Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket kjønn?


TuvaEster
 Share

Recommended Posts

Det er mye enklere med to tisper enn en av hver, selv om det siste kan gå veldig greit det også. Min hanne er ikke interessert i tispen min når hun løper, men likevel må jeg jo passe på hele tiden, og det betyr en god del planlegging og logistikk. Jeg vet at andre som har en av hver er veldig plaget med stresset hannhund, som kanskje uler, maser, vokter tispen og ikke vil spise. Men hvis du absolutt vil ha en hanne denne gangen, så er det altså ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg er på utkikk etter en sjokoladebrun engelsk cocker spaniel, men vet ikke åssen kjønn jeg skal ha... Jeg har en engelsk springer spaniel tispe fra før av og vet ikke hva slags kjønn det er lurest å få da... Jeg hadde satt pris på hjelp:)

Jeg har to yorkshire terriere,den ene er hann (den eldste) og den andre er ei tispe.

For oss går det greit med en av hvert kjønn iom. at hannen var kastrert lenge før tispa kom. Hadde personlig ikke hatt en av hvert kjønn om hannen ikke var kastrert før tispen kom i hus.

Lykke til med valg av hund!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to tisper. Hadde virkelig trodd det kom til å oppstå problemer fordi eldstemann tidvis er en skikkelig bitch mot andre tisper, men veldig grei med hanner. Men det har gått over all forventning, og de er perlevenner med gjensidig respekt for hverandre enn så lenge i alle fall. Så jeg angrer overhode ikke. Hadde jeg hatt hannhund tror jeg at begge hadde blitt slitne, for Chessea (eldst) er en skikkelig tøyte ved løpetid :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...