Trenger cert for championat, men sier overhodet ikke neitakk til cacib :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel dit de drar for å få seg norskt championat. Men litt rart at det så og si bare er finske som vinner. Men kanskje de er i flertall sånn bunn i grunn? Se bare på myndelisten. 2 norske resten finsk og russisk(?)

Sibbene var svenske brukshunder.

Jeg venter spendt på hvem som faktisk ble stilt, for jeg tipper mye fiskt og nordsvenskt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel dit de drar for å få seg norskt championat. Men litt rart at det så og si bare er finske som vinner. Men kanskje de er i flertall sånn bunn i grunn? Se bare på myndelisten. 2 norske resten finsk og russisk(?)

Syntes det er helt ok jeg, mange norske ikke-champion-kvalitet eksemplarer på min rase - fint det kommer noen svensker og finner og tar de certene så ikke en "snill" dommer faller for fristelsen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sibbene var svenske brukshunder.

Jeg venter spendt på hvem som faktisk ble stilt, for jeg tipper mye fiskt og nordsvenskt...

Jeg husker at det var noen hunder fra Snykovet, ei tispe fra Kiruna ble BIR, Silva (wolfmark) ble 2. beste tispe med res cacib. Og tja, var egt det jeg husker. Jeg hadde ikke katalogen.

Stilte selv lørvet mitt og hun fikk very good/blått. Temmelig nedrøytet, og ikke dommerens type (ikke overraskende), med en fin kritikk. Mitt mål for dagen var å få den gule slufsa (good -for andre viktige championat ;-) ) for det er den vi trenger, alt over var bare bonus ;-) Blant aussiene var det en finskoppdrettet-norskeid (min), en norskoppdrettet-norskeid, en svenskoppdrettet-svenskeid og de resterende 7 var finner ;-)

Jeg synes det er supert at det kommer mange utenlandske. Vi skal ikke ha på oss at det er billige cert i nord ;-)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev resultatene mine i den andre tråden, får legge de inn her også:

Lørdag:

Dina slo pappa Hampus og ble bir med sitt 4 cert.

Hampus ble da bim.

Gåttfred ble bir og fikk sitt 8 cert.

Søndag stilte jeg bare Gåttfred og Dina.

Dina slo til med nok en bir og fikk da stort cert.

Gåttfred ble bir igjen med stort cert og cacib, og vips så ble han Norsk, Svensk og Finsk champion.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at det var noen hunder fra Snykovet, ei tispe fra Kiruna ble BIR, Silva (wolfmark) ble 2. beste tispe med res cacib. Og tja, var egt det jeg husker. Jeg hadde ikke katalogen.

Stilte selv lørvet mitt og hun fikk very good/blått. Temmelig nedrøytet, og ikke dommerens type (ikke overraskende), med en fin kritikk. Mitt mål for dagen var å få den gule slufsa (good -for andre viktige championat ;-) ) for det er den vi trenger, alt over var bare bonus ;-) Blant aussiene var det en finskoppdrettet-norskeid (min), en norskoppdrettet-norskeid, en svenskoppdrettet-svenskeid og de resterende 7 var finner ;-)

Jeg synes det er supert at det kommer mange utenlandske. Vi skal ikke ha på oss at det er billige cert i nord ;-)

tispa fra Kiruna er finsk oppdrettet og eid av samme som hadde BIM hannen, som er svensk oppdrettet (men med en norsk far da, hehe).

Dommeren på SH denne helgen er av typen som kun liker brukslinjehunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tispa fra Kiruna er finsk oppdrettet og eid av samme som hadde BIM hannen, som er svensk oppdrettet (men med en norsk far da, hehe).

Dommeren på SH denne helgen er av typen som kun liker brukslinjehunder.

Ja, jeg vet han liker det. Han likte at de hadde drive og ville fram, og jeg var slettes ikke uenig i hans dømming. Likte at han dømte ut noen for dårlig bygning til arbeid, og at noen fikk på kritikken at hundene var for tykke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet han liker det. Han likte at de hadde drive og ville fram, og jeg var slettes ikke uenig i hans dømming. Likte at han dømte ut noen for dårlig bygning til arbeid, og at noen fikk på kritikken at hundene var for tykke ;-)

personlig er jeg ikke fan av dommere med politiske agendaer. Og de er det jo noen av, dessverre.

Det sagt så synes jeg BIR og BIM hundene fra Tromsø er fine representanter for rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig er jeg ikke fan av dommere med politiske agendaer. Og de er det jo noen av, dessverre.

Det sagt så synes jeg BIR og BIM hundene fra Tromsø er fine representanter for rasen.

Er det at dommeren dømmer ut hunder dårlig bygget for arbeid (for tunge feks.) eller kommenterer at hundene er for fete, politiske agendaer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det at dommeren dømmer ut hunder dårlig bygget for arbeid (for tunge feks.) eller kommenterer at hundene er for fete, politiske agendaer?

Nei, men å dømme stamtavla istedet for hunden er det. Og slik er noen dommere, og det går begge veier. Nå har jeg ikke selv stilt for denne mannen, men jeg har hørt at han er en av dem. Og jeg vet om et knippe andre som er slik.

edit: jeg kan forøvrig ikke si noe om de andre hundene som var der, da jeg ikke vet hvem de var en gang. For alt jeg vet er dette for tunge og/eller feite hunder. Litt mer vet jeg vel når hele resultatlista foreligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...