Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemor reddet ut valpene sine fra brennende hus


tm100008
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det er fasinerende at vi mennesker blir like overasket hver gang det dokumenteres at andre dyr har like sterkt morsinnstinkt som vår egen rase...

Art, ikke rase. :P Forskjellige hunderaser, forskjellige dyrearter. Raser er en oppdeling innenfor samme art.

Men ja. Altså. Alturistisk adferd - eller selvoppofrende adferd der man setter andres liv foran sitt eget - er ikke like vanlig i andre arter som det er i vår egen, fordi iblant lønner det seg evolusjonsmessig å etterlate andre og heller prøve på nytt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fasinerende at vi mennesker blir like overasket hver gang det dokumenteres at andre dyr har like sterkt morsinnstinkt som vår egen rase...

Som tinkie sier så er det ikke alle som ofrer seg selv for og redde avkommene, utover det så synes ikke jeg det er rart over hodet, jeg for min del synes denne saken er litt søt fordi hunden ikke bare får valpene ut, men faktisk legger de på brannbilen. Det kan selvfølgelig være helt tilfeldig, men alikevell en søt historie :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tinkie sier så er det ikke alle som ofrer seg selv for og redde avkommene, utover det så synes ikke jeg det er rart over hodet, jeg for min del synes denne saken er litt søt fordi hunden ikke bare får valpene ut, men faktisk legger de på brannbilen. Det kan selvfølgelig være helt tilfeldig, men alikevell en søt historie :)

DET er jeg helt enig i - bildet av at hun legger den siste oppi brannbilen var jo kjempeskjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...