Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp, jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere bjeffingen.


soaugh
 Share

Recommended Posts

Hei!

Hunden min har i det siste blitt veldig høglytt og bjeffete og jeg blir usikker på hvordan jeg skal håndtere det...

Inne i huset er det ofte hun bjeffer tydelig for å få kontakt med oss, dette bjeffingen har vi til nå bare prøvd å ignorere ut. Men, hun holder på veldig lenge og jeg føler hyppigheten på "anfallene" ikke avtar.

Vurderer å ha båndet henge på henne inne og heller ta en timeout.

God eller dårlig idé?

Hun har også en tendens til å vokte huset. Knurrer og boffer (på ingen måte aggressiv) men usikker?

Hvis hun står i båndet sitt ute og jeg foreksempel går inn i garasjen eller gjør noe som er utenfor området hvor hun kan nå meg begynner bjeffingen. Muligens fordi hun vil være med meg? Disse tilfellene syntes jeg er vanskelige, for hun gir seg med bjeffingen i det øyeblikket jeg går mot henne. Og jeg bør vel ikke straffe henne med å sette henne inn da? Straffe en hund med timeout som bare vil være med meg og i tillegg ga seg med bjeffingen for 10 sekunder siden føles i såfall for meg veldig merkelig og ubehagelig.

Jeg har ikke lyst til å trekke noen konklusjoner, for jeg vil ha deres hjelp og synspunkter. Men jeg syntes hunden min virker usikker/stresset i mange situasjoner. Dette plager meg vedlig, for jeg har virkelig gjort alt jeg kan for å sosialisere henne og brukt så mye tid jeg kan på henne. Blir veldig rådvill og fortvilet. Kanskje hun har fått for mye oppmerksomhet slik at de gangene hun ikke får det blir hun usikker? Kanskje opptrer jeg feil i de situasjonene hun er usikker også?

Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...