Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeeier er tidvis veldig sjarmerende


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Har selv brukt barnehageområder for å la hunden løpe ifra seg litt. Plukker jo da selvfølgelig opp om hunden må på do om vi er der..! Noe annet er respektløst og ekkelt... Ellers kan man jo gå på tur så hunden får gjort ifra seg før man går til slike steder.

Eeeeeller bare lage et lite inngjerdet område til bruk for hundeeiere...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Mange som gjør dette og mener det er helt greit skal en tro flere diskusjoner som har vært oppgjennom. Forkastelig spør du meg, håper han blir anmeldt. Har du ikke annet å gjøre med hunden så er det trist. Båndtvang eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har selv brukt barnehageområder for å la hunden løpe ifra seg litt. Plukker jo da selvfølgelig opp om hunden må på do om vi er der..! Noe annet er respektløst og ekkelt... Ellers kan man jo gå på tur så hunden får gjort ifra seg før man går til slike steder.

Eeeeeller bare lage et lite inngjerdet område til bruk for hundeeiere...

Hva gir deg generelt rett til å ta deg inn på privat eiendom, barnehage eller hva det måtte være for å bruke det til hundelufting? Og hvordan plukker du opp tiss?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt barnehageområder for å la hunden løpe ifra seg litt. Plukker jo da selvfølgelig opp om hunden må på do om vi er der..! Noe annet er respektløst og ekkelt... Ellers kan man jo gå på tur så hunden får gjort ifra seg før man går til slike steder.

Hva gir deg generelt rett til å ta deg inn på privat eiendom, barnehage eller hva det måtte være for å bruke det til hundelufting? Og hvordan plukker du opp tiss?

Jeg lurer på det samme som Snusken, hvordan plukker du opp tiss?

Men ja, det er respektløst og ekkelt. Unger leker der, da sier det seg selv at man ikke lar bikkjene bruke det som dass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gir deg generelt rett til å ta deg inn på privat eiendom, barnehage eller hva det måtte være for å bruke det til hundelufting? Og hvordan plukker du opp tiss?

Nei jeg gjør ikke det nå lenger, men jeg gjorde det. Og jeg gjorde det et par ganger. Hadde ingenting med båndtvangen å gjøre. Jeg ser ikke noe galt i det så lenge en har litt kontroll på hva dyret foretar seg når man er der. Tiss? Hva så? Skal ikke barna gå ute (utenom barnehagetid) heller da, fordi det kan være de tråkker i tiss? Eller andre ekle ting som ikke bare er forårsaket av dyr? Synes det blir litt hysteri. Selvfølgelig er det ekkelt om en hund tisser i sandkassa! Men ellers? Nei ikke så veldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nei jeg gjør ikke det nå lenger, men jeg gjorde det. Og jeg gjorde det et par ganger. Hadde ingenting med båndtvangen å gjøre. Jeg ser ikke noe galt i det så lenge en har litt kontroll på hva dyret foretar seg når man er der. Tiss? Hva så? Skal ikke barna gå ute (utenom barnehagetid) heller da, fordi det kan være de tråkker i tiss? Eller andre ekle ting som ikke bare er forårsaket av dyr? Synes det blir litt hysteri. Selvfølgelig er det ekkelt om en hund tisser i sandkassa! Men ellers? Nei ikke så veldig..

Du skriver jo selv at det er ekkelt! Og det er da en helt annen konsentrasjon om en eller flere lufter hundene på ett så lite område enn om f.eks 1000 gjør det i Nordmarka. Har du sett hvordan egen hage kan se ut på vinterstid etter diverse hundelufting så frister vel ikke akkurat det til å slippe løs ungene for å spise snø. Her har barnehagen sett seg nødt til å sette opp skilt: "Vi liker hunder men ikke i barnehagen" e.l. Hvorfor tror du de har måtte sette opp det? Jeg lever i hundetyranni nok som det er som om jeg ikke trenger idioter til å erte på seg alt av barnehagetanter og småbarnsforelde i tillegg, de utgjør faktisk en stor del av befolkningen. Og NEI, jeg har ikke barn selv og kunne gitt F, men det går an å vise litt respekt og sunn fornuft for det. Tross alt bra du ikke gjør det lenger da. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er enig i at det den mannen gjør er ekkelt. Men jeg synes også at det er litt hysterisk, selv om jeg forstår at de vil holde barnehagen ren. Og det synes jeg jo også at man burde gjøre. Jeg ville være ærlig å si at ja, jeg har faktisk brukt barnehage som lekegrind til bikkja. Og jeg er nok ikke den eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde tidligere var det hundeeiere med løse hunder hver kveld i den nærmeste barnehagen. Lite sjarmerende, absolutt. Jeg synes også det er en uting å la hundene sine leke på kirkegårdene. Det er lite hyggelig å se hunder leke på graver og se blomstene de pårørende har lagt ned blir knekte eller pissa på. Ikke sjeldent så jeg tidligere hunder løpe raptuss i full lek slik at blomstene føyk rundt dem. Flere hadde tilsynelatende også kirkegården som fast luftested for både lek og doturing mellom gravstøttende.

