Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannregulering


Recommended Posts

Jeg satt å leste på nettet i går kveld, og kom over en blogg hvor en skrev at han hadde fått tannregulering til hunden sin siden bittet ikke var korrekt.

Jeg har hørt litt om det før, men er egentlig ganske nysgjerrig på hvordan det funker.

Er det dyrt?

Plager det hunden? Er det vondt?

Hvordan tar du den av og på? Må hunden i narkose? Eller kan du ta den av og på selv?

Hvem gjør det? Dyrleger eller tannleger for hund?

Hvordan fungerer det for folk som trener IPO for eksempel, kan hunden trene c-arbeid med reguleringen på?

Kan du gå på en utstilling med regulering på?

Har aldri hatt regulering selv heller, så jeg er ganske "grønn".

Noen med erfaring eller som vet litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare på mange av spørsmålene, men jeg kan hvertfall svare på noe siden jeg hadde regulering selv da jeg var 15-18 ca.

Ville ikke satt det på en hund, det gjør VONDT når den strammes. Du kan jo tenke deg at man må fysisk flytte på tenner og røtter laaangsomt over lang tid for å endre posisjonen og deretter få dem til å bli der. Unødvendig ubehag jeg ikke ville påført hunden hvertfall! Dessuten føles det jo i veien for leppene og når man spiser. I starten eller om klossene flyttes på så får man av og til gnagsår på innsiden av munnen. Kan hende hunderegulering festes annerledes (jeg vet ikke), men tar bare utgangspunkt i vanlig regulering.

For meg er regulering til hund for hysteriske folk som trenger perfekt bitt på hunden av en eller annen grunn.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...