Gå til innhold
Hundesonen.no

Lage godbiter selv? Dele oppskrifter og erfaring :)


ida
 Share

Recommended Posts

Som nevnt i An, har jeg i det siste eksperimentert med å lage hundegodbiter selv. Det jeg har funnet ut så langt, er at alt av våtfôr lar seg steke til kruspebiter, bare man kjevler det tynt nok. Det går med litt mel, eller tilsetter jeg ingenting. Dessuten ruter jeg opp platen med f.eks kjevlet v&h med pizzadeleren.

Kyllingfilêt deler jeg opp i supertynne småbiter. Veldig populært, sikkert ganske sunt, men det blir dyrt i lengden.

Akkurat nå har jeg et brett med fliser av grillpølser i ovnen. Ser ut til å funke fint.

Selvfølgelig kan iallfall pølser gis uten å gjøre annet enn å dele opp, men det er litt moro å se hva jeg kan få til å bli holdbare godbiter.

Alt stekes på 125 - 150 grader i en evighet. Skrur ned til 100 siste halvtimen, eller så.

Hundene hiver seg over alt jeg lager og Fibi er kronisk komfyrvakt. Ganske kjekt å hive utover en haug med V&H godbiter i lyngen og vite at det sannsynligvis er mer næring i det enn i f.eks Frolic. Billig er det også :)

Noen andre med hjemmelagde godbiterfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har bare brukt lever i skiver og tørket det i ovnen på 40-50 grader.Klipper så opp i ønsket størrelse. Putter på norgesglass. Hunden digger det så mye at jeg måtte bytte glasset dem lå i når dem var ferdige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare brukt lever i skiver og tørket det i ovnen på 40-50 grader.Klipper så opp i ønsket størrelse. Putter på norgesglass. Hunden digger det så mye at jeg måtte bytte glasset dem lå i når dem var ferdige

Hvor lenge står de i ovene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hvor lenge står de i ovene?

VArierer med tykkelsen jeg bruker vifa og dem står ca ti timer og mer emn det, luker ikke. Vil du ha ned tiden så skru opp varmen og da kommer lukta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk å lete opp den tråden til Mari, siden jeg har halser i fryseren nå, så skal prøve det. Har nemlig en her som ikke er SÅ gira på godbiter, men han digger kjøtt, så det må jo bli bedre enn Frolic som han gjerne SPYTTER ut igjen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får prøve igjen. Bare syntes det virket vanskelig å komme gjennom beinet i midten. Ser jo for meg det må ta mye kortere tid om jeg klare å gjøre som du sa! :)

Dessuten...valpekurset begynner på onsdag og foreløpig er han ikke så interessert i godbiter, så dette MÅ funke! :P

Forresten, en ting. Teller det som varmebehandling av bein når man behandler dem i ovnen? Tenker på halsene. Er i ferd med å putte dem i ovnen nå, men vil ikke ta noen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...