Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har hatt opprydning i hundetingene og selger unna det jeg ikke trenger. Det meste er aldri brukt, eller brukt en gang.

Kjøper betaler porto eller henter hos meg i Ski- Akershus :)

DSC_0418.jpg

Hanefot av merke nobby. brukt en gang. 50kr.

DSC_0417.jpg

Blått halsbånd med refleks fra Red Dingo. 29- 43 cm. 30kr.

DSC_0416.jpg

Hurtta gult refleksbånd, brukt en gang 150cm. 100kr.

DSC_0415.jpg

Rosa hurtta halsbånd str 45. 50kr.

DSC_0414.jpg

gult Hurtta halsbånd str 45. 50 kr

DSC_0412.jpg

Refelkshalsbånd fra Boett 67cm. 30kr.

DSC_0411.jpg

Retriverbånd 30kr

DSC_0410.jpg

Fletta skinnhalsbånd fra Spania. Aldri brukt 45-55 cm. 40kr

DSC_0408.jpg

Skinnhalsbånd fra Spania. Brukt noen få ganger. 43-53 cm.40kr.

DSC_0407.jpg

Skinnhalsbånd fra Spania, aldri brukt . 40-50 cm. 40kr

Mere utstyr kommer!

Skrevet

DSC_0404.jpg

Rundsydd skinnhalsbånd aldri brukt. 42-47 cm. 50kr.

DSC_0403.jpg

rødt halsbånd med skjerf på. 33-43 cm. 30kr aldri brukt.

DSC_0402.jpg

Kjettinghalv strup. 45 cm 40kr.

DSC_0401.jpg

Laika sele str 1 med festemulighet for drag. Brukt få ganger. 150kr.

DSC_0400.jpg

Bjôrkis sele str 0. Aldri brukt. 250kr.

DSC_0396.jpg

furminator brukt en gang, 80kr. Bladet er 4,5cm langt.

DSC_0392.jpg

Tøysele av merke Richo, brukt av en aussievalp 4-5mnd gammel. 40kr.

DSC_0389.jpg

Orange hurtta sele. str 70. brukt i 2 mnd. 130kr.

Skrevet

DSC_0388.jpg

Rosa hurtta sele, brukt 2 mnd. str 70. 130 kr

DSC_0387.jpg

Helt ny flexi 2-5 Classic 75 kr

DSC_0386.jpg

Skinnhalsbånd helstrup str 50. 50 kr

DSC_0384.jpg

Rundsydd helstrup str 50. 50kr

DSC_0383.jpg

Rødtskinnhalsbånd med hundebein på 39-45 cm. 80kr brukt to ganger.

DSC_0382.jpg

Helt nytt halsbånd fra red dingo 29-45 50krr

DSC_0381.jpg

Helt nytt grønt halsbånd av merke Arppe ( kjøpt i spania) 28-38 cm. 40kr

DSC_0379.jpg

Helt nytt lysegrønt halsbånd av mere luxo. Mangler en stein. 40-48 cm - 80kr

DSC_0377.jpg

Helt ny trixie grime str 3. 40 kr. Passer størrelse labrador og de med større hode.

DSC_0376.jpg

Helt nytt skinnbånd 122cm. 50kr.

Skrevet

Jeg er kanskje interessert i orange hurtta sele, men hvor stor er den i cm?

Ble ikke noe klokere på hurtta sin side.

Skrevet

DSC_0375.jpg

Bånd fra Red dingo, aldri brukt. Med refleks 107 - 183 cm langt. Kan bytte ut kroken. se red dingo sine sider for mere info. 70kr

DSC_0373.jpg

Svart nylongbånd fra arappe ( spania) 113 cm, aldri brukt 50kr.

DSC_0372.jpg

Blått og rødt nylongbånd fra arappe 74 cm. Dobbel nylon. lite brukt 50kr per stk.

DSC_0371.jpg

Bånd fra red dingo 2,5 cm bredt. 67 cm langt. kroken kan byttes ut. 75kr. aldri brukt

DSC_0369.jpg

Bånd fra red dingo 2,5 cm bredt 67 cm langt. kroken kan byttes ut. 75 kr. aldri brukt

DSC_0367.jpg

Sånn ser kroken ut :)

DSC_0366.jpg

Halsbånd og bånd fra Red dingo. kroken kan byttes ut. 2cm bredt. 120cm halsbånd 29- 45 cm

Skrevet

Hvor store hunder har brukt de trekkselene? Jeg er interessert hvis det blir riktig str! :)

Laika selgen har vært brukt noe av en middels aussie (tispe), men ble litt liten og kjøpte heller en større str.

Den andre var tenkt til en stor aussie tispe. :)

Skrevet

Laika selgen har vært brukt noe av en middels aussie (tispe), men ble litt liten og kjøpte heller en større str.

Den andre var tenkt til en stor aussie tispe. :)

Da kommer nok ihvertfall en av de til å passe til puddeldamen her i huset :D Hun er ca 50 cm og 15 kg. Hvem av selene hadde passet best da?

Skrevet

Jeg er kanskje interessert i orange hurtta sele, men hvor stor er den i cm?

Ble ikke noe klokere på hurtta sin side.

Hvor skal jeg målte?

Den er 21,5 cm lang under magen ( den som går mellom beina) Åpningen er 15 cm bred når jeg bretta den. 20cm høy i åpningen når jeg strekker den. Den er brukt av aussievalp rundt 4-5 mnd gammel.

Skrevet

Da kommer nok ihvertfall en av de til å passe til puddeldamen her i huset :D Hun er ca 50 cm og 15 kg. Hvem av selene hadde passet best da?

Bjorkis selen er 7cm lengre enn laika selen. men bjorkis selen er 15 cm under beina ( det stykke mellom beina) og laikaselen er 22 sm der. :)

Skrevet

Bjorkis selen er 7cm lengre enn laika selen. men bjorkis selen er 15 cm under beina ( det stykke mellom beina) og laikaselen er 22 sm der. :)

Hmm.. Det der ble jeg ikke særlig klok av :P Jeg har ikke noe å måle med nå og gidder ikke å gå å finne noe, men tror bare jeg skal satse på at den Laika selen passer jeg :) Tror nok den andre kan bli litt stor...?! For den er beregnet til større hund enn laikan? Hvor mye blir porto?

Skrevet

Hmm.. Det der ble jeg ikke særlig klok av :P Jeg har ikke noe å måle med nå og gidder ikke å gå å finne noe, men tror bare jeg skal satse på at den Laika selen passer jeg :) Tror nok den andre kan bli litt stor...?! For den er beregnet til større hund enn laikan? Hvor mye blir porto?

Sender deg en pm :)

Skrevet

Jeg vil gjerne komme å prøve trekkselen(e) dersom du er hjemme på mandag..? :) Også er jeg interessert i retrieverkobbelet, og prøve det du evt har igjen av halsbånd. :) Send meg gjerne PM dersom du har tid på+ mandag:)

Skrevet

Hm, kunne tenkt meg den rosa hurtta selen (den er ledig den?), men bittelitt usikker på str... Tror du den ville passet til en liten nett lapphund? :angel:

Skrevet

Hm, kunne tenkt meg den rosa hurtta selen (den er ledig den?), men bittelitt usikker på str... Tror du den ville passet til en liten nett lapphund? :angel:

Det tviler jeg veldig på. må nok ha mye større str :)

Skrevet

Jeg tar gjerne det, og om det gule halsbåndet skulle mot formodning bli ledig ønsker vi oss det :D Jeg bor i Son, jobber i Ås, men har ingen bil. Er du noengang på de stedene? :P

Sender deg en pm ;)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...