Det som er så merkelig er at når du i en rolig tone forteller dem at det er båndtvang hele året på alle gravplasser, så velger de aller fleste bare å ikke høre. Noen svarer frekt tilbake, og sier slikt som at de døde klager jo ikke. Når du påpeker at det ligger mye omsorg bak blomstene som er satt der av levende mennesker, da blir du bare fnyst rett opp i ansiktet tilbake. Det er ved sånne stunder man bare må innse at selv idioter kan anskaffe seg hunder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nei jeg gjør ikke det nå lenger, men jeg gjorde det. Og jeg gjorde det et par ganger. Hadde ingenting med båndtvangen å gjøre. Jeg ser ikke noe galt i det så lenge en har litt kontroll på hva dyret foretar seg når man er der. Tiss? Hva så? Skal ikke barna gå ute (utenom barnehagetid) heller da, fordi det kan være de tråkker i tiss? Eller andre ekle ting som ikke bare er forårsaket av dyr? Synes det blir litt hysteri. Selvfølgelig er det ekkelt om en hund tisser i sandkassa! Men ellers? Nei ikke så veldig..

Seriøst?

Synes du det er greit at bikkjer pisser oppetter lekestativer som ungene henger i, sleiker og i det hele tatt? Hva slags holdning er det da? *klaske diger fisk i bakhuet på Pippin* Skjerpings! Det er IKKE ok å lufte bikkja i barnehager. Punktum - unger spiser jo på alt mulig, de tar på alt mulig og helt alvorlig - det er skikkelig uhygenisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

Synes du det er greit at bikkjer pisser oppetter lekestativer som ungene henger i, sleiker og i det hele tatt? Hva slags holdning er det da? *klaske diger fisk i bakhuet på Pippin* Skjerpings! Det er IKKE ok å lufte bikkja i barnehager. Punktum - unger spiser jo på alt mulig, de tar på alt mulig og helt alvorlig - det er skikkelig uhygenisk.

Ja klask en STOR en i bakhodet mitt.. Kanskje jeg kommer til fornuft! :lol:

Jeg sa ikke at det var greit at de pisser oppover lekestativ? Hvor skrev jeg det? Sleiker? På hva da? Gresset? FYSJ! For meg er det like "ille" å la familiehunden pisse i hagen hvor barna leker om sommeren, som i barnehagen. Hva er forskjellen? Piss, dritt og andre ekkelheter finnes da overalt? Skal man begrense det også da for å unngå at barn kommer borti slikt? Hva med mødre som lar bikkja sleike ungen på fingrene? ÆÆÆH! Nei, litt hysteri, men det er min tanke..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at det var greit at de pisser oppover lekestativ? Hvor skrev jeg det? Sleiker? På hva da? Gresset? FYSJ! For meg er det like "ille" å la familiehunden pisse i hagen hvor barna leker om sommeren, som i barnehagen. Hva er forskjellen? Piss, dritt og andre ekkelheter finnes da overalt? Skal man begrense det også da for å unngå at barn kommer borti slikt? Hva med mødre som lar bikkja sleike ungen på fingrene? ÆÆÆH! Nei, litt hysteri, men det er min tanke..!

Unger dytter både gress og grus i munn de, grus gjerne med spade. Normale barn/hunde-familier lar ikke hunden tisse der ungen leke, eller ungen leke der hunden tisser. For ja, man prøver å unngå at barn kommer bort i slikt som avføring og urin. Det har noe med hygiene å gjøre, ikke "hysteri", som du liker å kalle det.

Jeg er forøvrig så hysterisk at jeg ikke lar hunden min spise bæsj heller jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Forskjellen pippin er at folk flest og da gjerne de UTEN hund som er i flertall ( de med og forsåvidt som 2ne skriver over ) skal kunne og vil nok gjerne ha valget om de ønsker at barna dems skal vasse i møkka etter din hund. Det blir som at jeg sku la mine hunder bruke hagen til naboen som er barnefamilie uten hund som dass, og kalle de hysteriske når jeg får tilsnakk for at det ikke er passende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor sier jeg det er greit å la en hund pisse og drite ned hele barnehagen da? Ser ut som om dere synes jeg sier det, og det gjør jeg jo strengt tatt ikke, eller? Da er nok kanskje katter som driter i sandkassa et større problem enn en hund i ny og ned som får løpe litt før man går videre..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men hvor sier jeg det er greit å la en hund pisse og drite ned hele barnehagen da? Ser ut som om dere synes jeg sier det, og det gjør jeg jo strengt tatt ikke, eller? Da er nok kanskje katter som driter i sandkassa et større problem enn en hund i ny og ned som får løpe litt før man går videre..

Du trenger ikke si det, fordi det er det hunder gjør når de er ute.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...