Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasen for deg?

Taz

Recommended Posts

Din rase, passer dens gemytt og personlighet med deg?

Nå mener jeg, hvor lik personlighet har du med din rase?

(Ikke din hund, men rasen generelt)

Edit: Ok, ikke personlighet. Siden det er inviduelt. Gemytt og rasen generelt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ikke din hund, men rasen generelt)

skjønner hva du mener, men blir kanskje litt feil å si personlighet...? Personligheten er forskjellig fra hund til hund, uansett rase mener jeg.

Men for å svare på spørsmålet.. I likhet med meg er de fleste tollere nydelige :)

haha, don't worry. Det var en tull :(

Har bare hatt en toller, så det blir vel mer likhetene mellom meg og Sico.. Selv om det ikke var det du ville :oops: Men Sico er jo en toller, og er sikkert lik en del andre tollere på mange måter.

-Jeg synes jeg er ganske sporty selv da 8) ikke noe sofa-menneske liksom. (selv om jeg liker det i ny og ne når det pøsregner ute..) Jeg er lærevillig(? ;) ) og liker å oppdage nye ting og å være med på mest mulig. Elsker mat, er nysgjerrig, som oftest smilende og glad, elsker kos og de fleste jeg kjenner vil nok si at jeg er litt morsom og en som lager litt liv 8) eller?=P

Det var noen ting jeg kom på i farten.. Likheter mellom meg og Sico- men sikkert også meg og adre tollere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, både jeg og buhunden har sterke meninger, som vi ikke er redd for å si i fra om. Enten med kroppspråk eller lyd.

Vi Høres godt begge to. (Kall det bjeffing.)

Et ordtak om buhunden er: "har du først falt i unåde hos en buhund, glemmer den det skjelden." Det samme gjelder meg.

Både buhunden og jeg er alltid klare for nye utfordringer.

Er ganske lik min rase i personlighet ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. For å sammenligne labradoren med meg:

Vi setter begge pris på god mat (labradoren i noe større grad enn meg).

Vi setter begge pris på å bade.

Vi er nokså åpne mot fremmede folk, uansett hvordan de ser ut eller oppfører seg (labradoren i større grad enn meg).

Vi er begge ganske glade en stor del av tiden.

Fins sikkert mer, men det var det viktigste tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.

-Imotsetning til pommer så er jeg ikke reservert mot fremmede

-Jeg er livlig og glad slik som pommen

-Lærevillig er begge to

-Har våre dager der alt er bare dritt (jepp pommer har det og. Iallefall Pito..hehe)

-Begge er glade i å gå tur

-Jeg liker å kose men det er ikke Pito så glad i

-Pommer er lynkjappe...det er ikke akkurat jeg :D

-de kan være hissig på visse ting. Og det er jeg og

Hehe vi er ikke SÅ like men noen likheter finnes det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke så fryktelig lik papillon nei, men litt kanskje. Papillon er adskillig søtere, kjappere og mer gneldrete enn meg. Men vi er begge meget bestemte. Jeg er adskillig mer glad i å slappe av og kose enn papillonen. Papillon er veldig mye mer glad i å løpe enn meg. Jeg elsker mat, noe ihvertfall ikke min papillon gjør. Ja, dette ble jo hovedsaklig forskjeller, men det er jo kjent at motsetninger tiltrekker hverandre. :D En av grunnene til at jeg kjøpte denne rasen var jo fordi jeg ville bli litt mer som den, litt mer livlig og sprek :P

Den største likheten er vel at vi begge vet hva vi vil og hvordan vi skal få det sånn. Og ingen av oss nøler med å bruke vår kvinnelige list hvis vi kan oppnå noe med det. :P:D

(Som noen av dere andre, så er dette mest basert på min egen hund, som jeg jo kjenner best.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Likhet med meg og Bordere? Tjaa, vi blir begge stressa og i dårlig humør hvis vi kjeder oss;) (Borderen i noe større grad enn meg) Vi er ganske sporty, men er ikke så veldig begeistret for regn. Vi liker å bade, vi liker å jobbe, å konsentrere oss om noe. Vi liker begge å sløve foran peisen (meg i noe større grad enn borderen). Vi er begge åpne for fremmede, men hvis noen først har brutt tilliten kan det være vanskelig å fortjene den igjen..

Vi blir begge revet med når det er noe vi synes er gøy.

Igrunn er vi ikke såå like, BC'en er et adskillig større arbeidsjern enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. Vicky er av den røffe typen når det gjelder aussien. Jeg liker en hund som har meninger og som klarer å løse oppgaver på egenhånd. Jeg mener jo som andre ovenfor at hver hund har hver sin personlighet.

