Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp, så fort som mulig!


TuvaEster
 Share

Recommended Posts

Jeg endelig bestemt meg for åssen rase jeg skal ha, en engelsk cocker spaniel?

Jeg har sett overalt på nettet etter sjokoladebrune valper (helst tispe), men har ikke funnet noe...

Så jeg lurte på om det er noen som vet om noen som har fått sjokoladebrune valper? (Det haster veldig...)

Takk på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke stresse med hundekjøp, og selv om jeg kan forstå at man vil ha en spesiell farge o.l. så må du huske på og legge mere vekt på helse og gemytt. De sjokoladebrune tror jeg er ganske sjeldne, så om du vil ha sjokoladebrun tispe som i tilegg er etter sunne og friske foreldre så kan det ta litt tid før du finner det. Men det og ha mindre risiko for sykdom eller dårlig gemytt er absolutt verdt ventinga.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endelig bestemt meg for åssen rase jeg skal ha, en engelsk cocker spanielðŸ¶

Jeg har sett overalt på nettet etter sjokoladebrune valper (helst tispe), men har ikke funnet noe...

Så jeg lurte på om det er noen som vet om noen som har fått sjokoladebrune valper? (Det haster veldig...)

Takk på forhånd😊

Jeg kan love deg at selv om fargen tiltrekker deg nå, så vil du ikke bry deg om det ett år frem i tid. Og om personlighet og helse viser seg å være å være pyton, så kommer aldri fargen til å klare å veie opp for det.

Cockere har vel litt ymse gemytt, så let vel og lenge etter de rette linjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld (eller bør jeg si for hundens skyld), ta det med ro. Det haster ikke!

Du kan ikke forvente å finne drømmehunden, bare fordi du har et bilde av den i hodet. Det er ikke nok å ønske seg ditt og datt, du må vite litt om hva du faktisk ser etter. Hva som er nødvendig, hva som er sunt. Skaff deg informasjon om rasen, helse, linjer. Skaff deg et grunnlag før du i det hele tatt tenker på å gjøre drømmen om hund til realitet. Gi det litt tid, og jeg kan love deg at det vil betale seg!

Hvis fargen er så viktig for deg, vær forberedt på å måtte vente enda lenger.

Og bare et lite tips: Du burde kanskje tenke litt mer på hvordan du fremstår. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri ville solgt noen som kalte innkjøpet en hastesak.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det "hastet" litt for meg også da jeg skulle ha cocker. Det endte med en fryktaggressiv, usikker hund. Han liker ikke fremmede mennesker eller hunder. Så et lite tips, ta den tiden du trenger på finne riktig oppdretter og kull, så kanskje du unngår det teite gemyttet til en del cockere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...