Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

De fleste dyrebutikker har vel sirisser? Jeg pleide å handle på Oslo Zoo senter en stund, kan ikke huske å ha fått nei i noen dyrebutikk jeg har vært inne i når det gjelder sirisser. Du kan ikke bruke B. Dubia da? Da kan du evt få kjøpe noen av meg hehe

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg har bare kjøpt fra èn dyrebutikk her i Oslo, men nå blir den litt langt unna bostedet mitt. I Bergen var det veldig få butikker som hadde sirisser, så jeg trodde det samme gjaldt Oslo! Men da skal jeg ta meg en tur innom hvert fall sjappa på Oslo City og Kolbotn :)

Dubia går dessverre ikke!

Skrevet

Stikk innom Oslo Zoo Senter, det ligger like ved Gunerius! Absolutt å anbefale, mye bedre service og priser enn Oslo City, opplever jeg. Jeg kjøpte 30 medium sirisser for ... 100 kr, kanskje? Eller var det ennå mindre?

De selger både i store og små kvantum, og pleier å ha melormer, zophobas og sirisser, og iblant også kakkerlakker. :)

Skrevet

Kan jeg spørre hvilket dyr som spiser disse sirissene og zophobas? For regner med at det er ment som fór..

Geckoer og andre øgler, vannskilpadder, etc. etc. :)

Fun fact: I Kina var det visst nok vanlig med siriss "kamper" i gamle dager. To sirisser som sloss til døden og så veddet man penger på vinneren. :P

Skrevet

Geckoer og andre øgler, vannskilpadder, etc. etc. :)

Fun fact: I Kina var det visst nok vanlig med siriss "kamper" i gamle dager. To sirisser som sloss til døden og så veddet man penger på vinneren. :P

Av de lovlige; taranteller, scorpioner, knelere etc.

Skrevet

Tusen takk for svar! Melormer funker bra :-) Er det greit å importere fra UK mtp Mattilsynet da?

Ugh, ville ikke likt å forklare den der hvis den ble stoppet, hvis du først trenger så store kvanta.

Men såvidt jeg vet regnes ikke insekter som dyr, og dekkes dermed ikke av loven om import av dyr. Det er lov, men du må nok få tillatelse først, tror jeg.r

http://www.reptilfre...g-insekter.html

Jeg husker forvirring da vi hadde tarantell - vi ble fortalt at zophobas var melormer.

Det er de altså ikke. Melormer er små og ekle og myldrete, zophobas er store og biter. :P:lol: (Og husk å IKKE riste panisk på hånden fordi du skvetter av at den biter - da flyr den nemlig veggimellom og kryper inn under sengen... *grøss*)

RED: Men seriøst. I Oslo, Oslo Zoo Senter har alt du trenger. Det ER litt mindre mas enn å bestille på nett hvis du trenger tillatelse.

Skrevet

Takk for svar :-D Jeg har aldri brukt melormer tidligere fordi dyret som skal ha det begynner å få dårlig syn, og da bør det være litt størrelse på de. Zophobas har jeg mange ekle erfaringer med, spesielt med billene de blir til når man er litt sløv og får zophobas på rømmen :lol:

Skrevet

Bestiller ofte, og har aldri hatt noen problemer med det. Utenpå posen står det at det inneholder levende ufarlige dyr, så det er ikke sjult hva som er inni.

Bestiller et halvt kilo om gangen, så det er jo ikke snakk om så mye.

Tror ikke du trenger tillatelse på melorm, men jeg vil ikke garantere noe. Du kan jo ta en telefon til mattilsynet å høre.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...