Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Canon multiprinter, MF8040Cn


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

jeg får IKKE installert scanner delen til denne printeren. Gjort flere forsøk. Fulgt Canons veiledning via support (som ikke var spesielt hjelpsom!) men har ikke stresset med det siden jeg ikke egentlig har hatt bruk for printeren før nå!

problemet er at medfølgende CDROM ikke kan benyttes, den funker ikke på Windows7. Driveren jeg har fått link til sier dette i readme fila:

3. System Requirements

===================

The Canon UFRII LT XPS Printer Driver can be used in the following system environments:

  • Software
    • Microsoft Windows Vista post Service Pack 1
    • Microsoft Windows Server 2008

  • Computer
    • Any computer which runs the above operating system software properly

  • Hard Disk Space
    • Minimum 100MB (500MB recommended)

  • Supported Devices
    • MF8350
    • MF8330
    • MF8050
    • MF8030

Note

  • Note that the amount of required hard disk space may differ greatly depending on the number of printer model drivers you are installing.
  • You cannot install this printer driver in a computer that uses an operating system other than those listed above.
  • To use this printer driver, the printer's firmware must be updated to the newest version. For details, contact the support center.

og her er jo hverken Windows7 eller MF8040 listet????

printeren funker altså, men IKKE scanner delen.

Canon ScanGear sier :"A supported scanner is not installed"

så hvordan hulitten får jeg tak i den rette driveren???

finner den ikke på Canons sider heller.

Det står også at for å installere enheten skal jeg velge "har disk", men finner jo ikke igjen noen driver med navnet det sies at denne driveren skal ha.

Arrgh!

Hater PC'r når de ikke vil samarbeide.

Så nå håper jeg noen kloke soniser har noen kloke ideer.

Jeg har ALDRI hatt halvparten av så mye trøbbel med å få noe som helst installert. Ikke engang programmer som ikke skal fungere på Windows7 har bydd på denne mengden problemer å til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva du kan gjøre, men kan fortelle hva slags problem jeg hadde. Tok med meg en Canon scanner fra jobb som skulle lastes, men ikke F om jeg fikk maskinen til å "finne" den. Der var årsaken at jeg hadde 64 bits operatisystem, mens det måtte være 32 bits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva du kan gjøre, men kan fortelle hva slags problem jeg hadde. Tok med meg en Canon scanner fra jobb som skulle lastes, men ikke F om jeg fikk maskinen til å "finne" den. Der var årsaken at jeg hadde 64 bits operatisystem, mens det måtte være 32 bits.

Vet at min skal fungere på 64-bits (som jeg har). Bare ikke driveren som fulgte med, dermed har det blitt bare kluss for å finne en som funker virker det som. Sukk...

skal prøve driveren på linken til Snusken igjen i morgen. Så får vi se hva som skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...