Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte "ute på tur"?


Chris

Recommended Posts

Vi har to turer pr. dag, da ser jeg vekk fra "tisseturene" Nå har jeg en valp og ei voksen tispe. Den voksne har sterk HD, så det kommer alt ann på dagsformen hennes. Nå er jeg så heldig at vi har en badestrand ikke langt fra oss, og der kan hundene få boltre seg fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ca ein halv time, time på turene litt etter været å hunden hehe :mrgreen: har nettopp fått meg ny hund nå ein papillon han på 8 uker...så han trenger ikke så mye tur ennda egentlig men begynner snart å gå ut med han da, så han får lokte å venne seg til ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er dere ute? Grunnen til at jeg spør' date=' er at jeg av og til får inntrykk av at hundene er på tur 3-4 ganger hver dag, der hver ligger på 1-2 timer.[/quote']

Synes det var mye... forstår ikke hvordan de går ann, særlig ikke om man går på jobb og... lengden på tur er forskjellig, kommer alt ann på hvor vi går. det kan være fra en halv time til to timer, alt ettersom. Men de har og dager der de får "bare" en tur og... og eg går mest om dagen, er hjemmeværende. (og så er jeg mørkeredd!) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvarter om morgenen, 1-1,5 time på ettermidag og en halvtime om kvelden, mellom ni og ti :lol: Om kvelden jogger jeg ofte med han, og om jeg vet jeg skal det, så korter jeg ned ettermidagsturen litt :D

trening tar vi enten i et kvarter etter turene eller før. Har ikke faste treningstider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre-fire turer om dagen.

En på morgenen (åtte-tiden, unntak i feriene) på ti-femten minutter.

En på ettermiddagen/kvelden (her snakker vi alt fra klokka halv to til åtte - unntak i feriene) på 1-2 timer (som oftest). Om jeg føler på meg at hovedturen kommer til å bli ganske sen stikker jeg ut en liten tur med henne så hun får gjort fra seg.

En tur på kvelden (ti-ellevetiden, unntak i feriene), femten til tretti minutter.

Så må det legges til at hovedturen vår svært, svært sjelden består av å kun gå langs veien. Vi trener lydighet, vi er på hundetreff, eller vi går på turstier/i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så er det ikke så ofte vi bare er ute og går tur, sett bort fra tisseturene så er vel sist gang vi bare gikk tur når vi var på stranda med katrine og Amy for litt siden, og før det var det menge måneder siden forrige gang igjen. Vi trener vel ca 2 timer til dagen, av og til mer. De eneste turene vi har blir avbrekkene mellom lydighetsøktene. Ellers blir det masse apport, lek, trekk av kjetting/bildekk, sykling og selvfølgelig svømming (på sommerene da..) siden det helt sikkert et eller annet sted i stamtavla til odin er blandet inn en fisk... :mrgreen:

Når det gjelder hvor mange ganger til dagen vi er ute, så er det en time på morgenen med lydighet og lek, en tur etter jobb med enten sykkel eller trekk i en time, og en halvtime til en time på kvelden med mer lydighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet enn tisseturer på 15-20 min? Hehe. Går noen småturer med henne, kanskje 3-4 ganger dagen, og en lang på litt under en time. Går jeg en lang tur, trenger hun ikke de små, da ligger hun kaputt på sofaen. Det er veldig opp og ned hver dag, jeg gjør ikke det samme hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjellig her. Jeg er ikke så flink til å gå tur da, men hun er stort sett med meg hele tiden. Går som regel bare en tur hver dag, fra 1/2-3 timer ca, ellers kan jeg ta henne med ut flere ganger å bare være ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det spørs veldig på skoledagene mine, og om det er trening med hundeklubben samme dag.

Men om morgenen før jeg går på skolen får hun er tur på 30-60 minutter (avhengig av når vi begynner) + en liten lydighetsøkt på 15 minutter (syns det er lurt å trene om morgenen siden de fleste konkurranser foregår på den tiden). Når jeg kommer hjem fra skolen går vi enten tur med Birte og Sico (1-2 timer) eller vi tar en tur på fjellet på 1-2 timer. Knaksje vi trener i hundeklubben på ettermiddagen (ca 2 timer leking og trening m/pauser), og noen ganger går vi også turer etter onsdagstreningene sammen med resten av folka i ca 45 minutter. Om kvelden er vi ofte på hundetreff (se bortifra søndager), og der leker alle hundene og vi går turer (hvor langt vi går er avhemngig av årstider) i ca 1-2 timer, og noen ganger 3 timer.

I tillegg er det noen tisseturer for å hente lillebroren på skolen osv, + mange, små treningsøkter innimellom. Må sikkert slutte å være så lenge på hundetreffene om kveldene etter jul, for det ender alltid med at jeg legger meg så seint :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det spørs veldig på skoledagene mine, og om det er trening med hundeklubben samme dag.

Men om morgenen før jeg går på skolen får hun er tur på 30-60 minutter (avhengig av når vi begynner) + en liten lydighetsøkt på 15 minutter (syns det er lurt å trene om morgenen siden de fleste konkurranser foregår på den tiden). Når jeg kommer hjem fra skolen går vi enten tur med Birte og Sico (1-2 timer) eller vi tar en tur på fjellet på 1-2 timer. Knaksje vi trener i hundeklubben på ettermiddagen (ca 2 timer leking og trening m/pauser), og noen ganger går vi også turer etter onsdagstreningene sammen med resten av folka i ca 45 minutter. Om kvelden er vi ofte på hundetreff (se bortifra søndager), og der leker alle hundene og vi går turer (hvor langt vi går er avhemngig av årstider) i ca 1-2 timer, og noen ganger 3 timer.

I tillegg er det noen tisseturer for å hente lillebroren på skolen osv, + mange, små treningsøkter innimellom. Må sikkert slutte å være så lenge på hundetreffene om kveldene etter jul, for det ender alltid med at jeg legger meg så seint :roll:

Og folk sier at labradorer ikke er aktive hunder. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke ute å går tur så ofte.. Tella er ute noen timer hver dag, hun går mye løs og i tilegg trener vi mye ute.. Hun pleier også å løpe på jorde hver dag og ellers rundt på tomten. I Helgene og mange ganger ellers i uka går vi turer eller trener i skogen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det spørs veldig på skoledagene mine, og om det er trening med hundeklubben samme dag.

Men om morgenen før jeg går på skolen får hun er tur på 30-60 minutter (avhengig av når vi begynner) + en liten lydighetsøkt på 15 minutter (syns det er lurt å trene om morgenen siden de fleste konkurranser foregår på den tiden). Når jeg kommer hjem fra skolen går vi enten tur med Birte og Sico (1-2 timer) eller vi tar en tur på fjellet på 1-2 timer. Knaksje vi trener i hundeklubben på ettermiddagen (ca 2 timer leking og trening m/pauser), og noen ganger går vi også turer etter onsdagstreningene sammen med resten av folka i ca 45 minutter. Om kvelden er vi ofte på hundetreff (se bortifra søndager), og der leker alle hundene og vi går turer (hvor langt vi går er avhemngig av årstider) i ca 1-2 timer, og noen ganger 3 timer.

I tillegg er det noen tisseturer for å hente lillebroren på skolen osv, + mange, små treningsøkter innimellom. Må sikkert slutte å være så lenge på hundetreffene om kveldene etter jul, for det ender alltid med at jeg legger meg så seint :roll:

OI! Hvordan har du tid til et liv utenom hunden? :)

Må si jeg beundrer at du orker å gå tur og ha treningsøkt med cita om morgenen..da zzzzover jeg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...