Gå til innhold
Hundesonen.no

Pass av Geo


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg skal reise bort en uke i overgangen september/oktober. Jeg drar tidlig om morgenen den 25. september og kommer hjem litt utpå dagen den 2. oktober. Geo må være et sted disse dagene, og jeg har ikke helt funnet ut hvor ennå. Kennel er et brukbart alternativ, men hvis det er noen som vil passe ham hadde jo det kanskje vært litt hyggeligere for ham. :)

På den tiden er han sju måneder gammel, og en sju måneder gammel kelpie er ikke nødvendigvis en drøm å ha i hus. :P Han er en aktiv kar som bør få litt ordentlige turer (jeg er kresen nok til at jeg ikke vil at noen andre skal trene ham, verken lydighet eller spor, så det blir først og fremst tur han må få av aktivisering). Han er veldig avslappet i bilbur, så det er nok det beste alternativet når han skal være alene et fremmed sted hos fremmede folk.

Han er veldig artig, men krevende, og jeg vil ikke la "hvem som helst" passe ham. Jeg setter han heller på kennel enn å plassere han hos noen som opplever det som bare slit å ha han hos seg. Men er det noen som for eksempel er nysgjerrig på kelpien og ikke ser mørkt på å ha en unghund i hus noen dager, kan jo det være et alternativ.

Skriv her eller ta kontakt på PM, så kan vi snakkes mer om hvilke rutiner han har, hvordan han er også videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumping hjelper! :D

Kråkstad hadde jo vært veldig greit, hvis matmor til Noah og Hermine er enig med hundene sine i at Geo-besøk er kult. Det er hakket mer futt i han her enn i Tinka, men til gjengjeld er han ikke like sjuk etter mat, og han setter faktisk pris på kroppskontakt. :lol: Vi kunne kanskje gått en tur/møttes en dag så vi får sett at bikkjene faktisk fungerer sånn noenlunde sammen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Bumping hjelper! :D

Kråkstad hadde jo vært veldig greit, hvis matmor til Noah og Hermine er enig med hundene sine i at Geo-besøk er kult. Det er hakket mer futt i han her enn i Tinka, men til gjengjeld er han ikke like sjuk etter mat, og han setter faktisk pris på kroppskontakt. :lol: Vi kunne kanskje gått en tur/møttes en dag så vi får sett at bikkjene faktisk fungerer sånn noenlunde sammen? :)

Bumping hjelper alltid - hilsen Noah.

Geo er hjertlig velkommen hit :), og vi kan godt møtes en dag og tutle en tur - men jeg tror ikke det er noe problem i forhold til å fungere sammen. Må bare sørge for at Noah har noe i munnen når han løper løs, ellers er han i bånd - det ene og alene fordi han lett kan bli litt voldsom i all sin begeistring, og han vet jo ikke selv at han er 30 kilo. Inne er det ikke noe problem - poden her er rund i kantene og går overens med absolutt alt og låner gjerne bort sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Så bra! Alt ordner seg, det liker vi. Jeg har litt sporadiske planer utover, men det er bare å si fra om du har ledig tid en ettermiddag/kveld eller helgedag, så kan du få både testet kameraet på kenguruen og i det hele tatt. :)

Det skal jeg gjøre - er opptatt i morra og torsdag, men kanskje til helgen om været er ok? Om kameraet funker på kelpie så er det antagelig bra nok tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre - er opptatt i morra og torsdag, men kanskje til helgen om været er ok? Om kameraet funker på kelpie så er det antagelig bra nok tenker jeg :)

Ja du vet hva som følger med DeepEyes kelpie pass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ja du vet hva som følger med DeepEyes kelpie pass :P

Jeg antar "oppstillingsbilder" *ler*

Det er jo sikkert kjempelett - sånne kelpieting står jo ikke så mye i ro.

Ingvild - det er meldt ok vær på lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar "oppstillingsbilder" *ler*

Det er jo sikkert kjempelett - sånne kelpieting står jo ikke så mye i ro.

Ingvild - det er meldt ok vær på lørdag

Men da kan vi møtes på lørdag, da! :) Tidspunkt er samme for meg, men gjerne et sted som ikke er helt håpløst å komme seg til til fots/kollektivt. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men da kan vi møtes på lørdag, da! :) Tidspunkt er samme for meg, men gjerne et sted som ikke er helt håpløst å komme seg til til fots/kollektivt. Forslag?

Planteforsk? Der har de en fin hage man kan gå i. Jeg tror det er planteforsk i alle fall - rett over rundkjøringa fra der du bodde før - opp bakken og til venstre og så første venstre når hekken slutter. Jeg kan sikkert plukke deg opp om du har langt å gå derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planteforsk? Der har de en fin hage man kan gå i. Jeg tror det er planteforsk i alle fall - rett over rundkjøringa fra der du bodde før - opp bakken og til venstre og så første venstre når hekken slutter. Jeg kan sikkert plukke deg opp om du har langt å gå derfra.

Har bare flyttet et par hundre meter fra der jeg bodde før, så langt er det ikke. ;) Men jeg har aldri gått i den hagen, så er ikke hundre prosent sikker på hvor det blir. Du kjører forbi kirka, og så første til venstre etter den? Der veien som du tar av til går ned en litt bratt bakke (etter Ås-standard, riktignok)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har bare flyttet et par hundre meter fra der jeg bodde før, så langt er det ikke. ;) Men jeg har aldri gått i den hagen, så er ikke hundre prosent sikker på hvor det blir. Du kjører forbi kirka, og så første til venstre etter den? Der veien som du tar av til går ned en litt bratt bakke (etter Ås-standard, riktignok)?

Du skal opp mot kirka - men du skal til venstre før kirka vel - der veien går mot Årungen. Men som sagt - jeg kan plukke deg opp nedi rundkjøringa eller noe jeg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ja det er kanskje greiest det, så slipper jeg å rote meg bort. :P Klokka når?

Næææ - ellevetida om det ikke styrtregner? Om jeg plukker det opp på parkeringa ved rundkjøringa sånn ca. da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...