Jeg har veldig sansen for bruks aussien. Liker dens måte å jobbe på. Men alle er vel forskjellige :D Rasen passer meg kjempebra, og det er nok ikke min siste aussie, men jeg har veldig lyst til å prøve en ny rase. Nå har jeg valgt at nestehund blir en Papillon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi ligner en del men kanskje ikke så mye?!

Begge to kan bli ganske irritert på hverandre når den andre ikke skjønner

Jeg liker å aktivisere hunden og hunden liker å bli aktivisert

Vi liker begge god mat

Vi liker begge to å være inne i et varmt og godt hus selv om begge liker snø også (Tjorven er nok noe mer utålmodig enn meg når det gjelder å bare ligge inne å dra seg)

Jeg liker å kose med henne og hun liker å få kos

Vi er begge åpne for fremmede, men hvis noen først har brutt tilliten kan det være vanskelig å fortjene den igjen..

joiner den, selv om jeg er litt mer "reservert" ovenfor fremmede

Det tar nok litt tid før jeg overfaller dem, slikker i ansiktet og hopper opp på dem ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at jeg kjøpte denne rasen var jo fordi jeg ville bli litt mer som den, litt mer livlig og sprek :D

Enig! Jeg hadde aldri gått så masse tur hvis jeg ikke hadde hatt hund! Så det er Pitos fortjeneste at jeg har forbedret kondisen betraktelig de siste to årene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo ikke jeg hund enda, men har bestemt meg for rase. Det blir en sloughi. Etter å ha lest masse masse om rasen har jeg funnet ut at vi har en del ting til felles: Begge er skeptiske til fremmede, begge elsker å sløve i sofan/foran peisen, begge liker å være utendørs (I pent vær vel og merke! :D ), ingen av oss trenger å jobbe med hodet flere timer hver dag for å trives :D , begge er litt "fjerne" og selvstendige , begge er lojale mot de vi stoler på, begge misliker regn og kulde ++ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BC'er stresser fort, og det gjør jeg også. Spesielt hvis jeg har dårlig tid heh.

Både jeg og Kali er sjenerte, men dette varierer veldig innenfor rasen.

Begge liker å lære nye ting, må ha noe å gjøre, ellers så kjeder vi oss fort.

Jeg er nok også litt av den lekne typen, men her er hun leken i MYE større grad enn meg. Begge liker å drøse i senga til langt ut på dagen, det varierer nok fra hund til hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg passer bedre med kineseren(CC) som blir min neste hund enn en wheaten, men noen likheter har vi da:

-Liker dra seg i senga til langt på dag :D

-Hunden er en skikkelig luring og vet hvordan h*n skal vri seg unna ting den ikke vil, jeg og 8)

-agility er kult for både meg og rasen!

-Lydighet er vel egentlig ikke tingen for en wheaten, men for min passer det supert og for meg også 8)

-hunden liker å løpe rundt i skogen og det er greit for meg så lenge hu kan være løs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, likheter mellom meg og Amy... :roll:

Såver leeenger viss vi får låv..

Liker å ha det varmt og godt.. (sitte ved peisen. under teppe/dyne osv..)

Setter pris på god mat..

Liker ikke regn og ruskevær.. (blir kanskje litt værsyke begge to..) :oops:

Er begge utrolig sjarmerende.. :wink:

Veldig muskuløs 8) (mulig det bare var Amy'en d ja..)

Sta.

Liker å treffe nye folk. (Amy kanskje litt mer enn meg) :D

Ikke redd for utfordringer...

Tja, er vertfall litt her da.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge rasestandarden skal cavalieren være "en aktiv, grasiøs og velbalansert hund, med et varmt og vennlig uttrykk. Den skal være kjekk, ivrig,energisk og hengiven. Og absolutt uredd. Den skal være glad og vennlig i temperamentet. Absolutt ikke agressiv, og uten tendenser til nervøsitet."

Mener nå at jeg er ganske lik den på noen måter, f.eks. vennlig, ikke aggresiv og sånt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...*kremt*..tja...kanskje litt lik en belger...Jeg er berømt for å bli stresset,lager store problemer ut av ting ingen andre i det hele tatt har registrert at kan bli et problem,jeg er høyt og lavt bortsett fra når jeg ikke gidder,jeg har en psyk ,psyk humor...I det hele tatt kan jeg se endel likhets tegn i mellom meg å pelsen.Og så har vi begge en robust eleganse og en vakker utstråling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg passer godt med Aussien..

Reservert - Ja, til tider..

Aktiv - Aktiv er jeg..

Glad - Stortsett

Gjeter - Kan diskuteres

Passer til det meste - Joda..

Ellers så ligner Tella en del på meg, hun har brun pels, jeg har brunt hår..

Jeg har grønne øyne, hun hadde det da hun var liten, nå har hun mer gul/grønne.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...