Gå til innhold
Hundesonen.no

En god hjemmeside

Guest Vicky

Recommended Posts

Skrevet

Hva bør en god hjemmeside inneholde? Hva er viktig å ta med? Hva syns dere er interessant å lese om?

Skrevet

Dette lurer jeg litt på også.. Syns jeg trenger litt mer på siden min. Men jeg kan jo skrive litt hva jeg syns er fint å ha med!

-Info om hunden, gjerne bilder av mor og far, en egen side som sier litt om bare hunden og hvordan den er liksom.

- Om eieren, fint å bli litt kjent med denne også

- Bilder!!

- Gjerne film om det er mulig

- Stamtavle med bilder, det er morro å se

- Også om rasen, stell osv

Kommer ikke på så mye mer i og med at jeg sliter med det samme selv, hehe.

Skrevet

Ok :) takk for listen! Fint å vite hva folk syns er interessant å se på liksom.... andre som har forslag?

Skrevet

IW har jo nevnt det meste. kriterier og resultater fra utstillinger LP osv er jo også kjekt og ha med, om du driver med det (og det gjør du jo :D)

om noen av hundene i stamtavlen har hevdet seg ekstra i noe, er jo også det gøy og få med. der har jo du astrid, lizzard :D

synns også det er kjekt og kunne lese litt om hvordan hunden blir trent osv. selv om vi på hundesonen vet det når det gjelder hverandre, mewn det etr jo ikke bare vi som besøker sidene :P

Skrevet

Bilder syns jeg er artig. Masse bilder. Men med forskjellige album så man holder orden på hva man har sett, også syns jeg personlig at det er greiest å bare trykke på en link også kommer alle bildene i det albumet på en side - sånn som jeg har gjort det. Men det er det sikkert forskjellige meninger om.

Også syns jeg det er greit med en side om eiern(e) til hunden. Og en side om hunden selvsagt, hvor det står litt om hvordan den er og hva den liker osv. Syns også det er artig å lese hvilke kommandoer/øvelser hunden kan.

Også litt praktisk om rasen - hvordan den er, hva som er positivt, hva som er negativt, kort bakgrunnshistorie osv. Jeg syns i alle fall ikke det er interessant når rasestandarden er limt inn - den kan man jo finne på nkk.no.

Skrevet

Bilder bilder bilder!!!

Info om både deg og hunden

Info om hva dere trener og bilder

Bilder av vennene til hunden syntes jeg er gøy.

Stammen til hunden og evt bilder av familien

Osv osv...

Skrevet
Hva bør en god hjemmeside inneholde? Hva er viktig å ta med? Hva syns dere er interessant å lese om?

Er det en hjemmeside om deg eller Vicky.? Sikkert begge.?

Synes det er fint å dele opp så man har dedikert en egen side for hunden & en egen sider for seg selv...

Om deg så vil jo allefall jeg høre om hobbyene dine, interessene dine hvasom opptar deg mest for tiden osv... Å Bilder & Fakta om deg såklart. (men husk å tenke på at du ikke må legge ut for mye info heller da, internett er ikke et trygt sted... :evil: )

Om vicky så er jo det meste nevnt... Bilder Bilder Bilder..... :D

Skrevet

Oi!!! Så masse gode tips og forslag!! :D

Tusen takk folkens! dere er til stor hjelp

Skrevet

De meste er nevnt over, men et par ting har jeg lyst å legge til.

Om det er snakk om hjemmeside til en kennel og/eller avlshund, så ha med resultater på avkom/oppdrett. Også de dårige resultatene, eks om søsken/avkom har HD, strøket en mentaltest etc.

Ang masse bilder. Husk at ikke alle sitter med nye maskiner og bredbånd. Tenk på at folk med bare vanlig modem også skal kunne se på sidene uten at de tar alt for lang tid å laste ned.

Tenk litt på kvaliteten på bildene også. At ikke du putter ut en haug med bilder i dårlig kvalitet. Eller mange like bilder.

Pass på at siden fungerer i fler nettlesere enn bare Explorer, selv om IE dominerer enda, bruker fler og fler Firefox og Opera eks. Og helst i flere oppløsninger også.

Ellers forsvinner jeg selv fort ut av sidene om det er veldig sterke farger, dårlig kontrast mellom bakgrunn og tekst, bakgrunnsmusikk og for mye som beveger seg av diverse animasjoner... (Kommer jo litt an på innholdet...).

Ja. Dagbok :-) Det er alltid moro å lese.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...