Gå til innhold
Hundesonen.no

Ipad 2 eller 3? og størrelse ?


LinL
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften sier har jeg planer om å kjøpe meg Ipad. Jeg er mer eller mindre gær'n etter duppedingser :P Har mac nå, og blir å kjøpe meg iphone når 5'ern kommer, så jeg skal ha ipad, ikke noe annet brett, rett og slett fordi det blir enklere, og fordi jeg er forelsket i apple :heart:

Mitt bruk;

Div surfing

Være med på skolen, ha pdf'er osv. (har hørt at man kan laste ned en app som gjør at man kan notere

på pdf filer? - ville gjort livet mitt mye enklere iallefall)

Ha i sekken når jeg er på farten - se filmer osv.

Evt lese bøker- hvis det er noen jeg vil lese :P

Altså være et studentredskap :) Er lei av blafrende løse ark og powerpointer :P

Hvor mye lagringsplass bør jeg ha? tenker at 64 vil være unødvendig mye? Heller mot 32, men hvis 16 gb holder, er jo det greit :P

Hvilken ipad bør jeg gå for? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge, og det er ingen tvil om at det er stor forskjell på skjermen. Når det er sagt tenkte jeg aldri at skjermen på ipad2 var dårlig før jeg fikk 3 i hus, heller tvert imot, men det ER en helt tydelig forskjell når man sammenligner dem. Batterikapasiteten er også bedre, samtidig bruker den også lenger tid på å lade. Utover det har jeg ikke merket så stor forskjell.

Jeg har 16g på begge, og det holder fint til mitt bruk (leser bøker og blader, samt en del PDF i profesjonell sammenheng (notatfunksjonen i feks goodreade er heeelt genial), surfer, ser litt tv og spiller litt sims).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ipad 3! :) Jeg er storformøyd med min. Og har 116 GB. Trenger strengt talt ikke mer.

...hadde ikke trengt så mye mer enn 116 GB jeg heller :lol:

Jeg har 3, og pappa har 2. Som de skriver over - det er ganske stor forskjell på skjermene når man sammenligner dem. 3 er suveren der! På den andre siden, er 2 øøøørlitegrann lettere.

Her går det i 64 GB, men jeg laster ned mye filmer og har veldig mye bilder og bøker innpå der. Funker helt suverent til mitt bruk - jeg er gjennomført avhengig av lille padden :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det sikkerk 3'ern. Ser for meg at det blir litt filmer og div på den. Tror jeg går for 32 giga da.

med wifi eller wifi+4g ? Når trenger man 4g? kan vel koble ipad til internett via mobilen uansett, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask sjekk viser at 16GB koster 3790kr og 32GB 4590kr (altså 800kr i forskjell).

Jeg lurer på å kjøpe iPad2 16Gb (3.000kr)

Litt usikker på hvor mye jeg kommer til å bruke den, så synes 3000kr er mer overkommelig enn nærmere 4000kr

Men får tenke litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...