Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Han er jo blitt kjønnsmoden nå, så jeg ser han er litt usikker faktisk med andre hannhunder. Møter vi dem på tur så bryr han seg ingenting om de ikke bryr seg om ham. Men om de står å bjeffer mot ham, eller kommer løpende bort så reiser han bust og står litt stiv. Vet liksom ikke helt hva han skal gjøre ser det ut som. Så jeg lar ham ikke hilse på fremmede hanner akuratt nå, han har flere hannhunder han kjenner som han elsker og leke med, og de har han ikke endret seg over i det hele tatt faktisk.

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oscar har blitt 10 måneder gammel nå. Hormonene har begynt å suse sammen med litt spøkelsesalder. Så han er ikke helt med om dagene, men god som alltid da hehe. Til slutt en

For tiden trener vi lydighet, lydighet og enda mer lydighet hehe. Han er inne i en veldig ivrig periode , kommer vi på klubben eller vår faste treningsplass så bare står han å kikker som han sier 'ja

Fikk AD resultatene idag, ble en A

Skrevet

Han er så flott, elsker bildene av ham i arbeid :D Hvis han er 75 nå, så kommer det vel i hvert fall 10-15 kg til med tiden, bare i muskelmasse. Synes det ser ut som han er i kjempeform, spør du meg. Veltrent og vakker :D

• Like 1
Skrevet

Håper virkelig ikke han blir 100kg hehe, det tviler jeg sterkt på så slank jeg holder ham. Men folk tipper han vil ende på godt over 80 kg som voksen. Han er bare 16 mnd nå så enda ikke lagt seg ut. Men han er ganske stor av type så kanskje han ender på 90.

• 4 weeks later...
Skrevet

Oscar syns agillity er veldig artig, men måtte le litt når han for første gang skulle prøve den her..han bare løfta litt på beina og gikk igjennom hehe.

577900_10151250246840771_1271935038_n_zp

• Like 5
Skrevet

Jeg synes det er litt fint å se at folk med store hunder holder dem slanke og sunne i oppveksten. Det er ikke vits i å overbelaste en kropp i vekst. Har holdt begge gutta mine slanke og har høstet skryt av vet.en for det :) Obelix var litt "spjæling" i oppveksten, samme med Tyson, men nå som de er voksne er de fortsatt slanke, men ikke ribben- slanke. Slet faktisk litt med å få gutta til å legge seg ut litt. De har alltid fårr fòr av god kvalitet, men har vært litt vanskelige å matveien...

Han er kjempefin, Sanktisen din! :D

• Like 1
Skrevet
Oscar syns agillity er veldig artig, men måtte le litt når han for første gang skulle prøve den her..han bare løfta litt på beina og gikk igjennom hehe.

577900_10151250246840771_1271935038_n_zp

Litt ekstra nytte av de fine beina skal han jo ha,hoppe kan noen andre gjøre :D .

• Like 1
  • 2 weeks later...
Skrevet

De siste kveldene har vi tilbrakt oppe på stallen. Oscar elsker å være der, kan løpe fritt rundt som han vil å herje i snøen.

Image1-19_zps8286b39b.jpg

DSC_41412_zps5ec306c3.jpg

DSC_41232_zps6ee9111f.jpg

DSC_40822_zps50d67080.jpg

DSC_37962_zpscf357d1b.jpg

DSC_37502_zps61d4c83a.jpg

DSC_37232_zps178ee408.jpg

DSC_36782_zpsc575461e.jpg

DSC_36582_zps408336d3.jpg

DSC_36472_zpscaaa1818.jpg

DSC_36272_zps2fa030c5.jpg

DSC_36192_zpsfb96571e.jpg

DSC_35832_zps9d4c1fcc.jpg

DSC_35522_zpse25aab18.jpg

DSC_35312_zpseafbc8bd.jpg

DSC_35252_zps51e1f1ab.jpg

• Like 4

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...