Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Legger det her, selv om det er både valpeshow, lydighet og agility i løpet av helga. Burde vært en felleskategori. :aww:

Hvem er påmeldt til Drøbakmesterskapet 8.-9. september? :)

Geo skal stille på valpeshowet og konkurrere mot to av sine søstre. Vi er først inne i ringen klokken 10.00. Greit med litt seinere oppmøtetid ettersom enkelte neppe kommer til å være i storform den dagen. :whistle:

Skrevet

Eddard og broren konkurrerer mot hverandre som eneste påmeldte dobere på valpeshowet :) Bra en i kullet er garantert BIR da :D

Forutsatt at de er bra nok da, dommer trenger jo ikke og sette opp BIR/BIM :P Neida, det går vell bra :)

Jeg skal ikke, men lykke til alle :)

Skrevet

Forutsatt at de er bra nok da, dommer trenger jo ikke og sette opp BIR/BIM :P Neida, det går vell bra :)

Jeg skal ikke, men lykke til alle :)

Dommeren er vel ikke blind heller?? Finnes jo ikke vakrere dobergutter enn dissa to! (Ja, evt den tredje broren da, kanskje? Han stilles et annet sted samme dag) :D

  • Like 4
Skrevet

Vi skal på valpeshowet, Benjamin stiller mot 2 av sine søsken(tisper), så det kan bli spennende :P Agility får vi desverre ikke vært med på siden vi har høstprøven på søndag :/

Skrevet

Forutsatt at de er bra nok da, dommer trenger jo ikke og sette opp BIR/BIM :P Neida, det går vell bra :)

Jeg skal ikke, men lykke til alle :)

Det er så ytterst sjeldent det skjer med valper. Da skal de virkelig ikke ligne på rasen sin liksom :P

Skrevet

Vi rekker desverre ikke 2 valpeshow på samme dag så vi er i Hokksund :angel:

Bare vær så døv du *furt*

Skrevet

Jeg tipper Geo BIR og Aya BIM og Dany PIPESTILK ^^

Nuvel, nå har jo faktisk du den valpen som viser seg best (har ikke sett Arya på ringtrening, men kan levende forestille meg hvordan det arter seg :P ), og det teller jo litt det også... :)
Skrevet

Nuvel, nå har jo faktisk du den valpen som viser seg best (har ikke sett Arya på ringtrening, men kan levende forestille meg hvordan det arter seg :P ), og det teller jo litt det også... :)

Takk for den liksom! :P Mener du at sprettballgalopp er feil gangart på utstilling? :o Vi får trene litt den neste uka, da... Det er så kjeeedelig bare, å skulle trene på å løpe rundt i ring!

  • Like 1
Skrevet

Hvilke raser er det på utstillingen? :)

Det er bare valpeshow, ikke utstilling for vokse. Det stiller raser fra alle gruppene på valpeshowet, men i f.eks. gruppe 7 er det kun en hund (breton) som stiller. Totalt er det 52 valper av 33 forskjellige raser som stiller. ;) I tillegg er det lydighet på lørdag og agility+agility hopp på søndag.

Skrevet

Ah :) Hadde jeg visst om det kunne Bris blitt påmeldt :)

Det er jo mulig å forsøke, noen arrangører tillater påmelding i siste liten :)

F.eks på Kiær tok vi tilogmed imot voksenpåmelding rett før utstillingen.

Men ville kontaktet dem idag for å sjekke :P

Skrevet

Takk for den liksom! :P Mener du at sprettballgalopp er feil gangart på utstilling? :o Vi får trene litt den neste uka, da... Det er så kjeeedelig bare, å skulle trene på å løpe rundt i ring!

Gjør som meg, tenk at du eeeegentlig trener tempo og takt for "springmarsj", og "bli stående" :P

Skrevet

Takk for den liksom! :P Mener du at sprettballgalopp er feil gangart på utstilling? :o Vi får trene litt den neste uka, da... Det er så kjeeedelig bare, å skulle trene på å løpe rundt i ring!

Dany er et krapyl i hverdagen, men når vi skal jobbe sammen er hun en drøm. Så hun løper gladlig pent for en pitteliten godbit.Håper det fortsetter sånn :P

Hvis jeg rekker det før neste helg, kan jeg komme bort til deg og trene litt ringtrening en dag det passerb:)

Skrevet

Dany er et krapyl i hverdagen, men når vi skal jobbe sammen er hun en drøm. Så hun løper gladlig pent for en pitteliten godbit.Håper det fortsetter sånn :P

Hvis jeg rekker det før neste helg, kan jeg komme bort til deg og trene litt ringtrening en dag det passerb:)

Mens Geo er mer sånn "ååh, løper du? SÅ GØY!! JEG MÅ HOPPE!" :P

Det hadde jo vært kjempebra! Vi trenger trening. Vi får snakkes om det! :)

Skrevet

Jeg vil, jeg vil, jeg vil.... Sendte mail i går, len fristen var 26 august og det lot seg ikke gjøre med en forsinket påmelding! :(

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...