Gå til innhold
Hundesonen.no

IPad eller samsung?


Baby
 Share

Recommended Posts

Hva er best? Har hatt iphone og har nå Android nå, og er definitivt mer fornøyd med Android. Apple har endel begrensninger har jeg sett flere skrive, hva slags begrensninger er det snakk om?

IPad koster 3790 og samsung 4500, er samsung bedre så det er verdt de hundrelappene ekstra? Hva er bedre? Fordeler og ulemper med begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har galaxytab og liker den veldig godt :) Har android telefon også. Hr ikke hatt apple så kan ikke sammenligne noe. Ang pris så kan du spare en del om du kjøper med abonemang. 3g er forresten også veldig greit og ha på pad'en og løfter den enda et hakk over bærbar pc :)

Edit: Det er god batteritid. Lurer på om det står 16 timer, men kommer jo litt an på hva man bruker den til. Om jeg bare leser litt ebok nå og da så kan jeg fint gå en uke uten og lade, mens med mye bruk, spilling, facebook sonen og lesing hele dagen så holder den en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

definitivt apple! Android er så utrolig tungvindt og komplisert at det er til å bli kvalm av :/ Hadde Sony Ericsson experia før jeg fikk iphone, og er helt klart mer fornøyd med iphonen! Myyye flere apps du kan laste ned, og du kan også jailbreake (hacke) dem slik at du kan få det helt slik som du selv ønsker. Mye lettere og bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

definitivt apple! Android er så utrolig tungvindt og komplisert at det er til å bli kvalm av :/ Hadde Sony Ericsson experia før jeg fikk iphone, og er helt klart mer fornøyd med iphonen! Myyye flere apps du kan laste ned, og du kan også jailbreake (hacke) dem slik at du kan få det helt slik som du selv ønsker. Mye lettere og bedre :D

Først og fremst...Apple er super enkelt og super logisk, men ikke fullt så standaristert som apple.

nr 2: Det er like mange apps du kan laste ned, forskjellen er bare at hos Android er de fleste appene gratis ;)

og nr 3: Med en Android tlf så trenger man ikke hacke tlf sin...det er uendelige muligheter! du kan forandre akkurat som du vil ha det, og det er helt enkelt og lovlig...Apple har alt standarisert og fastsatt uten forandringsmuligheter...

;) Android rocks

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så tror jeg ikke det ene er bedre enn det andre, men at det er en smakssak.

Samboer har iPad og fikk nå en Galaxy-tab til jobbruk, og begge har inntrykket av at Pad'en er lettere, men det er nok rett og slett fordi det er det man er vant til.

Jeg har jo hatt Mac siden starten av 2007 eller noe, og har riktignok ikke hatt det på noen år fordi den har vært død (feilinnstallert harddisk) men har aldri vært så glad i en telefon før jeg fikk iPhonen :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så tror jeg ikke det ene er bedre enn det andre, men at det er en smakssak.

Samboer har iPad og fikk nå en Galaxy-tab til jobbruk, og begge har inntrykket av at Pad'en er lettere, men det er nok rett og slett fordi det er det man er vant til.

Veldig sant! Er egentlig vanskelig å anbefale noe, da det går så veldig på personlig preferanser :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med iPaden, men jeg har iPhone også, da og er vant til den. Tipper det er en vanesak.

Samboeren min fikk også en sånn samsung-greie på jobb til å bruke på jobb og den hadde visst mange begrensninger (som at de visstnok måtte bruke gjestenettverket på kontoret og dermed ikke fikk tilgang til serverene de trengte tilgang til for å kunne bruke den til jobbting). Samboer driver og setter seg inn i den men kommer til stadighet tilbake til at han best liker iPaden, selv om han innerst inne egentlig er en sånn dataperson som ikke liker Apple-produkter (et eller annet med å ikke være fri til å gjøre som man vil og måtte bruke deres formater osv.)... Mens jeg, jeg er sånn som liker Apple-produkter fordi de er enkle å bruke og pene å se på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant! Er egentlig vanskelig å anbefale noe, da det går så veldig på personlig preferanser :)

Enig, tror egentlig begge to er veldig bra, men gir forskjellig ting. iPad er mer limitert, men svært kompatibelt med alt annen innen Apple, du kan bl.a. lett "slenge" bildene opp på TV'en via AppleTV, men det skal sies at Samsung vel har kommet med en sånn Smart-TV om jeg ikke tar feil.

Mens Galaxy Tab er mer variert, og etter hva jeg forstår har den mer muligheter enn Pad'en. Så i trådstarters tilfelle som trives best med Android etter å ha hatt iPhone så vil jeg tro at Galaxy Tab kanskje er det naturlige valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker man apple, har man iphone, har man mac, så passer ipad rett inn. Da er man vant til ta apple styrer alt. Så har du de som liker android, har android telefon, har android tablet osv. Også har du de som liker det beste fra begge leire dvs eier en mac og kjøper seg android telefon osv.

å sammenligne nettbrettene synes jeg bare er idiotisk så jeg synes slike tråder er tøv, i enden kommer det ned til ditt bruk og din preferanse. Jeg har selv en asus transformer pad med android, jeg kan like så godt bruke en ipad MEN jeg føler android har flere valg, mer muligheter, flere apps. blant annet støtter den lettere flere formater, tilkobling av usb harddisk, jeg fant kodec på android market så jeg kunne spille av HD filmer osv. Ergo foretrekker jeg android tabletten. Selvom jeg klarer fint å bruke en ipad også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...