Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mangen Kilo Vom og Hundemat


sjæfen
 Share

Recommended Posts

Hei! jeg har fått tilbud av en venn av meg som er selger av Vom og hundemat! det jeg lurer på!

Jeg har 2 stk schæfere som kun har brukt RC!

Hvor mangen kilo i mnd vil de bruke av VoH ? regner med prisene min venn gir meg, blir snillere etter jo mer jeg kjøper =) om det er noen som har ett ca svar ville jeg satt pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2% av voksenvekt er veiledende for vom og hundemat. 4% om det er valper. Mange ender et sted på 2-3% av voksenvekt som daglig inntak.

så basicly ta vekta på hver hund og finn ut 2% så finner du dagens rasjon og kan gange opp selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Som AnetteH over, jeg har 2 schäfere og de holder seg på ca 2%, han jeg har hatt lengst har hvertfall aldri vært over, heller rett under 2%'en da han fort blir lubben. :o Tispa som er ny her vet jeg ikke helt hvor ender opp men tipper jo noe det samme.

Rundt regna blir det ca 20kg pr.schäfer pr. mnd om du kutter ut kjeksen og gir alt vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk schæfere her å. Den ene er bitteliten og den andre er en stor kar. De får samme mengde for om dagen :P Hun fordi hun har ett høyt aktivitetsnivå og blir fort for tynn. Han får også en del mer enn han skal ha, men har ett jevnt over litt roligere syn på livet. I løpet av en dag går det unna 3 kg v&h pr dag. Gammelsch jeg hadde fikk knapt 1 kg pr dag. Så det er veldig individuelt har jeg erfart.

Så jeg hadde nok startet med hovedregelen og heller justert derfra :)

OT Snusken; du har glemt å fortelle meg at du brått har to hunder???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Tøys på dere! Jeg har da siste uka snakket i flertall, og jeg har skrevet i DIN tråd Margrete, leser du ikke dine egne tråder? :o Og jeg har vært på chaten og forhørt med om noe løpetidsgreier AnetteH! Så det så! Jeg kan da ikke no for at folk legger ut omplasseringsannonser og at jeg er bittelitt impulsiv. :innocent: Så nå snakket jeg akkurat med eieren og hu blir hvertfall her intill videre. Så søt litta tøs atte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøys på dere! Jeg har da siste uka snakket i flertall, og jeg har skrevet i DIN tråd Margrete, leser du ikke dine egne tråder? :o Og jeg har vært på chaten og forhørt med om noe løpetidsgreier AnetteH! Så det så! Jeg kan da ikke no for at folk legger ut omplasseringsannonser og at jeg er bittelitt impulsiv. :innocent: Så nå snakket jeg akkurat med eieren og hu blir hvertfall her intill videre. Så søt litta tøs atte. :)

altså jeg vet du har 2 :aww: men ikke hvordan det skjedde vel :frantics::P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøys på dere! Jeg har da siste uka snakket i flertall, og jeg har skrevet i DIN tråd Margrete, leser du ikke dine egne tråder? :o Og jeg har vært på chaten og forhørt med om noe løpetidsgreier AnetteH! Så det så! Jeg kan da ikke no for at folk legger ut omplasseringsannonser og at jeg er bittelitt impulsiv. :innocent: Så nå snakket jeg akkurat med eieren og hu blir hvertfall her intill videre. Så søt litta tøs atte. :)

Har da svart å jeg! Det er du som ikke følger opp :P Trodde du hadde besøkstispe jeg

Sorry sjæfen. Vi ødelegger tråden din vi :(

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

altså jeg vet du har 2 :aww: men ikke hvordan det skjedde vel :frantics::P

Har da svart å jeg! Det er du som ikke følger opp :P Trodde du hadde besøkstispe jeg

Sorry sjæfen. Vi ødelegger tråden din vi :(

:o

Men nå glemte jeg meg helt bort, jeg sku jo svare på åssen de dyra dine kan spise så mye Margrete?

Det kan være tispa her må ha mere faktisk, for jeg aner meg at hu er litt på vei ned. Men så er hun også ny på V&H-kjøret så jeg ser det an. Har jo god avtale og nok V&H her så de skal da få nok, det er sikkert. ;)

Står forresten en sekk kjeks her om noen vil ha.. Ingen av bikkjene vil ha den.. :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Den forige vorsteh min som var på ca 21 kg skulle nok hatt ca 1 kg, den vorsteh på 27 kg jeg har nå ca 600 gram om dagen. Dette er som vedlikeholdsdoser, dem skulle ha mer ved større aktivitet. Men ville tatt beregning ut fra det anbefalte som VOm og hundemat sier selv 2% av kropsvekt til voksen og 4% av kropsvekt til valp. Så neste bestilling ville jeg justert til det som bllir mest passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå glemte jeg meg helt bort, jeg sku jo svare på åssen de dyra dine kan spise så mye Margrete?

Skal vi se, jeg kutter opp maten og legger den i skåla. Setter ned skåla og vips er maten borte. Det er sikkert fordi de har ett fordøyelsessystem at det går fint :cool:

De er jo begge aktive dyr med mye fysisk fostring, det blir mye sykling og svømming på dem og det tar nok en del av kaloriene. Nå som Uta ikke får den type mosjon lenger, så må nok hun ned i formengde, noen har blitt bittelitt rund. Utenom det har jeg slettes ikke noen god forklaring på hvorfor mine må ha så mye mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...