Gå til innhold
Hundesonen.no

Eddik blanding. Hvor mye eddik og vann?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Kunne vel egentlig sendt pm til o'store eddikdamen Tulip, men sikkert mange andre som har brukt for dette også. :)

Chicka har fått litt rødt i det hvite under labben sin og er sår, misstenker sopp...

Lurer på å prøve eddik, men vet ikke blandingsforholdene mellom eddik og vann??

Kan man kanskje sette opp en liste på hva man kan bruke eddik på, eller kanskje hva man IKKE (kontraindikasjon) skal bruke eddik på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker renest mulig eddik jeg, iallefall når huden er hel. Men så bryr jeg meg ikke om hunden syns det svir i noen sekunder heller... Ellers pleier jeg å anbefale max 50*50, slik at pH ikke blir for lav, og derfor uvirksom. Innvortes kan man blande svakere, iom at det opptaes i blodstrømmen, i motsetning til utvortes der det fordamper. Dette gjelder den vanlige 7%, den på 35% blandes selvsagt ut mere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har fått litt rødt i det hvite under labben sin og er sår, misstenker sopp...

Lurer på å prøve eddik, men vet ikke blandingsforholdene mellom eddik og vann??

I det hvite? På tredeputene? Imellom tærne?

Spør fordi My også har et sår som irriterer henne. Det begynte med at vi plutselig så hun blødde litt på tåa. Når det sluttet å blø så det mest ut som et skrapsår, som om hun har skrapet huden på siden av tåa oppetter et berg f.eks. Nå, nesten to uker etterpå, slikker hun enda på foten (dog mye mindre) men er tydelig enda brydd med foten sin.

Når jeg titter på foten nå, ser den bare litt rød og irritert ut, kanskje pga slikking. Kan det være noe sopp? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gropen mellom tredeputen og tærne, hvis du skjønner hva jeg mener.

Der har hun litt hvitt på en pote og det er rødt, så da tenker jeg at der er sikkert rødt på det andre også, bare at man ikke ser det pga det er svar pels der.

Hun slikker og gnager når hun er rød der, hun klarer liksom ikke stoppe når hun er igang så jeg må stoppe hun ved å ta på hun er sokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...