WheatenMali Skrevet 12. August 2012 Rapporter Share Skrevet 12. August 2012 Jeg skal kjøpe meg bil, og har lyst å ha med bilen på skolen når jeg starter der, slik at jeg kan lufte hundene i pausene. Men da må det jo være litt forsvarlig? Går utifra at det finnes varmevifte som går på batterier som jeg kan sette inn når det er kaldt? Men finnes det air con som man kan sette inn når det er varmt? En vifte føler jeg ikke vil hjelpe nok om det er skikkelig varmt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 12. August 2012 Rapporter Share Skrevet 12. August 2012 Parker bilen i skyggen, ha krok på bakdøra så det blir en glippe for luft, ha alle vinduer litt nede (du får bl.annet kjøpt gitter du kan sette i vinduet) , vifte på burene osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 12. August 2012 Rapporter Share Skrevet 12. August 2012 Jeg skal kjøpe meg bil, og har lyst å ha med bilen på skolen når jeg starter der, slik at jeg kan lufte hundene i pausene. Men da må det jo være litt forsvarlig? Går utifra at det finnes varmevifte som går på batterier som jeg kan sette inn når det er kaldt? Men finnes det air con som man kan sette inn når det er varmt? En vifte føler jeg ikke vil hjelpe nok om det er skikkelig varmt.. Ja det finnes, men vet ikke hvor du kan få tak i en eller hva de koster. Men kjenner noen som har dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 12. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. August 2012 Anetteh: jeg vet ikke om jeg hadde greid å roe meg helt med det, tenk om jeg tenkte feil og bilen plutselig står i sola liksom Kanskje med en kraftigere vifte enn de små blå fra dyrebutikken, føler ikke de hjelper stort.. Får stikke innom en biltema eller en elektrisk butikk (?) og høre om de vet om noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 12. August 2012 Rapporter Share Skrevet 12. August 2012 + sånn silver mesh ting kan du ha over bilen også. men ja sola flytter på seg iløpet av dagen, men noen steder er jo mer skyggefulle enn andre ol. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 12. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. August 2012 sånn silver greie var lurt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 12. August 2012 Rapporter Share Skrevet 12. August 2012 Mener det er enten audi eller bmv som har solcellepanel i taket på bilen, slik at airconditionen virker selv om bilen er parkert. Silver mesh virker bra, men er best dersom du legger det på før bilen blir varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 12. August 2012 Rapporter Share Skrevet 12. August 2012 Silver shade mesh, krok til bakluka og vinduer på gløtt, da skulle hunden berge uansett sol eller skygge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 12. August 2012 Rapporter Share Skrevet 12. August 2012 (endret) Webasto For de som ønsker bruke mer penger på klima enn bil. For personbil ser det fortsatt ut som det bare er varmesystemer. For oss andre dødelige er det vel tips som over som gjelder. Skal du kjøpe bil kan du se etter bil med webasto dieselaggreagt innstallert, endel biler leveres med det som tilbehør i form av ekstrautstyr. Koster litt. Kjøper du Volvo 2012 får du styrt den fra iphone. Ellers om du har tilgang på strøm, 220V typisk til motorvarmer e.l. der du parkerer så er det jo greit, hive inn en kupevarmer og ei vifte som virker på sommeren. Endret 12. August 2012 av Kåre Lise Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts