Gå til innhold
Hundesonen.no

Lage godbiter av kjøttdeig? Evt. kyllingfilèt?


Mirai
 Share

Recommended Posts

Prøver stadig å finne på noe Marvel faktisk VIL HAAAA. Det er ikke så lett. Han er veldig glad i kjøttdeig og kjøtt, så jeg har prøvd å lage godbiter av kjøttdeig, men jeg er en elendig kokk.

Er det noen av dere som har laget godbiter av kjøttdeig uten at de blir tørre og faller fra hverandre når man skjærer dem opp og putter i lomma?

Jeg tiner også kyllingfilet nå, så om dere har forslag så har jeg det som andre alternativ. Det er valpekurs i kveld så jeg må ha det ferdig før klokka sju norsk tid :P Tikk, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil han ha det rått, så er jo det det enkleste (og ekleste, men pytt).

Smørsteking av kjøttbiter krydret med hvitløkspulver har vært en hit her når det må være EKSTRA digg. Går fint med kyllingen. Går vel egentlig knall med kjøttdeigen også, blir jo perfekte små godbiter av hakket kjøttdeig. Og restene hiver du bare i middagen din i mårra - lol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så farlig om det er ekkelt å ha i lomma for min del, men jeg syns det er mer praktisk om jeg kan klare å få en jevn gjennomsnittlig størrelse på dem, det er upraktisk å ha en klatt kjøttdeig og så ta "ca" mellom fingrene for å belønne hver gang. Ja, lat, jeg vet :P .

Kommer til å tørke litt kylling og kjøttdeig til i kveld tenker jeg. Begynner å renne ut med tid! Iiik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter her også med å finne "det som tenner han". Pølse er ok en visst tid, men så må vi over på noe annet. Brit Bite`s har en del forskjellige varianter om man ikke orker å grise seg ned på hver trening, og fordi det er så mange forskjellige (kylling, fisk, kalkun, okse..osv osv) så vet han aldri hva han får. Dette er tørre gobiter som ikke klisser.

Jeg bruker svenske kjøttboller, men kun på utstilling slik at "lysten" holdes oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke rent kjøtt av diverse slag, hjerte eller lever ved å enten:

Først lettkoke og kutte i små biter.

Kutte opp og legge på bakepapir og rist i ovnen på ca. 40 grader i etpar timer til de er blitt tørre nok.

Kutte opp i små biter, spre utover en tallerken og legge i kjøleskapet. Lar de stå ca. 12 timer på en side, snur de og så ca. 12 på andre side igjen.

Kutter opp i små biter og legger på en flate i fryseren (denne tar lengst tid).

Med kjøttdeig har jeg lagd bittesmå baller/klumper og tørket i ovnen, det gikk helt fint og ble bare passe harde. Bare husk å ha på svak varme og litt tålmodighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag små kjøttboller av kjøttdeigen og stek, da har du forhåndsbestemt størrelsen. Krydret kjøttdeig med hvitløkspulver i var en hit på utstillingen i fjor høst, ikke bare på min men på endel andre hunder også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...